Hop til indhold

hundelegetøj = hjemmelavet


Gæst tanita
 Share

Recommended Posts

Har siddet og kigget på en MASSE hjemme sider og har været i mange butikker men syntes altså at legetøj til hunden er dyrt.

Søgte så på google efter hjemmelavet og fandt blandt andet dette link

 

http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2005/1004130234.htm

 

Men tænkte, at der herinde også måtte være nogle med super gode ideer til godt billigt hjemmelavet legetøj

 

køkken/toilet ruller er bare for kedelige og det er godbiddebolden også... knogen vælter man da bare helt om på siden, og ryster den så kommer maden da fint ud...

 

Kom med alle jeres ideer og hvordan man laver dem:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har med held brugt en 1/2 l sodavands flaske der er skruet fast.

Så min bella har måtte dreje den rundt for at få sin mad.

Man kan øge sværheden ved at sætte skruen nærmer toppen. :5up:

Og så er den billig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv syet et tæppe meget inspireret af Nina Ottesens Dog Treat Trapper. Det har jeg gjort, ved at købe nogle billige fleece tæpper i Føtex, som jeg har klippet i kvadrater, som bliver mindre og mindre. Dem lagde jeg ovenpå hinanden, og syede sammen i et stort kryds fra midten af den største firkants side, og ind over midten af tæppet. Du kan se billeder af tæppet her :

 

http://www.hunde-forum.dk/lost-snak/5506-om-alt-og-intet-februar-2009-a-10.html#post142078

 

(post #96)

 

Det har vi haft meget glæde af her i huset, og så sparer man en del- det ligger i omkring 450 og opefter, hvis det skal købes fra Nina Ottesen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har med held brugt en 1/2 l sodavands flaske der er skruet fast.

Så min bella har måtte dreje den rundt for at få sin mad.

Man kan øge sværheden ved at sætte skruen nærmer toppen. :5up:

Og så er den billig.

 

Den forstår jeg ikke....

 

Altså har du skruet selve flasken fast i væggen og så skal hun vende den så der falder mad ud eller er det låget der er skuet fast?

 

Har du evt et billede?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv syet et tæppe meget inspireret af Nina Ottesens Dog Treat Trapper. Det har jeg gjort, ved at købe nogle billige fleece tæpper i Føtex, som jeg har klippet i kvadrater, som bliver mindre og mindre. Dem lagde jeg ovenpå hinanden, og syede sammen i et stort kryds fra midten af den største firkants side, og ind over midten af tæppet. Du kan se billeder af tæppet her :

 

http://www.hunde-forum.dk/lost-snak/5506-om-alt-og-intet-februar-2009-a-10.html#post142078

 

(post #96)

 

Det har vi haft meget glæde af her i huset, og så sparer man en del- det ligger i omkring 450 og opefter, hvis det skal købes fra Nina Ottesen.

 

Ej hvor sjovt lige da jeg så Tæppet tænkte jeg at det da måtte være til at lave så tak for de fine billeder og beskrivelsen. Tror jeg skal have fundet stofrester og en mor der kan låne mig symaskinen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor sjovt lige da jeg så Tæppet tænkte jeg at det da måtte være til at lave så tak for de fine billeder og beskrivelsen. Tror jeg skal have fundet stofrester og en mor der kan låne mig symaskinen :mrgreen:

 

Godt at kunne hjælpe med inspiration. Jeg kan bare sige klø på. Hos os er tæppet et hit, og han kan selv finde på at trække det ned fra hylden hvis har har lyst til tæppet. (Vi har nu fundet en anden plads til det :oops:)

 

Han elsker det virkelig- og når det er tømt for godbidder tager han sig en velfortjent lur på det. Gerne med snuden eller måsen helt inde i hjørnet af en af lommerne. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 months later...
  • 3 years later...

Det kommer nok lidt an op hvilken slags hund du har. Mange hunde elsker at lege med noget der kan ruskes, og når jeg tager nyvasket tøj ned af tørresnoren, bliver alle sokker gået igennem for huller. De der er hullet, proppes ind i hinanden og man slår en knude i enden og BINGO - et herligt ruskedyr som MIN hund elsker

 

Kan du knytte en abehånd - hvis den bliver godt hård og har en snor i enden,, er den god at kaste med.

 

Frisbe´er er gode at motionere hunden med hvis den ellers gider at rende efter den.

 

Når der ikke er børn på naturlegepladser, er det alletiders sted at aktivere sin hund.

 

Lad hunden søge sine godbider i haven eller andre steder - det giver god aktivitet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...