Hop til indhold

Knurre eller ikke knurre


Biene
 Share

Recommended Posts

Hvor meget skal man egentlig ligge i den styrkeprøve, som det er for hundene?

 

Jeg har selverkendelse nok til at vide, at jeg nok ikke skal regne med, at kunne vinde i en styrkeprøve mellem mig og min kommende berner, når den er fuldvoksen - det er den både for udholdene og stærk til. Naja kan jeg engang imellem være heldig, at vinde over :lol:

 

Vi vil jo aldrig kunne vinde en styrkeprøve overfor en stor hund. men en hund ønsker jo efter min mening ikke at vinde, det er kun for sjov. En stor og en lille hund kan jo også lege sammen uden en egentlig vinder.

 

Man blev jo proppet ørene fulde engang om, at man ikke måtte lade sin hund vinde for mange trækkampe, fordi den så ville "tage magten i huset".

 

Mine hunde for lov at vinde. det kan godt være den ene collie gerne ville have "magten", men han ved godt, den går ikke:blink:

 

Men når man læser klikkertæning, så skal man sørger for, at hunden vinder, så den synes det er sjovt.

 

Netop og efter min mening er det ikke et problem, hvis hunden tager magten er det ikke på grund af trækkelege.

 

Er det en dum idé, at lege trækkamp med en hund, som man ved man taber mod? Vil den så kunne finde på, at udnytte den styrke, den ved den har, om man så må sige?

 

Vi leger masser af trækkelege, og hvis de rottede sig sammen, kunne de nok klare os:mrgreen:

 

Umiddelbart tænker jeg nej, hvis man ellers sørger for at være kilden til alt det spændende, men jeg er da ikke 100% sikker :???:

 

Jeg tror ikke, du behøver at være nervøs.

 

Der kom lige et af mine amatør-spørgsmål :mrgreen:

 

Undskyld jeg lige kom OT Biene :oops: Du siger bare, hvis jeg skal oprette en seperat tråd :-)

 

Det er helt i orden, jeg synes også, det er spændende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor meget skal man egentlig ligge i den styrkeprøve, som det er for hundene?

 

Jeg har selverkendelse nok til at vide, at jeg nok ikke skal regne med, at kunne vinde i en styrkeprøve mellem mig og min kommende berner, når den er fuldvoksen - det er den både for udholdene og stærk til. Naja kan jeg engang imellem være heldig, at vinde over :lol:

 

Man blev jo proppet ørene fulde engang om, at man ikke måtte lade sin hund vinde for mange trækkampe, fordi den så ville "tage magten i huset".

 

Men når man læser klikkertæning, så skal man sørger for, at hunden vinder, så den synes det er sjovt.

 

Er det en dum idé, at lege trækkamp med en hund, som man ved man taber mod? Vil den så kunne finde på, at udnytte den styrke, den ved den har, om man så må sige?

 

Umiddelbart tænker jeg nej, hvis man ellers sørger for at være kilden til alt det spændende, men jeg er da ikke 100% sikker :???:

 

Der kom lige et af mine amatør-spørgsmål :mrgreen:

 

Undskyld jeg lige kom OT Biene :oops: Du siger bare, hvis jeg skal oprette en seperat tråd :-)

 

Jeg mener ikke der er grund til bekymring fordi der er disse styrkeprøver mellem hund og ejer.

Legene alene gør ikke den store forskel i relationen.

Man skal se på hele billedet.

 

Jeg vil bare gerne gøre opmærksom på at kampleg er træning i kamp, uanset hvem der vinder.

 

Rasmus blev styrket gevaldigt gennem trækleg hvor han vandt igen, og igen og igen over mig. Dette gjorde jeg for at styrke hans selvtillid og det hjalp.

Nu ville jeg vælge at gøre noget andet i stedet.

 

Jeg synes imidlertid ikke trækleg mellem hund og barn er en god idé, idet det kan kamme over og blive for vildt og barnet kan blive nappet og/eller bruge forkert kropssprog og komme til at provokere hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg synes imidlertid ikke trækleg mellem hund og barn er en god idé, idet det kan kamme over og blive for vildt og barnet kan blive nappet og/eller bruge forkert kropssprog og komme til at provokere hunden.

 

Der er risiko ved alting, men børn og hunde har også meget glæde af at lege sammen. Det skal selvfølgelig være under opsyn af en voksen i mit tilfælde af min mand eller mig.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er risiko ved alting, men børn og hunde har også meget glæde af at lege sammen. Det skal selvfølgelig være under opsyn af en voksen i mit tilfælde af min mand eller mig.:-D

 

 

 

Det kommer jo også HELT an på hunden og om denne har forståelse for størrelsen :mrgreen:

 

For rusker hunden så barnet flyver rundt, så lader vi dem selvfølge ikke lege den leg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...