Hop til indhold

Er det sandt...


Zaz-zaz
 Share

Recommended Posts

at en rottweiler aldrig nogensinde i hele dens årelange liv holder op med at prøve grænser af hos sit menneske...altså bare bliver ufortrødent ved, hvor andre racer som regel strækker våben og bliver "voksne" på et tidspunkt ? Sandhed eller en myte ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ahhh, det lyder som om myten er opfundet af nogle, der gerne vil have, at det skulle være særlig voldsomt at have en rotte-basse...lidt i stil med et bekendskab jeg har, der ikke kan blive træt af at fortælle, at man er nød til at knække en schæfer for at genopbygge den som en omgængelig hund ellers går det helt galt med dyret...åhhh ja og som svælger i, hvor bange ikke-schæfer-ejere er for schæfere (ja, jeg sidder med min bærbare oppe i et træ og tisser i bukserne :roll: )...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ahhh, det lyder som om myten er opfundet af nogle, der gerne vil have, at det skulle være særlig voldsomt at have en rotte-basse...lidt i stil med et bekendskab jeg har, der ikke kan blive træt af at fortælle, at man er nød til at knække en schæfer for at genopbygge den som en omgængelig hund ellers går det helt galt med dyret...åhhh ja og som svælger i, hvor bange ikke-schæfer-ejere er for schæfere (ja, jeg sidder med min bærbare oppe i et træ og tisser i bukserne :roll: )...

 

Min schæferhund er god og mild, min collie er meget farligere:blink: Han slår folk ned.

De rottweilere, jeg har personligt kendskab til, var søde og kælne, de var bare så tunge at have på skødet.

Men det er efter min mening en race, man skal have respekt for, de bider hårdt, når de bider.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ahhh, det lyder som om myten er opfundet af nogle, der gerne vil have, at det skulle være særlig voldsomt at have en rotte-basse...lidt i stil med et bekendskab jeg har, der ikke kan blive træt af at fortælle, at man er nød til at knække en schæfer for at genopbygge den som en omgængelig hund ellers går det helt galt med dyret...åhhh ja og som svælger i, hvor bange ikke-schæfer-ejere er for schæfere (ja, jeg sidder med min bærbare oppe i et træ og tisser i bukserne :roll: )...

 

Ja de findes jo desværre stadig på temmelig mange træningspladser :shock:

 

Men det er efter min mening en race, man skal have respekt for, de bider hårdt, når de bider.

 

Man skal da have respekt for dem alle.......

Link til indlæg
Del på andre sites

De (få) rottweilere jeg har haft kendt indgående har ikke gjort det.

Men visse ejere af racen ynder at fortælle det - samt hvordan de så sætter hunden på plads :roll:

 

Det er efter min overbevisning også her skoen klemmer :-D

 

Jeg vil nok hellere sige at de prøver ens tålmodighed af, fremfor grænser.. :blink:

Men det er vist ikke forbeholdt Rottweileren alene :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen: så meget jeg dog lærer i dag !!!

 

Se bare der - det er din dag i dag :blink::mrgreen:

 

Skal jeg være helt ærlig ser jeg de grimmeste ting i specialklubberne og hører mange af de lamme udtalser fra det folk. Dette er når jeg sammenligner med feks de DcH-folk jeg kender/omgåes.

 

Dette er ikke ment som at jeg tror specialklubberne er værre end andre, det er bare de erfaringer jeg har gjort mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Se bare der - det er din dag i dag :blink::mrgreen:

 

Skal jeg være helt ærlig ser jeg de grimmeste ting i specialklubberne og hører mange af de lamme udtalser fra det folk. Dette er når jeg sammenligner med feks de DcH-folk jeg kender/omgåes.

 

Dette er ikke ment som at jeg tror specialklubberne er værre end andre, det er bare de erfaringer jeg har gjort mig.

 

Tja, hvis det er hvad du har erfaret, så er det hvad du har erfaret. Det overrasker mig bare, at det kommer ind fra den vinkel...

Link til indlæg
Del på andre sites

Se bare der - det er din dag i dag :blink::mrgreen:

 

Skal jeg være helt ærlig ser jeg de grimmeste ting i specialklubberne og hører mange af de lamme udtalser fra det folk. Dette er når jeg sammenligner med feks de DcH-folk jeg kender/omgåes.

 

Dette er ikke ment som at jeg tror specialklubberne er værre end andre, det er bare de erfaringer jeg har gjort mig.

 

Specialklubberne er jo heller ikke bedre end de trænere der er der. Og om de er guds bedste er op til den enkelte.

 

Vi blev rådet til at bruge både kvæl og helst pig halsbånd................

for det var ofte nødvendigt med en Rottweiler..........

Jamen så stoppede vi bare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Specialklubberne er jo heller ikke bedre end de trænere der er der. Og om de er guds bedste er op til den enkelte.

 

Vi blev rådet til at bruge både kvæl og helst pig halsbånd................

for det var ofte nødvendigt med en Rottweiler..........

Jamen så stoppede vi bare.

 

Ja, det tror da pokker. Det går bare over min forstand, at netop specialklubberne ikke er interesserede i at mane myter og rygter om deres egne racer i jorden. Det må da være i deres egen interesse, at flere og flere mennesker får øjnene op for den race de repræsenterer. Virkelig underligt !

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...