Hop til indhold

Kaster sin mad op


Trei
 Share

Recommended Posts

Kan I komme med nogle bud på hvorfor en hund kaster sin mad op umiddelbart efter den har spist (1-15 min efter). Hunden har været i ro inden den har spist og den får det mad den plejer og den mængde den plejer.

 

Jeg tænker på sådan en gang opkastning mon kan skyldes at hunden ikke kan tåle maden, at den måske ikke kan klare så stor en portion. Nogle med andre bud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker at det måske bare handler om, at der er et akut maveonde? Har selv prøvet at blive ramt af noget lignende, hvor man ikke kan spise (og forinden også har været lidt skidt tilpas), og prøver man alligevel, bliver det ikke i kroppen.

 

Min gamle af tøserne har haft et par gange i løbet af sit liv, hvor hun egentlig virker frisk og frejdig (i sit eget rolige bytempo), men hvor maden kommer op ganske kort efter. Har egentlig bare tænkt, at det var almen utilpashed og ikke tænkt mere over det, eftersom det altid har været et enesteånde tilfælde, og hunden ikke har haft yderligere symptomer.

 

Men hvis den får hvad den plejer, skulle det vel være mærkeligt om det var mangel på tolerans overfor maden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjo, det kan vel være både det ene og det andet, det er måske fordi jeg selv har en hund, der har sart mave at jeg bekymrer mig for let. Men efter jeg hørte om denne her hund som på det seneste er begyndt at kaste sin mad op tænkte jeg jo straks alt muligt slemt.

 

Hunden har tilsyndeladende ikke andre symptomer, så jeg håber at det bare er lidt utilpashed og ikke andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en hanhund. Han spiser morgen og aften - nogle gange også en portion i løbet af dagen.

 

OK. Har netop erfaret at min egen tæve op til den falske drægtighed havde en periode hvor hun kastede op hvis fodertidspunkterne kom lidt for langt væk fra normen. Og et par enkelte gange skete det også at hun ca 5-10 min efter at have spist kastede op.

 

Måske han bare ikke får nok og fordi han bliver for sulten forsluger sig og derfor kaster op bagefter. Eller maven bare når at blive for tom, så det er "hård kost" for den at skulle fordøje maden når den kommer. :confused: Rene gæt, men måske det kan bruges.

Link til indlæg
Del på andre sites

OK. Har netop erfaret at min egen tæve op til den falske drægtighed havde en periode hvor hun kastede op hvis fodertidspunkterne kom lidt for langt væk fra normen. Og et par enkelte gange skete det også at hun ca 5-10 min efter at have spist kastede op.

 

Måske han bare ikke får nok og fordi han bliver for sulten forsluger sig og derfor kaster op bagefter. Eller maven bare når at blive for tom, så det er "hård kost" for den at skulle fordøje maden når den kommer. :confused: Rene gæt, men måske det kan bruges.

 

Det er dejligt du kommer med et indspark uanset om det er gæt eller ej, så mange tak.

 

Det er helt bestemt værd at undersøge, det kan faktisk godt være at maven når at blive for tom og så spiser han en masse og det er så for hårdt for mavsen. Forslugenhed som sådan tror jeg ikke - han er en af de der hunde, som spiser eeeeeen knop, roder lidt rundt og finder en ny osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...