Hop til indhold

Levertran


Adele
 Share

Recommended Posts

Vi mener at Sherlocks pels er en smule fedtet i det, og vil egentlig gerne gør noget ved det. Vi har fået af vide at levetran er godt for pelsen, så vi har tænkt os at give ham lidt hver dag. (bare en teskefuld i aftensmaden)

 

Jeg har dog fundet et sted på nettet, hvor én siger at det kan være sunhedsfarligt, at tilsætte levertran til tørfoder. Hvad skal jeg regne med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

pas meget på med levertran da det oftest indeholder større mængder af de fedtopløselige vitaminer så det er en god ting og have styr på hvor meget de får af de fedtopløselige i forvejen ellers risikere du at hunden får altfor meget hvilket er skadeligt i længden da det ophober sig i mine hundes plan er det nok med en tsk om ugen

 

så hellere give lakseolie hvis det er til pelsen da det er fedtsyrene som er vigtige

Link til indlæg
Del på andre sites

altså mine forældres flat/beagel blanding havde fedtet underpels og alligevel så kom der skæl frem og hun fik almindelig olie i maden og så forsvandt det, men om det vil virke på din det kan man jo kun prøve sig frem.

Ville langt foretrække at prøve olien før jeg ville kaste mig ud i noget som jeg ikke var sikker på at hunden kunne tåle... hvad siger din dyrlæge:?:

Link til indlæg
Del på andre sites

altså mine forældres flat/beagel blanding havde fedtet underpels og alligevel så kom der skæl frem og hun fik almindelig olie i maden og så forsvandt det, men om det vil virke på din det kan man jo kun prøve sig frem.

Ville langt foretrække at prøve olien før jeg ville kaste mig ud i noget som jeg ikke var sikker på at hunden kunne tåle... hvad siger din dyrlæge:?:

 

Tjah, det er lidt siden jeg har været hos min dyrelæge. Men jeg vil helt klart starte med normal olie nu, og se hvordan det går. Tak for hjælpen :D

Link til indlæg
Del på andre sites

okay kom med en up-date :-D

Men dyrlæge kan du vel bare ringe til for at svare på om levertran er farligt, nu ved vi jo så at det er det i store mængder, skal h*n jo ikke ud til jer eller i ind til h*n.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...