Gæst ChicarnoG Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 hvordan træner jeg min lille chihuahua hvalp, til at sove i sin kurv? hver gang, jeg prøver at få ham til at sove, piver han og vil op i sengen! er der en, der har et godt råd til, hvordan man træner ham til det.. Mvh Casper Jensen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 Det er fordi, at han gerne vil ligge op ad dig. I dag fortryder jeg bitterligt, at jeg ikke lod min hvalp sove hos mig Det er virkelig en chance for at få en god nærhed. Men hvis du virkelig ikke vil have ham op i sengen, så sæt hans kurv ved siden af sengen og hav din hånd nede hos ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ChicarnoG Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 tusind tak, for dit svar. jeg tror, vi prøver at have ham i sengen kan du så også fortælle mig, hvorfor at min lille chihuahua har halv dårlig mave. har checket hans afføring, og der er hverken blod eller lignende.. vi fik ham i tirsdags. kan det have noget med savn at gøre, eller for lavt blodsukker? Mvh Casper Jensen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 Det er en god idé at have ham i sengen - du vil ikke fortryde det! :5up: Men husk at det er svært at vænne ham af med, hvis du ombestemmer dig, så det skal du helst ikke gøre. Får han det samme foder som hos opdrætteren? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ChicarnoG Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 det skal jeg huske Ja, det er det foder vi fik med! det hedder Eukanuba puppy & Junior.. Men kan det godt være, fordi at han er nervøs, eller? Han ser ellers ud til at trives rigtig godt!.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 Jeg har ikke rigtig noget bud på, hvorfor han så skulle have dårlig mave. Der kommer sikkert nogle flere debattører på banen med gode svar. I kan jo også lige tage en tur forbi dyrlægen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Imba Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 jeg kan berolige dig med, at det er helt normalt at en hvalp får lidt fårlig mave når den flytter fra opdrætter til det nye hjem. Men hold øje med, at det bedres, ellers dyrlæge Du skal dog være opmærksom på, om han fået ormekur? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vivi Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 Tillykke med din lille chihuahua, hvad hedder han, er han kort-eller langhåret? Selskabshunde vil jo gerne have selskab, så det vil være lykken for ham at få lov at sove i sengen med dig. Min mand lavede en trappe op til sengen: http://www.hunde-forum.dk/rad-tips/514-ideer-til-hjemmet.html Der er også en smart og flytbar købetrappe her: http://doggiedesign.dk/group.asp?group=66 For det er jo rart for hunden at være selvhjulpen, og samtidig ikke skulle springe højt op og ned ad en seng, specielt i voksealderen er det ikke så sundt for benene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinnemus Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 hvis hvalpen har dårlig mave mere end 3-4 dage så søg dyrlæge!!! Det er IKKE godt for en hvalp at have dårlig mave så mange dage og der er stor risiko for dehydrering Hvalpen skal nok have noget zoolac og lidt skånekost til den kommer ovenpå igen (og INTET andet - hverken godbidder eller hvalpefodder) til afføringen er OK igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ChicarnoG Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 hej imba jo han har fået ormekur. men tak, han har fået det meget bedre efter igår. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ChicarnoG Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 hej Vivi. jo tak, han er en smuk lille kort håret chihuahua hvalp, og hans navn er Chicarno.. tak for dine links ) dem vil vi kigge lidt på!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ChicarnoG Besvaret Januar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2009 hej stinnemus. han havde dårlig mave igår, men vi gav ham lidt sukker vand, og prøvede herefter at få ham til at spise.. han har i dag, været rigtig glad, og han har ikke haft dårlig mave!! Zoolac får han, 3 gange om dagen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Unknown99 Besvaret April 11, 2009 Rapporter Share Besvaret April 11, 2009 Hej Chicarno Er selv ejer af en dejlig chi hvalp på 17 uger nu... i starten tog vi ham op i sengen i kurven, for vi vil ikke have han sover i sengen.. ( i starten) da min kæreste og jeg var bange for, at vi ville lægge os på ham hehe.. og hver gang han gik ud af kurven puttede vi ham i den igen... med tiden kom han ned på gulvet og sov, og sover nu i stuen, men omkring kl 6 om morgenen skubber han døren op til soveværelset, og kommer op i sengen og putter med mor og far. hvilket vi er rigtig glade for, da det er skænt at ligge med ham hehe.. med hensyn til den trappe syns jeg det er synd.. Vores hund er selv begyndt at gå ned af trapper... og har hoppet op i sofaen af sig selv de sidste 2 uger... han mangler kun lidt for, at selv kunne hoppe op i sengen hehe.. syns man skal passe på med, at gøre en hund til en skødehund.. mvh U99 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts