Hop til indhold

Godt nyt - Perle og Zita har fået nye hjem sammen :o)


Gæst kilde
 Share

Recommended Posts

Det er både med en lille smule egoistisk vemod og masser af glæde på Perle og Zitas vegne, at jeg kan fortælle jer, at tøserne i dag har fået nyt hjem. ;-)

 

Jeg var i dag ude på en laaaaang køretur med hundepigerne, og vi landede langt ude på landet hos en familie, der bor på en gård med en stor indhegnet have, hvor der både er plads og masser af frisk luft (og der blev sniflet og snuflet rundt :-D)

 

Perle og Zita blev lukket ud af bilen og løb rundt og snusede og vænnede sig lidt til omgivelserne, og så blev den nye families hunde lukket ud 1 efter 1 (familien har i forvejen 4 (internat)hunde i blandede størrelser), så de kunne nå at hilse på hinanden enkeltvis i fred og ro: Først kom den lækreste rundkørsel af en hanhund (kæmpestor og lalleglad...lidt a la Zita ;o) og var meget meget glad og intereresseret, og der blev snuset rumper og slikket mundviger, logret og sagt hej. Dernæst kom den næste hanhund (collie/schæferblanding) og sagde hej. Skøn hund...han ville gerne lige hilse ved at hoppe på ryggen af tøserne, men han blev hurtigt sat på plads. :rolleyes: Til sidst kom familiens schæfertæve som var venlig nok - bare de holdt sig fra hendes gnave-hygge-gren og fladtyggede fodbold - og det gjorde de, Perle og Zita var mere interesserede i at hilse på og snuse rundt i haven. Den sidste hund - en lille chihuahua blev indenfor..det var lige voldsomt nok med alle de store vovser på 1 gang. Det sjoveste var da de skulle hilse på familiens 2 heste ude i stalden (udenfor båsen selvfølgelig). Perle og Zita stod begge med forpoterne oppe på båsens kant og dikkede med halerne ("heeey nogle sjove kæmpehunde" :mrgreen:), og alt var fint - lige indtil en af hestene prustede. Det gav et kæmpespjæt i Zita, og så var hestene ikke så spændende mere :shock:...men hun vænner sig nok til det. :lol: De øvrige hunde var fuldstændig ligeglade, men Zita og Perle har jo aldrig set heste så tæt på før.

 

Alle hunde brugte tid på at hilse på hundemanér, snuse rundt, markere, lære hinanden at kende - og alt det som hunde gør, når de møder hinanden....men alt foregik med glade miner og "nej hvor hyggeligt, skal vi lege"-attitude, så det var bare dejligt at se. Eneste minus var, at Perle og Zita gik i klinch med familiens lille kat - men sådan en har jo kløer, så det varede ikke længe, før den fik sat sig i respekt.

 

Alt i alt gik det supergodt, familien var utrolig søde og sympatiske og bor som jeg håbede på i "hundeparadis", og mine skønne tøser blev dernede, da jeg kørte hjem igen.

 

Min datter og jeg er kede på egne vegne (jeg tudede hele vejen hjem :cry:), fordi vi synes, her er stille og tomt, selv om vi har de 2 små hunde tilbage...og Catharina er specielt ked af det, fordi hun er vokset op med Perle og Zita men hun ved også godt, at det er det bedste for dem...men lidt egoistisk har man vel lov at være...omvendt ved vi også, at vi har gjort det, der er det bedste for vores piger, og vi håber, at de kan få et godt og langt liv langt ude på de vindblæste marker.

 

Tak til jer alle for støtte og opmuntring - det har været guld værd - og naturligvis en ekstra stor tak til familien (de ved selv, hvem de er :engel:) for at tage mine skønne tøser til sig og give dem chancen for et nyt liv.

 

Mange hilsener fra Tina - nu kun med 2 hunde...snøft...og alligevel ikke snøft....men der går nok noget tid før man vænner sig til det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

At skulle sige farvel til venner man har kendt så længe, vil aldrig være let.Specielt for et barn som er vokset op med hundene, må det være ekstremt hårdt :ae: Men jeg tror også, det på den anden side må være som et tungt åg der er forsvundet fra dine skuldre. Uvisheden om, hvad der skulle ske med Perle og Zita, frygten for om en aflivning måske var eneste udvej, og så det, at de - uden selv at være skyld i det - var kommet til at udgøre stopklodser for at du og Catharina kunne komme videre med jeres liv, finde en vej op til overfladen og den 'normale' tilværelse I helt sikkert begge savner. Nu kan I omsider komme videre på jeres vej gennem livet, selvom I nok lige får brug for lidt tid til at sunde jer, men i det mindste ved I at Perle og Zita har det godt, det gør ligesom det hele lidt lettere.

 

Held og lykke til jer alle fremover! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

1000 tak :5up:

 

Du har fuldstændig ret i, Thomas, at det er en tung sten der er fjernet fra mine skuldre nu. Jeg var jo fuldstændig ødelagt ved tanken om, at jeg blev nødt til at aflive en af dem eller dem begge - jeg tror ikke, jeg havde kunnet leve med mig selv, hvis jeg gjorde det, selv om jeg kunne være blevet nødt til det.

 

Det har været specielt svært, fordi det var mest min mands hunde - forstået på den måde, at de var meget tæt knyttet til ham - og jeg er nødt til at kappe flere bånd til ham...svært at forklare, men det er hæsligt nu, når man er vant til at være 2 til at tage beslutningerne, at jeg skal tage dem selv og ordne alting selv.

 

Men jeg håber og tror på, at vi kan komme lidt videre nu. Næste skridt bliver at få fat i et par ejendomsmæglere og få vurderet huset, så jeg kan overtage det (vi ejer jo halvdelen hver) - og dernæst få det sat til salg. Både Catharina og jeg ser bare frem til, at vi kan komme væk herfra og få det andelsrækkehus i byen, vi drømmer om, så vi kan få en ny start.

 

Catharina havde det meget svært i går aftes, så jeg har lovet hende en fridag fra skolen i dag, så vi lige kan sunde os lidt og hygge.

 

Jeg håber, jeg hører fra de nye ejere i dag, hvordan det er gået. Jeg kan jo ikke lade være med at spekulere på, om hundene har været kede af det i nat eller i det hele taget, hvordan det er gået. :neutral: Det var meget mærkeligt at vågne i morges, og de 2 store ikke vimsede rundt om benene på mig - her er meget stille, selv om vi har de 2 små tilbage, men de "fylder" jo ikke på samme måde som de store.

 

Tak endnu engang for jeres støtte - og ja, jeg bliver hængende her på forummet. Her er jo hyggeligt... :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er dejligt i har fundet så godt et hjem til de to hunde :5up:

Kan godt forstå det har været svært, usikkerheden er noget af det værste.

Jeg kan godt forstå dig, med de blandede følelser :ae: det må være forfærdeligt svært at aflevere sine " børn / venner " håber virkelig du hører fra de nye ejere så du kan blive lidt beroliget med hvordan det er gået.

Og synes det er fint at din datter får en dag til at gå og sunde sig og vænne sig til de ikke er hos jer mere,man må gerne være ked af det idag :ae:og græde lidt og så forhåbelig høre godt nyt fra de nye ejere så i kan se fremad og begynde at komme videre med jeres liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt fra de nye ejere - de har skrevet et indlæg på et andet hundeforum, hvor hundene også har været "annonceret".

 

Det går heldigvis rigtig godt, og de synes, de er nogle dejlige hunde (vel er de så! :mrgreen:). Perle er åbenbart blevet sengehund og har sovet længe inde i deres seng. Hun har aldrig sovet i vores senge før, men jeg er ikke i tvivl om, at hun nyder det :blink: Zita skal have lidt mere tid, men hun skal nok falde godt til også - hun har bare ikke helt samme selvsikkerhed som Perle, men det er godt, hun har sin Perlemor med sig. Så falder hun nok hurtigere til.

 

Vi er selvfølgelig rigtig glade for de gode nyheder - og de nye ejere har lovet at vende tilbage om et par dage med mere nyt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor dejligt at I fandt sådan et dejligt hjem til dem. Det lyder jo som man ville forklare det, der hvor hundehimlen var :-D Og tænk, at du kunne give dem dette sted på jord! Fantastisk dejligt. Men jeg forstår godt dine blandede følelser- det må bare være så svært. Og det med at kappe endnu et bånd, det synes jeg ikke er sært overhovedet- det giver al mening på jorden at det er hårdt for dig. Håber at I får en god dag sammen I 2 :blink: I skal nok blive rigtig glade for belslutningen når savnet får ro :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Tak for update... Det lyder som et dejligt hjem du har fundet til dem...

 

Du skal ikke bebrejde dig selv noget som helst. Du har helt klart gjort hvad der er bedst for hundene - og det er den stoerste og vigtigste opgave som hundeejer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...