Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Levertran

Featured Replies

Besvaret

Vi mener at Sherlocks pels er en smule fedtet i det, og vil egentlig gerne gør noget ved det. Vi har fået af vide at levetran er godt for pelsen, så vi har tænkt os at give ham lidt hver dag. (bare en teskefuld i aftensmaden)

Jeg har dog fundet et sted på nettet, hvor én siger at det kan være sunhedsfarligt, at tilsætte levertran til tørfoder. Hvad skal jeg regne med?

Besvaret

jeg ved det ikke... men kan almindelig olie ikke gøre det?

Besvaret
  • Forfatter

hm.. Se, det er det jeg gerne vil have jer til at svare på ;-)

Besvaret

pas meget på med levertran da det oftest indeholder større mængder af de fedtopløselige vitaminer så det er en god ting og have styr på hvor meget de får af de fedtopløselige i forvejen ellers risikere du at hunden får altfor meget hvilket er skadeligt i længden da det ophober sig i mine hundes plan er det nok med en tsk om ugen

så hellere give lakseolie hvis det er til pelsen da det er fedtsyrene som er vigtige

Besvaret

altså mine forældres flat/beagel blanding havde fedtet underpels og alligevel så kom der skæl frem og hun fik almindelig olie i maden og så forsvandt det, men om det vil virke på din det kan man jo kun prøve sig frem.

Ville langt foretrække at prøve olien før jeg ville kaste mig ud i noget som jeg ikke var sikker på at hunden kunne tåle... hvad siger din dyrlæge:?:

Besvaret
  • Forfatter
altså mine forældres flat/beagel blanding havde fedtet underpels og alligevel så kom der skæl frem og hun fik almindelig olie i maden og så forsvandt det, men om det vil virke på din det kan man jo kun prøve sig frem.

Ville langt foretrække at prøve olien før jeg ville kaste mig ud i noget som jeg ikke var sikker på at hunden kunne tåle... hvad siger din dyrlæge:?:

Tjah, det er lidt siden jeg har været hos min dyrelæge. Men jeg vil helt klart starte med normal olie nu, og se hvordan det går. Tak for hjælpen :D

Besvaret

okay kom med en up-date :-D

Men dyrlæge kan du vel bare ringe til for at svare på om levertran er farligt, nu ved vi jo så at det er det i store mængder, skal h*n jo ikke ud til jer eller i ind til h*n.

Besvaret
  • Forfatter

Det vil jeg gøre! Jeg vil bare lige være helt sikker. Hvad mener du når du siger "almidelig olie?"

Besvaret

De bruger den der med gul låg vindruekærne olie, tror jeg det er, altså den almindelig man har i en hver husholdning (med mindre man bruger de der dyre og fine olier)

Besvaret
  • Forfatter

Okay, det har vi. Tror du at det stadig er en teskefuld, eller kan du huske hvor meget beaglen fik?

Besvaret

Hun er en blanding af flatcoutet og beagel, men ligner en flatcoutet og fik ca en spiseske en gang om dagen.

Besvaret
  • Forfatter
Hun er en blanding af flatcoutet og beagel, men ligner en flatcoutet og fik ca en spiseske en gang om dagen.

Tak tak, tak for hjælpen ;-)

Besvaret

var skam så lidt :-D det er det alle gerne vil have hjælp når der er noget vi er i tvivl om og så er det jo super med et forum som dette.

Besvaret

jeg brugte alm lakseolie fra hennes det tog både skæl og kløe i pelsen

Besvaret
  • Forfatter
jeg brugte alm lakseolie fra hennes det tog både skæl og kløe i pelsen

Aha? Tror du også det kan tage fedtet pels? :eek:

Besvaret
Aha? Tror du også det kan tage fedtet pels? :eek:

uhhaaa det tør jeg ikke sige desværre men jeg ville stadig passe på med levertran i hundens mad hver dag