Hop til indhold

en RIGTIG teenager med attitude!


Gæst Stinnemus
 Share

Recommended Posts

Gæst Stinnemus

Ja, Jason han er jo en rigtig teenagerhund her for tiden - I ved: ørerne virker ikke rigtig, al indlæring forsvinder, man får sine egne ideer og i går aftes tilføjede jeg så "flabet provokatør" til listen :cool:

 

Vi var ude og gå nattur og møder kat efter kat (der må være amoriner i luften her for tiden på kattefronten). Nå, da vi går tilbage ligger der en kæmpestor fed hankat midt på vejen og nidstirrer en lille hankat der sidder helt skræmt inde i buskene. Vi går ud på græsset for ikke at forstyrre dem (sådan en nidstirren ender jo rigtig sjældent i en desideret slåskamp jo mindre der kommer forstyrrelser der får kattene til at reagere forkert overfor hinanden og da den store kat var dobbelt så stor som den mindste så jeg ingen grund til at de skulle komme op at toppes)og da jason har flexline på forsøger han jo at komme hen til katten jeg taler ham pænt fra at gå helt derhen så han finder sig i at gå 1½ m fra katten uden at jeg skulle låse flexlinen (der ikke var udstrakt - tror han gik 2½ m fra mig eller sådan noget) nå, jeg går her og tænker "hvor HAR jeg dog en dygtig hund - det er tydeligt han gerne vil derhen, men han lytter pænt til mig" og fortæller også vææææældigt jason hvor dygtig han er. Det hele bliver dog lidt for meget for fedemissen så den daffer ind i buskene (og lillemissen hopper op i et træ) og skuler ud og så kan jason ikke dy sig længere - han hopper hen til katten, stopper så 30 cm fra den, den puster sig op og jason står lidt ubeslutsomt og kigger, beslutter sig så for at den måske er liiiiidt for farlig (Charlie er ikke nær så stor som den her og når han ikke gider lege på trods af jasons forsøg så bodyslammer han ham, holder ham fast med alle fire poter og bider til jason fatter det - skal vi sige at det kun har taget 3-4 gange før jason lærte at lade katte være der ikke gider lege?), men jason er ikke færdig med ham - han går med høj hale hen på den anden side af den "busk" (4 kviste der stritter op ad jorden) katten sidder bag ved og letter ben og sparer bagud med benene det bedste han har lært og kommer hen mod mig med halen oppe i gazellespring og virker RIGTIG selvsikker som om han havde klaret hele verden :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Dyyyyyygtiiiiiiiiiiig Jason...........hvis vi spørger ham :mrgreen:

 

jeps :mrgreen:

 

Jason er den største, mest charmerende, lækreste, modigste, stærkeste, mest uimodståelige og absolut allermest bedårende hund på hele denne jord - hvis vi spørger ham altså :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...