Hop til indhold

Tæve hund lugter

Gæst LarsSteen
 Share

Recommended Posts

Gæst LarsSteen

:vinken: hej med jer.

Dette er mit første indlæg på dette forum.

Men min ellers så dejlige Tervurner tæve på 8 år er begyndt at lugte så fælt af en blanding af gamel våd hund og ''råden'' hund ( hvis de kan det ),

Hun klør sig en del, hun har IKKE lopper.

Hendes hud på maven er blevet sådan lidt sortplettet.

Hun har nogle meget små knopper, som klør.

Det er sådan en ubehagelig vammel lugt at det er synd ja mest for hende.

Jeg håber at nogle her inde kan komme med en ide om hvad dette evt. kunne skyldes, ellers må hun jo til dyrlægen, som hun ABSOLUT IKKE kan li' på nogle måder, jeg ved ikke hvorfor hun har kun været der 3 gange i sit liv, og der har ikke været noget ubehageligt vil jeg mene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
:vinken: hej med jer.

Dette er mit første indlæg på dette forum.

Men min ellers så dejlige Tervurner tæve på 8 år er begyndt at lugte så fælt af en blanding af gamel våd hund og ''råden'' hund ( hvis de kan det ),

Jeg håber at nogle her inde kan komme med en ide om hvad dette evt. kunne skyldes, ellers må hun jo til dyrlægen, som hun ABSOLUT IKKE kan li' på nogle måder, jeg ved ikke hvorfor hun har kun været der 3 gange i sit liv, og der har ikke været noget ubehageligt vil jeg mene.

Velkommen til til jer begge:-D

Hvis du har mulighed for at komme til Århus så kan jeg anbefale Gudrun Frantsen, hun er en rigtig dygtig dyrlæge der også bruger alternative metoder.

Hun er rigtigt god til hunde som ikke er trygge ved dyrlæger!

Det lyder til at din tæve har en ubalance, min ene tæve har også haft samme symptomer og det var noget Gudrun hjalp hende af med.

Har hun smerter tror du?

Hvad får hun at spise?

Kosten betyder en del, men jeg tror der er mere galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LarsSteen

Mange tak.

Jo, hun har lidt gigt i den venstre forskulder, men det er lige kommet i sidste uge, lugten har hun haft mindre af i i ca. 1/2 år, men nu begynder det at blive slemt syntes jeg.

Jo jeg kan da godt køre til Århus, men måske skulle jeg lige ringe eller maile der ud først, har du lidt info på hende ?

Jamen hun får det hun altid har fået, det billigste fra Brugsen, aldi, netto osv. jeg har prøvet nogle andre ( læs alt for dyre og kendte ) mrk. men det vil hun enten ikke ha' eller også fik hun er mave der både blev tynd og meget hård, og så får hun grisse øre som jeg køber i små strimler ( hun har stadigvæk ikke hverken tand sten eller lugter ud af munden, og flotte tænder, de er ikke helt hvide, men flotte af en hund på lidt over 8 år)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
:Men min ellers så dejlige Tervurner tæve på 8 år er begyndt at lugte så fælt af en blanding af gamel våd hund og ''råden'' hund ( hvis de kan det ),

.

Velkommen til :vinken:

På baggrund af det som du skriver herover, hendes race samt pludselig opståen smerte i led (skulderen) vil jeg anbefalde at du får hende tjekket for hypothyroidisme.

Lugt, hudforandringer, kløe og ledsmerter er typiske tegn på denne sygdom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LarsSteen

Også tak til dig.

Tjja, der er nogle af de symtomer som kunne tyde på det måske er det hun fejler, men jeg har prøvet at læse en del om hunde sygdomme, og jo mere jeg læser jo mere forvirret bliver jeg :shock::klovn::sut::hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Mange tak.

Jo, hun har lidt gigt i den venstre forskulder, men det er lige kommet i sidste uge, lugten har hun haft mindre af i i ca. 1/2 år, men nu begynder det at blive slemt syntes jeg.

Jo jeg kan da godt køre til Århus, men måske skulle jeg lige ringe eller maile der ud først, har du lidt info på hende ?

Jamen hun får det hun altid har fået, det billigste fra Brugsen, aldi, netto osv. jeg har prøvet nogle andre ( læs alt for dyre og kendte ) mrk. men det vil hun enten ikke ha' eller også fik hun er mave der både blev tynd og meget hård, og så får hun grisse øre som jeg køber i små strimler ( hun har stadigvæk ikke hverken tand sten eller lugter ud af munden, og flotte tænder, de er ikke helt hvide, men flotte af en hund på lidt over 8 år)

Hun har telefonnummer 86352589, hun har telefontid mellem 8-9 og 13-14, hun har klinik ved Beder ved Århus :-)

Jeg kan virkelig anbefale det, specielt også fordi hun er så nervøs for dyrlæger :-)

Hvis du har sygeforsikring kan du bruge den til behandling derude :-)

Billigt hundefoder er ikke ret godt når man har syg hund, jeg kan anbefale dig at lave noget hjemmelavet mad http://www.hunde-forum.dk/foder/453-hjemmelavede-madvarer-og-godbidder-til-hunden.html, det giver hende mere overskud til den syge krop, da det ikke kræver så meget at fordøje, spørg endeligt i tråden hvis du har spørgsmål :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Også tak til dig.

Tjja, der er nogle af de symtomer som kunne tyde på det måske er det hun fejler, men jeg har prøvet at læse en del om hunde sygdomme, og jo mere jeg læser jo mere forvirret bliver jeg :shock::klovn::sut::hmm:

Ja, det gør jo en heeelt syg af bekymring:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites