Hop til indhold

Hundetis overalt


Gæst GyldenNala
 Share

Recommended Posts

Gæst GyldenNala

Nala er omkring 10 uger. Jeg forventer ikke at hun skal være helt renlig, men der er simpelthen noget jeg ikke forstår..

 

Hun skal ikke ud og tisse om natten, hun sover nogle gange fra kl 21 til 5.30 når vi står op. Det er ikke noget problem.

 

Når hun er alene hjemme, har hun tisset indenfor. Det er okay, hun er alene hjemme i ca. 5 timer, og hun er trods alt ikke særlig gammel.

 

Men om i løbet af dagen tisser hun indenfor - nogen gange selvom vi lige har været udenfor med hende. Forstår det simpelthen ikke.. Det er nogle ordentlige pytter indimellem, men hun drikker også en del i løbet af dagen. Hun er ude ca. en gang i timen, nogle gange mindre hvis hun sover. Vi har hende ude når hun har været vild og har leget, når hun har sovet, når hun har spist osv. Vi roser hende og giver hende godbidder når hun gør det udenfor. Hun tisser HVER gang vi er ude.

 

Hun har lige gjort det her for et kvarter siden, og min kæreste gik ud med hende bagefter, hvor hun tissede igen. Er det ikke ekstremt meget?

 

Hvad skal vi gøre mere for at få hende til at forstå at det er udenfor det foregår? Vi er ved at blive lidt frustreret over at tørre tis op hele tiden..

 

BTW., skal måske lige nævne at hun KUN tisser inde i stuen (undtagen når hun er alene hjemme), og jeg vasker det ALTID af med rodalon bagefter..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle hvalpe kan være lidt bange for at tisse dér, hvor alle de andre hunde har tisset. Det svarer jo lidt til at tage ordet i en stor forsamling, hvor de andre er meget ældre og mere erfarne.

 

Du kan ikke gøre andet end at belønne, når hun tisser udenfor, men du må regne med, at det forsinker processen, når hun skal være alene så længe i så ung en alder. Det nytter ikke noget at blive frustreret - husk på, at 99% af alle hunde bliver renlige :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst GyldenNala
Nogle hvalpe kan være lidt bange for at tisse dér, hvor alle de andre hunde har tisset. Det svarer jo lidt til at tage ordet i en stor forsamling, hvor de andre er meget ældre og mere erfarne.

 

Du kan ikke gøre andet end at belønne, når hun tisser udenfor, men du må regne med, at det forsinker processen, når hun skal være alene så længe i så ung en alder. Det nytter ikke noget at blive frustreret - husk på, at 99% af alle hunde bliver renlige :-D

 

Jamen, der er ingen andre hunde der tisser her.. Vi har en stor grund som vi går tur på, når hun skal ud og tisse.. :-)

 

Er lidt ked af at høre at det forsinker processen at hun skal være alene.. :( Hun klarer det ellers helt fint, det med at være alene..

 

Tak for din besked, vi fortsætter med at belønne alt hvad vi kan.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, der er ingen andre hunde der tisser her.. Vi har en stor grund som vi går tur på, når hun skal ud og tisse.. :-)

 

Er lidt ked af at høre at det forsinker processen at hun skal være alene.. :( Hun klarer det ellers helt fint, det med at være alene..

 

Tak for din besked, vi fortsætter med at belønne alt hvad vi kan.. :-)

 

 

Så kan der måske lugte af andre dyr? Jeg ved det ikke.

 

Det kan jo ikke andet end at forsinke processen, når I ikke kan være obs på hende, mens hun er alene, og hun dermed slipper afsted med at tisse indenfor i de timer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Uh - det foeles som en evighed. Jeg kan huske at jeg engang har noteret at Nura tissede 5 gange paa en time (og hun havde ikke blaerebetaendelse).

 

Jeg mener der er noget med at hvalpe foerst kan koncentrere deres tis rigtigt og faa fuld kontrol over deres blaere naar de er omkring 4 maaneder.

 

Det passer meget godt med at det var der Nura begyndte at tisse meget mindre (hun er 5 maaneder d. 16/1). Det bliver unaegteligt lidt lettere at holde en hvalp renlig naar den kun tisser 3-5 gange i doegnet - og ikke 50 ;)

 

Vaebn dig med taalmodighed. Hvis du skal igennem det samme som jeg var igennem saa skal du lige have en maaneds tid mere med tis paa gulvet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst GyldenNala

Tusind tak for jeres råd. Jeg ser lige tiden an i dag, og så ringer jeg måske til dyrlægen og spørger i morgen..

 

Spørger lige om det samme herinde, som på jubii :blink:: Hvordan dælen tager man en urinprøve fra en hund? Er det noget med at gribe tisset eller hvordan?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for jeres råd. Jeg ser lige tiden an i dag, og så ringer jeg måske til dyrlægen og spørger i morgen..

 

Spørger lige om det samme herinde, som på jubii :blink:: Hvordan dælen tager man en urinprøve fra en hund? Er det noget med at gribe tisset eller hvordan?

 

En flad tubberware lignende skål, og så er det bare at skubbe den ind under hende når hun tisser.

 

Det tog laaaang tid for at få nok med Svea, for hver gang jeg skubbede den der skål under hende stoppede hun med at tisse, og sendte mig et undrende blik... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst GyldenNala

^ :-D Ja, det var nemlig også det jeg tænkte.. Altså, at hun ville synes det var underligt..

 

Hun tissede ikke så meget i går, og kun en gang indenfor, men min kæreste indrømmede at han havde været for sløv til at få hende ud.. :-) Så ser lige tiden an.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa!

 

Min hvalp er 4½ måned og det du fortæller lyder helt normalt. Da min var omkring 3½ måned begyndte vi at kunne se et andet mønster. Hun kunne holde sig længere og det blev meget lettere at nå at få hende ud. Der er stadig uheld men nu kan det godt ske at der går en hel dag ind imellem hvor der ingen uheld er så det går fremad, langsomt men sikkert:roll:. Jeg må med skam meddele at når der sker uheld indenfor er det som oftest fordi vi ikke har været opmærksomme nok.

 

Så I skal bare klø på og væbne jer med tålmodighed. Jeg kender udemærket til følelsen af frustration, men man glemmer det hurtigt når det begynder at lysne:blink:.

 

Held og lykke

Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst GyldenNala
Hejsa!

 

Min hvalp er 4½ måned og det du fortæller lyder helt normalt. Da min var omkring 3½ måned begyndte vi at kunne se et andet mønster. Hun kunne holde sig længere og det blev meget lettere at nå at få hende ud. Der er stadig uheld men nu kan det godt ske at der går en hel dag ind imellem hvor der ingen uheld er så det går fremad, langsomt men sikkert:roll:. Jeg må med skam meddele at når der sker uheld indenfor er det som oftest fordi vi ikke har været opmærksomme nok.

 

Så I skal bare klø på og væbne jer med tålmodighed. Jeg kender udemærket til følelsen af frustration, men man glemmer det hurtigt når det begynder at lysne:blink:.

 

Held og lykke

Mette

 

Tak for dit indlæg.. :-)

 

Nala har faktisk ikke tisset inde siden weekenden (lørdag eller hvad det måske søndag?), så hun er rigtig dygtig. Tror at hun er blevet bedre til at "sige" til og vi er blevet lidt bedre til at tolke det. Så det er rigtig dejligt at se fremskridt.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...