Hop til indhold

Fromm Gold


Gæst fairlady
 Share

Recommended Posts

Gæst fairlady

Jeg har nu efter lang og intens søgen i foderjunglen, nået frem til at jeg tror jeg vil prøve fromm gold som er et holistisc foder.

Ingredienslisten ser således ud:

*Fresh Chicken

*Fresh Duck

*Fresh Cheddar Cheese

*No Wheat

*Probiotics & Prebiotics

*Glucosamine Hydrochloride

*Chondroitin Sulfate

*Chicory Root Extract

*Yucca Schidigera Extract

 

INGREDIENSER:

 

Andemel, kyllingekødmel, kylling, havremel, malet perlebyg, brune ris, Menhaden fiskemel, lammekød, kartofler, tomatpuré, hele æg, kyllingefedt (konserveret med en blanding af tokoferoler og cironsyre), lakseolie (konserveret med blandede tokoferoler), ost, hørfrø, tørret ølgær, lucerneurtemel, gulerødder, salat, selleri, lecitin, kyllingebrusk, calcium sulfat, salt, kaliumklorid, DL-methionin, cikorierodekstrakt, yucca schidigera ektrakt, lactobacillus acidophilus, bifidobacterium longum, lactobacillus plantarum, enterococcus faecium, vitamin A, D3, E, B12 tilskud, choliklorid, niacin, pantothensyre, askorbinsyre, riboflavin, thiaminmononitrat, pyridoxinhydrochlorid, folinsyre, biotin, zinksulfat, jernkarbonat, manganoxyd, kobberoxyd, cobaltcarbonat, calciumiodat, sorbinsyre, jernproteinate, zinkproteinate, kobberproteinate, manganproteinate, sodium selenite.

 

ANALYSE:

Protein

26% min

Fedt

14% min

Fiber

3.5% max

Vand

10% max

Aske

6.5% max

Omega 6 fedtsyre

2.3% min

Omega 3 fedtsyre

0.4% min

 

Hva siger fodereksperterne herinde??:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

en noget bedre ingrediensliste end feks de store mærker som RC,hills,eukanuba,specific,

 

synes det ser rimelig godt ud for et tørfoder

synes bare der skulle have stået kyllingekød fremfor mel men ellers ok synes jeg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg har nu efter lang og intens søgen i foderjunglen, nået frem til at jeg tror jeg vil prøve fromm gold som er et holistisc foder.

Ingredienslisten ser således ud:

*Fresh Chicken

*Fresh Duck

*Fresh Cheddar Cheese

*No Wheat

*Probiotics & Prebiotics

*Glucosamine Hydrochloride

*Chondroitin Sulfate

*Chicory Root Extract

*Yucca Schidigera Extract

 

INGREDIENSER:

 

Andemel, kyllingekødmel, kylling, havremel, malet perlebyg, brune ris, Menhaden fiskemel, lammekød, kartofler, tomatpuré, hele æg, kyllingefedt (konserveret med en blanding af tokoferoler og cironsyre), lakseolie (konserveret med blandede tokoferoler), ost, hørfrø, tørret ølgær, lucerneurtemel, gulerødder, salat, selleri, lecitin, kyllingebrusk, calcium sulfat, salt, kaliumklorid, DL-methionin, cikorierodekstrakt, yucca schidigera ektrakt, lactobacillus acidophilus, bifidobacterium longum, lactobacillus plantarum, enterococcus faecium, vitamin A, D3, E, B12 tilskud, choliklorid, niacin, pantothensyre, askorbinsyre, riboflavin, thiaminmononitrat, pyridoxinhydrochlorid, folinsyre, biotin, zinksulfat, jernkarbonat, manganoxyd, kobberoxyd, cobaltcarbonat, calciumiodat, sorbinsyre, jernproteinate, zinkproteinate, kobberproteinate, manganproteinate, sodium selenite.

 

ANALYSE:

Protein

26% min

Fedt

14% min

Fiber

3.5% max

Vand

10% max

Aske

6.5% max

Omega 6 fedtsyre

2.3% min

Omega 3 fedtsyre

0.4% min

 

Hva siger fodereksperterne herinde??:blink:

 

Jeg ser en ingrediensliste der er en del bedre end RCs :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

en noget bedre ingrediensliste end feks de store mærker som RC,hills,eukanuba,specific,

 

synes det ser rimelig godt ud for et tørfoder

synes bare der skulle have stået kyllingekød fremfor mel men ellers ok synes jeg

 

Kyllingkødmel er faktisk bedre en hvis der bare havde stået kyllingekød, hvis det 'bare' er kød er det jo inkl. vand, en stor del vand som man jo trods alt ikke kan bruge til så meget, men når det er kyllingkødmel er det derimod det 'rene' produkt om man så må sige :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Kyllingkødmel er faktisk bedre en hvis der bare havde stået kyllingekød, hvis det 'bare' er kød er det jo inkl. vand, en stor del vand som man jo trods alt ikke kan bruge til så meget, men når det er kyllingkødmel er det derimod det 'rene' produkt om man så må sige :blink:

 

Jeps :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu efter lang og intens søgen i foderjunglen, nået frem til at jeg tror jeg vil prøve fromm gold som er et holistisc foder.

 

Hva siger fodereksperterne herinde??:blink:

Ingen expert her :mrgreen: Men jo, et rigtig godt foder! :5up: Jeg har selv brugt det, men indrømmer at jeg skiftede til Oliver's Selected Fish af økonomiske årsager, Fromm har en -efter min mening, meget dårlig rabat ordning, så selvom fodret i sig selv er billigt nok, især i forhold til kvaliteten!! Blev det lidt for dyrt med det forbrug jeg har på 4 (i snart et år, 5 hunde)... :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg har haft fodret hundene med det, før de kom over på råt og syntes det var et godt tørfoder.

Det eneste minus jeg syntes det har (udover at det er et tørfoder :mrgreen:) er at foderpillerne er ekstremt små.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Enig med de andre. :5up:

 

Skiftede til det fra Eaglepack og hundene trives langt bedre på det og kunne bedre lide det, men pillerne er lidt små.

 

Ingrediens listen er også at foretrække frem for RC, Eaglepack mv. idet kødmængden er større - man kan også tydelig ane osten når man lugter til det.

 

Jeg har handlet det hos www.hundeogkattefoder.dk - de har været utrolig søde og har også givet god rabat ved stor køb ... også fik man altid lige en lille ekstra ting med når man bestilte :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst fairlady

for mig er det et plus at pillerne er små, fordi jeg har små hunde:) jeg sys også ingredienserne er langt bedre end i rc. Rc fylder deres foder godt ud med majs i forskellige former. Jeg fandt en liste på nettet hvor der står alt hvad et godt foder skal indeholde så kunne man som undgangspunkt tage 100 point og så trække point fra eller til alt efter om foderet opfylder det på listen eller ikke gør. Det gjorde jeg så ved alle fodermærker jeg kunne finde indtil jeg fandt fromm gold som som holdt de 100 point. Der er heller ikke de der kræftfremkaldende stoffer i som fx rc er flittige til at bruge. Og så er foderet helt uden kunstige tilsætningsstoffer og konserveringsmidler. Jeg tænkte ellers meget på at jeg ville lave hjemmelavet foder men kom frem til at jeg skal passe på ikke at give mig selv for meget om ørerne når vi også er en småbørns familie med 3 børn på 1,3 og 5 år. Så jeg ville finde det foder der ligger nærmest den hjemmelavede kvalitet. Så nu skal jeg bare undersøge om man kan få fat i nogle prøver på fromm så jeg kan se om hundene kan lide det inden jeg køber stort hjem. Heldigvis har jeg fundet en forhandler som også har breeder-club ligesom rc har:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har handlet det hos www.hundeogkattefoder.dk - de har været utrolig søde og har også givet god rabat ved stor køb ... også fik man altid lige en lille ekstra ting med når man bestilte :5up:

 

De gjoder jeg også, men syntes ikke at jeg fik specielt gode rabatter :roll: Jeg kunne få 10% hvis jeg købte 10 sække ad gangen og 20% hvis jeg købte 20 sække... Og da jeg ikke altid syntes at jeg har penge til at købe 10 sække på en gang, var det jo ikke meget rabat jeg fik, alt under 10 sække på en gang gav ikke rabat :( Så da Oliver's kom med Selected Fish valgte jeg at skifte, der får jeg 25% rabat allerede ved 4 sække, hviket passer fint da det er det antal jeg som minimum skal have af gangen og når jeg så har en 3000,- jeg ikke lige ved hvad jeg skal bruge til, så køber jeg 12 sække og får 35% rabat :mrgreen:

 

Men jeg er da helt enig i at det er et rigtig godt foder og havde jeg kun haft en enklte eller to hunde var jeg da også forsat på det! :5up: Men som det er fungere mine hunde heldigvis lige så godt på Oliver's Selected Fish som de gjorde på Fromm Gold :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...