Hop til indhold

min hund hopper


Gæst line84
 Share

Recommended Posts

hej alle

 

jeg har det problem at min hund hopper op af alle folk, også mig, når vi kommer ind af hoveddøren. det er kun lige det første halve minut, og så falder hun til ro. det ligner det er fordi hun er overglad. jeg har hentet hende fra et dyreinternat, da hun var lige knap 1 år, hun blev mishandelt fra de tidlige ejere. hun har meget tidlig til mig, men ved ikke hvad jeg skal gøre, for at få hende til at holde op med at hoppe ? det er en blanding af en schæffer og labador. hun er en mindre hund.

 

håber i kan hjælpe, mvh Line

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
hej alle

 

jeg har det problem at min hund hopper op af alle folk, også mig, når vi kommer ind af hoveddøren. det er kun lige det første halve minut, og så falder hun til ro. det ligner det er fordi hun er overglad. jeg har hentet hende fra et dyreinternat, da hun var lige knap 1 år, hun blev mishandelt fra de tidlige ejere. hun har meget tidlig til mig, men ved ikke hvad jeg skal gøre, for at få hende til at holde op med at hoppe ? det er en blanding af en schæffer og labador. hun er en mindre hund.

 

håber i kan hjælpe, mvh Line

 

Velkommen herind :-D

 

Du kan aflede hende ved f.eks. at give hende en sok eller noget andet i munden, hvis hun vil have det og så give hende kontakt med alle (hendes) ben på hulvet.

Langt de fleste hunde kan ikke bære noget i munden og samtidig hoppe op.

 

Jo roligere du selv er des roligere vil hun være. Det betyder også, at hun skal opleve dig med rolige bevægelser, stille stemme og ikke så meget "opmærksomhed" rettet mod hendes hoppen op.

 

At skælde ud vil højst sandsynligt forværre det, plus at det er synd at skælde en hund ud som modtager én med hengivenhed.

 

Hjælper dette ikke, så tag hende med udenfor og lad hende løbe lidt rundt dér, det kan afhjælpe meget hopperi at komme ud hvor der er plads.

 

Der er også den mulighed at du har nogle lækre godbidder parat som du drysser på gulvet, så hun kan gå og samle op.

 

Hjælper intet af dette, kan det afhænge af at hun er lidt utryg ved at være alene og det er så det der skal øves gradvist op.

 

Hvor længe har I haft hende og hvor lang tid er hun vant til at være alene?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sandraia
hej alle

 

jeg har det problem at min hund hopper op af alle folk, også mig, når vi kommer ind af hoveddøren. det er kun lige det første halve minut, og så falder hun til ro. det ligner det er fordi hun er overglad. jeg har hentet hende fra et dyreinternat, da hun var lige knap 1 år, hun blev mishandelt fra de tidlige ejere. hun har meget tidlig til mig, men ved ikke hvad jeg skal gøre, for at få hende til at holde op med at hoppe ? det er en blanding af en schæffer og labador. hun er en mindre hund.

 

håber i kan hjælpe, mvh Line

 

 

Det råd vi har fået med vor gravhund (som vi også fik som voksen) var at man skal vende sig om i det denhopper op, og overse den indtil den roer sig ned...

vi gør det også på vor nye hvalp, og det er meget effertivt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...