Hop til indhold

Kæledyr og fugleinfluenza


Gæst Anonymous
 Share

Recommended Posts

Gæst Anonymous

Hej alle.

 

Jeg så tilfældig overskriften på BT "Fugleinfluenza og dine kæledyr" og vil høre om nogen har læst artiklen?

 

Er der nogen fare på færde med vores hunde (kæledyr) eller er det blot BT igen der prøver at sælge aviser på en noget overdrevet overskrift ?

 

Mvh Jensole

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anonymous

Hej Jensole

Der er ikke nogen umiddelbar fare for dine kæledyr. For det første er H5N1 endnu ikke kommet til DK, men når den gør er der allerede lavet planer for hvordan situatienen så skal håndteres. Det vil blive noget med nogle s3 og 10 km. sikkerhedszoner omkring det/de områder der er ramt. Men risikoen for at din hund får H5N1 er meget lille, du skal naturligvis ikke lade den komme i kontakt med døde fugle.

Forbrugerministeriet har oprettet en hotline om fugleinfluenza hvis der er noget man er i tvivl om, tlf. 70 13 00 12

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anonymous

En af mine hvalpe slikkede og nussede forleden med Chili, en grå jaco. Men det får den næppe F.I af :-)

 

Det bedste man kan gøre er at holde hundene fra døde fugle i naturen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Svensk tv har haft meget info omkring fugleinfluenzaen. Eksperter siger at katte er meget modtagelige overfor sygdommen og hunde er ikke så modtagelige. Jeg går ofte ture ved vandet med mine hunde, hvor de har kontakt til fugle og jeg tager det ikke så tungt. Medierne har det med at blæse alt op. :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...