Hop til indhold

BHA, BHT og ethoxyquin


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Kan man vide sig sikker på, at et produkt ikke indeholder de tre ting, hvis der bliver reklameret på denne måde?:

 

Fromm Family indeholder frisk kød og frisk fisk, som er egnet til menneskeføde, USDA kontrolleret fremstilling. Hos Fromm bruges der kun frisk kød uden ben, som bearbejdes ved lav temperatur, da vitaminerne bevares bedst på denne måde.

Der bruges kun naturlige konserveringsmidler og ingredienser. Ingen kunstige smags- og farvestoffer, kun naturlig smag. Hele serien er fremstillet uden brug af hvede og majs. De specielt udvalgte råvarer, har bevirket at der ses færre allergiske reaktioner.

 

http://www.hundeogkattefoder.dk/fromm.htm

 

Ja, overvejer om min kommende hvalp i hvert fald som voksen måske skal fodres med Fromm, men vil ikke risikere at den bliver proppet med sådanne ting - der er sq risici nok i forvejen

:???:

 

Problemet er bare, at jeg bliver i tvivl, fordi der på en anden side står:

 

We note that this is a fish ingredient, but do not find any statement on the manufacturers website guaranteeing the use of ethoxyquin-free ingredients (ethoxyquin is a chemical preservative commonly added to fish ingredients and which is banned or heavily regulated in human food production, due to the belief that it is carcinogenic).

 

http://www.dogfoodanalysis.com/dog_food_reviews/showproduct.php?product=1470&cat=all

 

Men der står på den første side, at der netop ikke er puttet nogle kunstige konserveringsmidler i, som BHA, BHT og ethoxyquin jo er? Er det garanti nok?

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Reglerne har været at producenten kun behøver informere om hvad han har tilført foderemnerne.

Så hvis han indkøber ingredienser udefra som er halvfabrikeret eller færdigfabrikeret og tilsat et eller andet behøver han ikke oplyse det.

 

Jeg har ikke gravet i foder længe, men hvis reglerne stadig er sådan kan du ikke vide dig sikker.

 

Dog synes jeg at formuleringen er så man kan komme i tvivl..

 

I deres Adult står der bare "kylling", dette kan være hvad som helst fra kyllingen.

Hvis det havde været store lunser remt kyllingekød tror jeg de havde skrevet det, idet det lyder meget bedre end bare "kylling".

 

I ordforklaringen er der beskrivelse af kyllingekødmel men ikke af "kylling" hvilket jeg mener siger det hele.ER:

 

kylling, kyllingekødmel, brune ris, malet perlebyg, havremel, hvide ris, kyllingefedt (konserveret med en blanding af tokoferoler og cironsyre), fiskemel, hele æg, roetrævler, ost, hørfrø, tørret ølgær, lecitin, monocalcium fosfat, kaliumklorid, salt, DL-methionin, cikorierodekstrakt yucca schidigera ektrakt, lactobacillus acidophilus, bifidobacterium longum, lactobacillus plantarum, enterococcus faecium, vitamin A, D3, E, B12 tilskud, choliklorid, niacin, pantothensyre, askorbinsyre, riboflavin, thiaminmononitrat, pyridoxinhydrochlorid, folinsyre, biotin, zinksulfat, jernkarbonat, manganoxyd, kobberoxyd, cobaltcarbonat, calciumiodat, sorbinsyre, sodium selenite.

ORDFORKLARING

 

INGREDIENSER:

 

kylling, kyllingekødmel, brune ris, malet perlebyg, havremel, hvide ris, kyllingefedt (konserveret med en blanding af tokoferoler og cironsyre), fiskemel, hele æg, roetrævler, ost, hørfrø, tørret ølgær, lecitin, monocalcium fosfat, kaliumklorid, salt, DL-methionin, cikorierodekstrakt yucca schidigera ektrakt, lactobacillus acidophilus, bifidobacterium longum, lactobacillus plantarum, enterococcus faecium, vitamin A, D3, E, B12 tilskud, choliklorid, niacin, pantothensyre, askorbinsyre, riboflavin, thiaminmononitrat, pyridoxinhydrochlorid, folinsyre, biotin, zinksulfat, jernkarbonat, manganoxyd, kobberoxyd, cobaltcarbonat, calciumiodat, sorbinsyre, sodium selenite.

ORDFORKLARING

INGREDIENSER:

 

kylling, kyllingekødmel, brune ris, malet perlebyg, havremel, hvide ris, kyllingefedt (konserveret med en blanding af tokoferoler og cironsyre), fiskemel, hele æg, roetrævler, ost, hørfrø, tørret ølgær, lecitin, monocalcium fosfat, kaliumklorid, salt, DL-methionin, cikorierodekstrakt yucca schidigera ektrakt, lactobacillus acidophilus, bifidobacterium longum, lactobacillus plantarum, enterococcus faecium, vitamin A, D3, E, B12 tilskud, choliklorid, niacin, pantothensyre, askorbinsyre, riboflavin, thiaminmononitrat, pyridoxinhydrochlorid, folinsyre, biotin, zinksulfat, jernkarbonat, manganoxyd, kobberoxyd, cobaltcarbonat, calciumiodat, sorbinsyre, sodium selenite.

ORDFORKLARING

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad havde du ellers tænkt dig at fodre med? Skal nemlig også snart have en hvalp :) og har også kigget på Fromm.. I hvertfald ser den voksne udgave god ud..

 

Jeg har ingen anelse, men overvejer Fromm.

 

Reglerne har været at producenten kun behøver informere om hvad han har tilført foderemnerne.

Så hvis han indkøber ingredienser udefra som er halvfabrikeret eller færdigfabrikeret og tilsat et eller andet behøver han ikke oplyse det.

 

Jeg har ikke gravet i foder længe, men hvis reglerne stadig er sådan kan du ikke vide dig sikker.

 

Dog synes jeg at formuleringen er så man kan komme i tvivl..

 

I deres Adult står der bare "kylling", dette kan være hvad som helst fra kyllingen.

Hvis det havde været store lunser remt kyllingekød tror jeg de havde skrevet det, idet det lyder meget bedre end bare "kylling".

 

I ordforklaringen er der beskrivelse af kyllingekødmel men ikke af "kylling" hvilket jeg mener siger det hele.ER:

 

INGREDIENSER:

 

 

kylling, kyllingekødmel, brune ris, malet perlebyg, havremel, hvide ris, kyllingefedt (konserveret med en blanding af tokoferoler og cironsyre), fiskemel, hele æg, roetrævler, ost, hørfrø, tørret ølgær, lecitin, monocalcium fosfat, kaliumklorid, salt, DL-methionin, cikorierodekstrakt yucca schidigera ektrakt, lactobacillus acidophilus, bifidobacterium longum, lactobacillus plantarum, enterococcus faecium, vitamin A, D3, E, B12 tilskud, choliklorid, niacin, pantothensyre, askorbinsyre, riboflavin, thiaminmononitrat, pyridoxinhydrochlorid, folinsyre, biotin, zinksulfat, jernkarbonat, manganoxyd, kobberoxyd, cobaltcarbonat, calciumiodat, sorbinsyre, sodium selenite.

ORDFORKLARING

 

Redigerede lige lidt i dit indlæg, så det fylder lidt mindre ;-)

 

Ok, tak fordi du gav dig tid til at svare :kys:

 

Synes bare det er det bedste jeg endnu har fundet, men må prøve om jeg ikke kan finde et foder, som er bedre/mere sikkert angående ingredienser.. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

I deres Adult står der bare "kylling", dette kan være hvad som helst fra kyllingen.

Hvis det havde været store lunser remt kyllingekød tror jeg de havde skrevet det, idet det lyder meget bedre end bare "kylling".

 

I ordforklaringen er der beskrivelse af kyllingekødmel men ikke af "kylling" hvilket jeg mener siger det hele.ER:

 

INGREDIENSER:

 

 

kylling, kyllingekødmel, brune ris, malet perlebyg, havremel, hvide ris, kyllingefedt (konserveret med en blanding af tokoferoler og cironsyre), fiskemel, hele æg, roetrævler, ost, hørfrø, tørret ølgær, lecitin, monocalcium fosfat, kaliumklorid, salt, DL-methionin, cikorierodekstrakt yucca schidigera ektrakt, lactobacillus acidophilus, bifidobacterium longum, lactobacillus plantarum, enterococcus faecium, vitamin A, D3, E, B12 tilskud, choliklorid, niacin, pantothensyre, askorbinsyre, riboflavin, thiaminmononitrat, pyridoxinhydrochlorid, folinsyre, biotin, zinksulfat, jernkarbonat, manganoxyd, kobberoxyd, cobaltcarbonat, calciumiodat, sorbinsyre, sodium selenite.

ORDFORKLARING

 

Så er det bare, at jeg lige kigger på Eaglepack - den danske hjemmeside - og finder at der står "lammekød-mel", men på den engelske/originale står der bare "lamb meal" :confused:

 

Så kan man vel ikke engang stole på det, eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninjamor:

Jeg er fuldstændig enig:

Foderproducenterne skal kun informere om hvad de har tilført (selvom det ikke altid overholdes)

Derudover bliver kylling forebyggende behandlet under opdrættet og de medicinrester har hunde ikke godt af. Forsøgsdyrernes værn har også en fyldig beskrivelse af hvad "benmel" består af. Lækkert..

 

Bernerazuro:

I forbindelse med en anden interessant debat herinde, har jeg erfaret, at al forarbejdet foder til selskabsdyr i EU skal varmebehandles ved 90 grader celcius.

Jeg mailede med Mogens Eliasen (ulveforsker) om foderproducenternes tricks og ordet "stygt" dukkede op, så du gør ret i at tænke dig om.

Jeg synes det er tankevækkende, at man næsten skal være kemiker for at kunne gennemskue det, for hunde og ulve har fra naturens hånd ikke en videregående uddannelse og aner sikkert ikke hvad BHA, BHT og ethoxyquin er. Jeg ved det i hvert fald ikke. Jeg ved, at bl.a. Hills, Eukanuba, Royal Canin har gjort i nælderne (vitaminforgiftning, rottegift, salmonella, leversvigt osv). Derfor har jeg mistet tilliden til alle de store ord og nøjes med god jysk skepsis. Foder er ikke det samme som mad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ninjamor:

Jeg er fuldstændig enig:

Foderproducenterne skal kun informere om hvad de har tilført (selvom det ikke altid overholdes)

Derudover bliver kylling forebyggende behandlet under opdrættet og de medicinrester har hunde ikke godt af. Forsøgsdyrernes værn har også en fyldig beskrivelse af hvad "benmel" består af. Lækkert..

 

Bernerazuro:

I forbindelse med en anden interessant debat herinde, har jeg erfaret, at al forarbejdet foder til selskabsdyr i EU skal varmebehandles ved 90 grader celcius.

Jeg mailede med Mogens Eliasen (ulveforsker) om foderproducenternes tricks og ordet "stygt" dukkede op, så du gør ret i at tænke dig om.

Jeg synes det er tankevækkende, at man næsten skal være kemiker for at kunne gennemskue det, for hunde og ulve har fra naturens hånd ikke en videregående uddannelse og aner sikkert ikke hvad BHA, BHT og ethoxyquin er. Jeg ved det i hvert fald ikke. Jeg ved, at bl.a. Hills, Eukanuba, Royal Canin har gjort i nælderne (vitaminforgiftning, rottegift, salmonella, leversvigt osv). Derfor har jeg mistet tilliden til alle de store ord og nøjes med god jysk skepsis. Foder er ikke det samme som mad.

 

Ja, man skal være kritisk!!

 

En af fordelene ved selv at lave hundemaden er at man ved hvad det er man fodre med.

De har også fået bildt en masse mennesker ind at dert er nødvendigt at hunde lever af små brune piller, ellers får de ikke hvad de skal have ;-)

Det er noget sludder!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg har selv brugt det i en periode inden jeg begyndte at barfe og var godt tilfreds med det - omend pillerne var lidt små i det; det er sådan nogle flade tynde plader.

 

Hvis du er i tvivl omkring indeholdet af foderet (et hvert typefoder) hvorfor prøver du så ikke at skrive til forhandleren/importøren og bede dem undersøge sagerne.

 

Det gjorde jeg med Fish4dogs.

 

Jeg var i tvivl om de brugte konserveringsmidler, da der intet stod omkring det, hverken om der blev benyttet nogle eller så om det var naturligt eller ej.

 

Jeg fik et skriftlig og langt svar fra producenter, hvor i de garantere at de ikke brugte konserveringsmidler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Så er det bare, at jeg lige kigger på Eaglepack - den danske hjemmeside - og finder at der står "lammekød-mel", men på den engelske/originale står der bare "lamb meal" :confused:

 

Så kan man vel ikke engang stole på det, eller?

 

Hvad synes du om dette foder:

INGREDIENSER

Laksemel, ærter, kartoffel, frisk laksefilet,

frisk sildefilet, frisk fladfiskefilet, komplet

vitamin & mineral pakke, OLIVER’S

TRIPLE FIBERPLAN™ (ærtefiber,

roetrævler & risklid), OLIVER’S OMEGA

3 BOOST™, OLIVER’S AURA BOOST™

(blåbær, tranebær, hindbær, æble, gulerod,

tomat, kelp, persille, ginseng, grøn

the, bipollen, ginko biloba, morgenfrue

ekstrakt), friske hele æg, FLEX C,

OLIVER’S DIGESTION BOOST™ (mannanoligosaccharideer,

gærkultur, inulin,

Det er mere udspecificeret. Så skal man naturligvis vælge om mman TROR på teksten.

 

I Canada har de strengere regler end i USA

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninjamor:

Jeg er fuldstændig enig:

Foderproducenterne skal kun informere om hvad de har tilført (selvom det ikke altid overholdes)

Derudover bliver kylling forebyggende behandlet under opdrættet og de medicinrester har hunde ikke godt af. Forsøgsdyrernes værn har også en fyldig beskrivelse af hvad "benmel" består af. Lækkert..

 

Bernerazuro:

I forbindelse med en anden interessant debat herinde, har jeg erfaret, at al forarbejdet foder til selskabsdyr i EU skal varmebehandles ved 90 grader celcius.

Jeg mailede med Mogens Eliasen (ulveforsker) om foderproducenternes tricks og ordet "stygt" dukkede op, så du gør ret i at tænke dig om.

Jeg synes det er tankevækkende, at man næsten skal være kemiker for at kunne gennemskue det, for hunde og ulve har fra naturens hånd ikke en videregående uddannelse og aner sikkert ikke hvad BHA, BHT og ethoxyquin er. Jeg ved det i hvert fald ikke. Jeg ved, at bl.a. Hills, Eukanuba, Royal Canin har gjort i nælderne (vitaminforgiftning, rottegift, salmonella, leversvigt osv). Derfor har jeg mistet tilliden til alle de store ord og nøjes med god jysk skepsis. Foder er ikke det samme som mad.

 

Jeg har overvejet/overvejer at fodre hvalpen op på Royal Canin til den er ca. ½ år, så er den over den værste vækstperiode (tror jeg).

 

Det er det de fleste berneropdrættere jeg har snakket med bruger og med god succes - synes bare det er så giftet og proppet med majs. Junior-foderet til Large Breed har for eksempel majs som hovedingrediens! :shock: Og læste i en anden tråd, at de propper BHT og BHA i :???: Så leder efter et godt alternativ.

 

Ja, man skal være kritisk!!

 

En af fordelene ved selv at lave hundemaden er at man ved hvad det er man fodre med.

De har også fået bildt en masse mennesker ind at dert er nødvendigt at hunde lever af små brune piller, ellers får de ikke hvad de skal have ;-)

Det er noget sludder!

 

Jeg tør bare ikke begynde at fodre en bernerhvalp op på hjemmelavet :???: Overvejer det, når den er udvokset, men ikke som hvalp.

 

Jeg har selv brugt det i en periode inden jeg begyndte at barfe og var godt tilfreds med det - omend pillerne var lidt små i det; det er sådan nogle flade tynde plader.

 

Hvis du er i tvivl omkring indeholdet af foderet (et hvert typefoder) hvorfor prøver du så ikke at skrive til forhandleren/importøren og bede dem undersøge sagerne.

 

Det gjorde jeg med Fish4dogs.

 

Jeg var i tvivl om de brugte konserveringsmidler, da der intet stod omkring det, hverken om der blev benyttet nogle eller så om det var naturligt eller ej.

 

Jeg fik et skriftlig og langt svar fra producenter, hvor i de garantere at de ikke brugte konserveringsmidler.

 

Har også overvejet at skrive til dem - spekulerer bare på, hvor meget man kan stole på det de svarer?

 

Men må prøve...

 

Næh egentlig ikke.

 

Det er noget værre noget

 

Siger du ikk' :???:

 

Hvad synes du om dette foder:

 

 

I

NGREDIENSER

 

Laksemel, ærter, kartoffel, frisk laksefilet,

 

frisk sildefilet, frisk fladfiskefilet, komplet

 

vitamin & mineral pakke, OLIVER’S

 

TRIPLE FIBERPLAN™ (ærtefiber,

roetrævler & risklid), OLIVER’S OMEGA

3 BOOST™, OLIVER’S AURA BOOST™

(blåbær, tranebær, hindbær, æble, gulerod,

tomat, kelp, persille, ginseng, grøn

the, bipollen, ginko biloba, morgenfrue

ekstrakt), friske hele æg

 

 

 

 

 

 

 

, FLEX C,

 

OLIVER’S DIGESTION BOOST™ (mannanoligosaccharideer,

 

gærkultur, inulin,

 

Det er mere udspecificeret. Så skal man naturligvis vælge om mman TROR på teksten.

 

 

I Canada har de strengere regler end i USA

 

 

Altså, der står jo bare laksemel osv, og ikke "laksekødmel", men det gør ikke noget, når det er fisk måske? Og så er det jo også et hvalpefoder jeg søger

:???:

 

Derudover ser det ok ud, der er jo en del forskellige fisk i, så det fylder jo nok en rimelig del af foderet?

 

Alle de der mineralting og lign. har jeg tilgengæld ingen forstand på whatsoever.

 

Har også kigget på Olivers, men de skriver aldrig ***kødmel, men bare ***mel.

 

OLIVER'S LARGE BREED START:

 

Ingredienser:

Kyllingemel, havre, frisk kylling, kartoffel, ærter, kyllingefedt, komplet mineral og vitamin tilskud, OLIVER’S TRIPLE FIBERPLAN™ (ærtefiber, roetrævler & risklid), kyllingelever, hørfrø, OLIVER’S OMEGA 3 BOOST, friske hele æg, FLEX C, OLIVER’S AURA BOOST™ (blåbær, tranebær, hindbær, æble, gulerod, tomat, kelp, persille, ginseng, grøn the, bipollen, ginko biloba, morgenfrue ekstrakt), OLIVER’S DIGESTION BOOST™ (mannanoligosaccharideer, gærkultur, inulin, yucca shidigera).

 

 

Nå, må smutte nu, tror jeg fik alt med - skal ind til time

:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Så er det bare, at jeg lige kigger på Eaglepack - den danske hjemmeside - og finder at der står "lammekød-mel", men på den engelske/originale står der bare "lamb meal" :confused:

 

Så kan man vel ikke engang stole på det, eller?

Så vidt jeg ved, så hedder lammekød mel "Lamb meal" på engelsk, ellers skal de bare skrive lamb.

 

Såvel som chicken meal er kyllingekød mel.

 

Man kan også finde fodertyper, hvor der både er chicken og chicken meal i. (kylling og kyllingekød mel) Så den skulle være god nok. Du bør godt kunne stole på eaglepacks danske hjemmeside. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Så er det bare, at jeg lige kigger på Eaglepack - den danske hjemmeside - og finder at der står "lammekød-mel", men på den engelske/originale står der bare "lamb meal" :confused:

 

Så kan man vel ikke engang stole på det, eller?

 

Jo det kan du godt, det har jeg snakket med sælgeren om, det kan du evt også gøre :-)

 

Vil du helst fodre med/har mest tillid til RC?

 

Så vidt jeg ved, så hedder lammekød mel "Lamb meal" på engelsk, ellers skal de bare skrive lamb.

 

Såvel som chicken meal er kyllingekød mel.

 

Man kan også finde fodertyper, hvor der både er chicken og chicken meal i. (kylling og kyllingekød mel) Så den skulle være god nok. Du bør godt kunne stole på eaglepacks danske hjemmeside. :-)

 

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg ved, så hedder lammekød mel "Lamb meal" på engelsk, ellers skal de bare skrive lamb.

 

Såvel som chicken meal er kyllingekød mel.

 

Man kan også finde fodertyper, hvor der både er chicken og chicken meal i. (kylling og kyllingekød mel) Så den skulle være god nok. Du bør godt kunne stole på eaglepacks danske hjemmeside. :-)

 

Men hvis det passer, at "lamb meal" er = lammekøds mel

 

Hvad er lamb så?

 

Og hvordan ved man så, at det ikke er reelt kød :confused:

 

Jo det kan du godt, det har jeg snakket med sælgeren om, det kan du evt også gøre :-)

 

Oka, tak, det er jeg glad for at høre :-)

 

Vil du helst fodre med/har mest tillid til RC?

 

Egentlig nej, ikke rent hvad foderet består af. Men jeg ved, at de fleste bernere vokser fornuftigt på det - eller ved og ved, det er det jeg har hørt fra en/to opdrætter. Den ene bruger det i opvæksten, hvorefter (når hunden er 1 år) hundene får nogle andre mærker. Den anden bruger det vist hele hundens liv (vil jeg så ikke gøre, that's for sure).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Men hvis det passer, at "lamb meal" er = lammekøds mel

 

Hvad er lamb så?

 

Og hvordan ved man så, at det ikke er reelt kød :confused:

Lamb meal er drænet kød, hvorimod lamb er kød med vand i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Men hvis det passer, at "lamb meal" er = lammekøds mel

 

Hvad er lamb så?

 

Og hvordan ved man så, at det ikke er reelt kød :confused:

 

 

Som Martinsen skriver :-)

 

Oka, tak, det er jeg glad for at høre :-)

 

Sælgeren har selv opdræt af leonbergere, osse en pænt stor hund, ring evt til hende :-)

 

 

Egentlig nej, ikke rent hvad foderet består af. Men jeg ved, at de fleste bernere vokser fornuftigt på det - eller ved og ved, det er det jeg har hørt fra en/to opdrætter. Den ene bruger det i opvæksten, hvorefter (når hunden er 1 år) hundene får nogle andre mærker. Den anden bruger det vist hele hundens liv (vil jeg så ikke gøre, that's for sure).

 

Jeg tror at mange opdrættere fodrer med RC fordi de får stor rabat.

 

Det er smart set fra firmaet side, for mange hvalpeejere fortsætter på det "trygge" foder.

 

Ikke at jeg tror disse opdrættere ikke oplever god væskt på det, jeg tror bare sagtens andre mærker kan det samme :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg tør bare ikke begynde at fodre en bernerhvalp op på hjemmelavet :???: Overvejer det, når den er udvokset, men ikke som hvalp.

 

Nej, måske kan du lave til konger og den slags og måske til at blande med :-D

Jeg ville opfodrer et kuld på det hvis jeg fik hvalpe idag, men jeg ville også give dem et godt tørfodermærke for at forberede dem på fremtiden :lol:

 

For den står jo for de fleste hunde i de brune pillers tegn :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
OK, men altså så stadig rent kød?

 

Det er da forvirrende, hvis det skrives anderledes på engelsk end på dansk :rolleyes:

 

Nå, det stod så i link nr. to, svaret på mit spørgsmål :rolleyes:

 

Tak :-D

Det var så lidt :-D

 

Og ja det er forvirrende nok at finde rundt i det foder noget på dansk, nu skal man også til at forholde sig til det engelske. :shock: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sælgeren har selv opdræt af leonbergere, osse en pænt stor hund, ring evt til hende :-)

 

Jeps, var inde på hendes side (i nat).

 

Og ja, det er sikkert et fint foder - jeg er bare vildt bange for, at jeg ender med en hund, der har stærk HD - og måske lidt for meget...

 

Men vil prøve at skrive til hende :-)

 

Jeg tror at mange opdrættere fodrer med RC fordi de får stor rabat.

 

Det er smart set fra firmaet side, for mange hvalpeejere fortsætter på det "trygge" foder.

 

Ikke at jeg tror disse opdrættere ikke oplever god væskt på det, jeg tror bare sagtens andre mærker kan det samme :-)

 

Det har du sikkert ret i :-)

 

Så er det bare at finde ud af hvilket foder..

 

Indtil videre er det mest Fromm og Eaglepack jeg hælder mest til. Nu må vi se hvad Fromm Family svarer, har skrevet til dem idag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, måske kan du lave til konger og den slags og måske til at blande med :-D

 

Ja, min hvaps skal i hvert fald ikke leve på tørfoder alene - der ryger også lidt andet ned :blink:

 

Jeg ville opfodrer et kuld på det hvis jeg fik hvalpe idag, men jeg ville også give dem et godt tørfodermærke for at forberede dem på fremtiden :lol:

 

For den står jo for de fleste hunde i de brune pillers tegn :-D

 

Held og lykke med kuldet, hvis den tid kommer :-)

 

Og se, nu bliver jeg nysgerrig om, hvad du har tænkt dig næste gang? Om du bliver ved cairnen, eller? :-D

 

Der er faktisk en berneropdrætter, der fodrer med hjemmelavet - men det er i forvejen nogle HD-stærke linier, såeh.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Altså, der står jo bare laksemel osv, og ikke "laksekødmel", men det gør ikke noget, når det er fisk måske? Og så er det jo også et hvalpefoder jeg søger

:???:

 

Derudover ser det ok ud, der er jo en del forskellige fisk i, så det fylder jo nok en rimelig del af foderet?

 

Alle de der mineralting og lign. har jeg tilgengæld ingen forstand på whatsoever.

 

Har også kigget på Olivers, men de skriver aldrig ***kødmel, men bare ***mel.

 

OLIVER'S LARGE BREED START:

 

Ingredienser:

Kyllingemel, havre, frisk kylling, kartoffel, ærter, kyllingefedt, komplet mineral og vitamin tilskud, OLIVER’S TRIPLE FIBERPLAN™ (ærtefiber, roetrævler & risklid), kyllingelever, hørfrø, OLIVER’S OMEGA 3 BOOST, friske hele æg, FLEX C, OLIVER’S AURA BOOST™ (blåbær, tranebær, hindbær, æble, gulerod, tomat, kelp, persille, ginseng, grøn the, bipollen, ginko biloba, morgenfrue ekstrakt), OLIVER’S DIGESTION BOOST™ (mannanoligosaccharideer, gærkultur, inulin, yucca shidigera).

 

 

 

Nå, må smutte nu, tror jeg fik alt med - skal ind til time

:-)

 

Der står laksemed, men længere nede står der xxxkød og xxxkød om nogle af ingredienserne

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ja, min hvaps skal i hvert fald ikke leve på tørfoder alene - der ryger også lidt andet ned :blink:

 

 

Ja, det tror jeg heller ikke du kan lade være med :lol:

Du har virkelig bygget op til denne familieforøgelse, jeg glæder mig til alt det vi skal høre om det og alle billederne :-D

 

Held og lykke med kuldet, hvis den tid kommer :-)

 

Og se, nu bliver jeg nysgerrig om, hvad du har tænkt dig næste gang? Om du bliver ved cairnen, eller? :-D

 

Der er faktisk en berneropdrætter, der fodrer med hjemmelavet - men det er i forvejen nogle HD-stærke linier, såeh.

 

Vi skal ikke have kuld, Susi bliver 9 år på mandag, så skal hun snyde mig vildt i hvert fald :mrgreen:

 

Mika kan ikke :-)

 

Jeg er vild med cairnerpigerne, og jeg vil rigtigt gerne have mere cairn, men jeg kan sagtens forelske mig i en anden type hund, også en blanding eller andet, man ved jo ikke, måske er der lige præcist lige den rigtige hund der har brug for lige præcist os :hmm: :lol:

 

Spændende med en opdrætter der laver hjemmelavet mad!

Sikke et arbejde :-)

 

Jeg tror sagtens man kan opdrætte på rigtigt mad=hjemmelavet mad :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...