Hop til indhold

Legetøj til bidelysten terrier


Gæst Sofus123
 Share

Recommended Posts

Gæst Sofus123

Jeg har lovet på vegne af min svigermor at spørge jer kloge hoveder herinde, om I kender noget legetøj, der kan holde til selv den mest destruerende lille terrier?

 

Mine svigerforældre har en lille cairn terrier på et par år, Bailey:lun:, som ødelægger ALT sit legetøj i løbet af et par minutter. Det er simpelthen lige meget hvad de giver ham, så ødelægger han det. Derfor vil hun gerne vide, om I kender noget, der evt. kan holde til hans spidse tænder?

 

Når de engang imellem har ham med herude er vi også nødt til at fjerne det af Sofus's legetøj, som vi ikke vil have bliver ødelagt, for får han først fat i det, så er det ødelagt!:evil::mrgreen:

 

Det eneste der faktisk har holdt til ham, er en sål fra de der populære gummi træsko. Han har bidt alt andet af træskoen, men sålen kan han åbenbart ikke få bidt i stykker. Jeg har selv foreslået hende de der Kong, men det er jo ikke decideret legetøj - eller? Hvad siger I?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sofus123

Hej Deluxious

 

Mange tak, den ser rigtig god ud den hjemmeside. Der står jo godt nok at den ring er testet på tigere, men samtidig står der, at hvis man har en hund, der konsekvent ødelægger alt, så er Tuffy ikke løsningen:confused: Hmm, tænker jeg bare:mrgreen:

 

Men jeg vil da helt sikkert foreslå hende det, så er det jo op til hende om hun vil bruge de 200 kr. på det:-)

 

Tak for hjælpen:kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sofus123

Hej Bibi

 

Uhh jeg tror desværre det vil være ødelagt meget hurtigt, det de sælger derinde:megaked: Men der var da nogle gode ting til vores egen Sofus, som ikke ødelægger det så hurtigt, så helt forgæves var det ikke:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg ville sige en kong, en af de der er beregnet til store stærke hunde evt, tror de er sorte :hmm:

 

Den kan kastes med, sjov fordi man aldrig ved hvor den lander, og så kan den fyldes med fx leverpostej, evt blandet med tørfoder (kan fryses ned og dermed gøres sværere).

Selv bruger jeg hjemmelavet mad i dem, der er opskrifter i Foderforummet her :-D

 

Hvordan er han blevet sådan?

 

Mine har tøjdyr i flere år uden huller :lol:

 

Dejligt at høre lidt om en cairn, billeder? :banan:

 

Evt ville et godt fodersøg på græs eller grus være godt inden har får lov til at få sit legetøj:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hehe jamen han er en lille terrorist:blink: Men er det ikke dem der står der er lavet af tennisbold-materiale? For en tennisbold holder i mindre end 1 min:mrgreen:

 

Kongen er lavet af gummi her er en der passer perfekt til ham http://loppetjansen.dk/legetoej/hundeartikler/kong/original_kong_sort_medium_515kg_9680_da.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sofus123
Jeg ville sige en kong, en af de der er beregnet til store stærke hunde evt, tror de er sorte :hmm:

 

Den kan kastes med, sjov fordi man aldrig ved hvor den lander, og så kan den fyldes med fx leverpostej, evt blandet med tørfoder (kan fryses ned og dermed gøres sværere).

Selv bruger jeg hjemmelavet mad i dem, der er opskrifter i Foderforummet her :-D

 

Hvordan er han blevet sådan?

 

Mine har tøjdyr i flere år uden huller :lol:

 

Dejligt at høre lidt om en cairn, billeder? :banan:

 

Evt ville et godt fodersøg på græs eller grus være godt inden har får lov til at få sit legetøj:hmm:

 

Ja, min første tanke er også en kong, men troede bare ikke at man brugte den som decideret legetøj. Men uanset hvad, så vil det nok være godt for ham at bruge hjernen lidt mere:blink:

 

Hehe jeg tror altid han har været sådan (de fik ham "brugt"). Men at et tøjdyr kan holde i flere år, lyder godt nok mærkeligt i mine ører.:shock: Alle de hunde jeg kender ødelægger dem.

 

Skal nok lige se, om jeg kan finde et billede eller to engang:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ja, min første tanke er også en kong, men troede bare ikke at man brugte den som decideret legetøj. Men uanset hvad, så vil det nok være godt for ham at bruge hjernen lidt mere:blink:

 

Hehe jeg tror altid han har været sådan (de fik ham "brugt"). Men at et tøjdyr kan holde i flere år, lyder godt nok mærkeligt i mine ører.:shock: Alle de hunde jeg kender ødelægger dem.

 

Skal nok lige se, om jeg kan finde et billede eller to engang:-D

 

Ja, billeder :banan: :lol:

 

Jeg tror at fodersøg på græs og foder i den lange sorte dims vil være godt, dagligt :-)

 

Samt kongen til lidt leg (tror ikke han skal hidses for meget op).

 

Samt til fyld, tror hjemmelavet mad ville være godt for, eller tørfoder bladnet med leverpostej og så en gang i fryseren.

 

Hvis han fodres på den måde dagligt så får han brugt sig selv lidt mere.

 

En cairn skal have udfordringer, det er en selvstændig begavet hund, der let får problemer hvis den ikke udfordres nok :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sofus123
F-503888.jpg

 

på denne side burde meget af det kunne holde , men nu kender jeg jo ikke terrorist :lol:

 

http://www.dyrenesno1.dk/legetshj-vinyllegetshj-c-46_60_228.html

 

 

Uha I er lidt hurtigere end mig:oops:

 

Men nej, vi har forsøgt noget lignende det der er på den side til ham, og det holder ikke ret længe - men han hygger sig til gengæld i de få minutter det varer:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha I er lidt hurtigere end mig:oops:

 

Men nej, vi har forsøgt noget lignende det der er på den side til ham, og det holder ikke ret længe - men han hygger sig til gengæld i de få minutter det varer:5up:

 

 

Hvis det ikke kan holde står jeg af , jeg har ikke flere ideer :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sofus123

 

Samt kongen til lidt leg (tror ikke han skal hidses for meget op).

 

En cairn skal have udfordringer, det er en selvstændig begavet hund, der let får problemer hvis den ikke udfordres nok :-)

 

Som den terrier han jo nu engang er, så er han meget let at hidse op, og det er nok også i disse situationer, at han ødelægger meget af legetøjet. Du har helt ret i, at aktivering er vejen frem for ham. Jeg prøver også ligesom at give dem idéer til hvad de kunne gøre med ham ved at fortælle hvad jeg gør med Sofus, og det tager de også til sig. Så hvis jeg nu kommer med den kong, så skal de nok få den brugt!:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sofus123
Hvis det ikke kan holde står jeg af , jeg har ikke flere ideer :lol:

 

Hehe nej jeg ved godt det er svært!:-D Men jeg siger i hvert fald mange tak for de forslag du har givet. Om ikke andet så kan jeg da bruge linksene til min egen lille vaps:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Som den terrier han jo nu engang er, så er han meget let at hidse op, og det er nok også i disse situationer, at han ødelægger meget af legetøjet. Du har helt ret i, at aktivering er vejen frem for ham. Jeg prøver også ligesom at give dem idéer til hvad de kunne gøre med ham ved at fortælle hvad jeg gør med Sofus, og det tager de også til sig. Så hvis jeg nu kommer med den kong, så skal de nok få den brugt!:-)

 

Super :-D

 

Jeg leger meget sjældent voldsomt eller ophidsende med mine, cairner er gode til at køre op, og ned igen :-)

 

Derimod går jeg på musejagt med dem, det er fantastisk god aktivering for dem, og mine går faktisk stille, roligt og taktisk frem, det er meget underholdende :-D

 

Hvis han ikke kan skal han såmænd hurtigt lære det, det er den slags han er avlet til :-)

 

Det er en god måde du lærer fra dig, jeg gør selv det samme :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sofus123
Super :-D

 

Jeg leger meget sjældent voldsomt eller ophidsende med mine, cairner er gode til at køre op, og ned igen :-)

 

Derimod går jeg på musejagt med dem, det er fantastisk god aktivering for dem, og mine går faktisk stille, roligt og taktisk frem, det er meget underholdende :-D

 

Hvis han ikke kan skal han såmænd hurtigt lære det, det er den slags han er avlet til :-)

 

Det er en god måde du lærer fra dig, jeg gør selv det samme :lol:

 

Uhh nu du siger musejagt - det eeeelsker han:mrgreen: De har nogle små voliere, hvor der godt kan ske at være mus ude, og der elsker han at hjælpe sin far med at fange dem:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...