Hop til indhold

Omkostninger med en lille hvalp


Gæst Christinamichelle
 Share

Recommended Posts

Gæst Christinamichelle

Hvad skal man regne med at sætte til side af penge hver måned til hvalpen. Hvordan ser det ud mht. dyrlægebesøg og hvad koster det ca med vaccination og div.

 

Er nemlig igang med at lave et regneark med div omkostninger osv. Håber på svar:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

mener 1 vacc (+ rabies) + chip + registrering til hunderegister koster omkring 900-1200 kr alt efter hvor du bor

 

vaccine(+ selvf. konsultation) i sig selv koster omkring 500 kr

 

Så er der selvf mad osv. du skal have købt, snor, sele, hundetegn, kurv, transporttaske, tæpper, negleklipper (evt børste og kamme - ved ikke hvilken hund du skal have?) + hundeforsikringer både ansvar + SYGEFORSIKRING (for guds skyld husk sygeforsikringen!!!! Jeg har lige været et par uger på dyrehospital og arbejde og det gør ondt langt inde når en familie skal tage afsked med deres hund i en al for tidlig alder fordi pengene ikke er til blodprøver, røntgen mv. pg senere behandling der ville have kunnet klarlægge sygdommen og derved gøre hunden rask:megaked:)

 

Jeg giver ca. 1500 for sygeforsikring + ansvar hos Nord Forsikring (altså Dyrekassen Danmark).

 

Hundetræning: 4-800 kr er hvad jeg har hørt for hvalpehold - det er ca. 8-10 gange (jeg selv gav 425 og så bliver det dyrere jo længere østpå du kommer sådan ca.) og så videre træning der giver jeg 770 kr ved dch for et års medlemsskab

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

vaccinerne, chipningen og ansvarsforsikringen kommer I ikke udenom - hundetræning og sygeforsikring er absolut også anbefalelsesværdigt!!!!

 

Sådan et lille spir ville nok også få brug for en transportkasse, om ikke andet så til når I kører bil (min hund er ALTID inde i kassen når vi kører bil - der bliver ike lukket til kassen og han bliver heller ikke smidt ind i den, han går rundt i bilen til den starter og så går han i kassen og sover). Jeg har ikke selv bil så er også med cykel, bus og tog - alle steder jeg har min sammenklappelige transportboks med (man kan rejse gratis med tossedyret så hvis den er i taske - sparer mig for flere tusinde hvert år)

 

en negleklipper vil jeg stadig synes er en go ide. En tandbørste (evt. bare vatpinde) og noget klorhexidin 0,1 % ville BESTEMT være en god ide nu i skal have chihuahua da de er meget uheldige stillede mht tandsten. hver dag skal tænderne gnides med vatpind/tandbørste på alle overflader - Det forebygger dannelsen af plak og skubber derved tandrensning mange år ud i fremtiden :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Laika første 8 uge kostede 850 kr. hos dokter dyr i vasination

12 uge 1250 chip og registrering + eftersyn

1/2 år øreflåd ok lige 1195 for undersøgelse og medicin

Loppebeskyttelse og vaksine forebyggelse med ræveskab 675 kr.

11 mdr. ny gang øreflåd lige 1195 en gang mere

12 mdr undersøgelse 750 kr ok dyr lille vovse

1 1/2 år dokter dyr igen til undersøgelse 550. ( fik lige lidt rabat denne gang )

legetøj ca 500 kr. for 1 1/2 år ret billigt træningsydstyr 2500 til lille vovse og mig selv

foder ok 500 kr. hver 3'dje mde. + godbider løber ret meget op nu ikke

forsikring, kontingent, et par gode træsko, 2 par kondisko, renovering af bumbekrater ( haven godt hullet til er ikke gjordt op endnu )

 

ja det er bare lidt af en omkostning ved at have hund, og doktor dyr kommer jo stadig ind i billedet gennem årene

 

men det kan sagtens opveje glæden ved at have Laika, hun er hver en krone værd for os

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...