guanomo Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 jeg har tænkt over noget de sidste par dage ang. cujo. Han løber med begge bagben samtidig, og er pludselig blevet i tvivl om det er normalt? for kigger jeg efter kan han godt se lidt hæmmet ud på det ene ben, men er meget i tvivl :confused: hvad er "normalt" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ragdoll Besvaret Februar 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2009 jeg har tænkt over noget de sidste par dage ang. cujo. Han løber med begge bagben samtidig, og er pludselig blevet i tvivl om det er normalt? for kigger jeg efter kan han godt se lidt hæmmet ud på det ene ben, men er meget i tvivl :confused: hvad er "normalt" Øhh.. er lidt i tvivl om hvad du mener, men når Bonnie løber stækt, så foregår det med begge bagben frem mellem forbenene samtidig. Så det håber jeg da er "normalt":mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Februar 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2009 Øhh.. er lidt i tvivl om hvad du mener, men når Bonnie løber stækt, så foregår det med begge bagben frem mellem forbenene samtidig. Så det håber jeg da er "normalt":mrgreen: det er lunderordnet om hvilket tempo det er kan også bare være mig der er overpylret youtube er sku ikek glad for mp4 filer og sidder ik ved min egen pc som er til rep [media]http://www.youtube.com/watch?v=8KAwaD3S8UE[/media] Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ragdoll Besvaret Februar 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2009 Hmm, det er lidt svært at se, men tænker du på om det ene ben "hænger" lidt når han løber?? ps. han er da egentlig lidt dejlig, hva? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Februar 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2009 Hmm, det er lidt svært at se, men tænker du på om det ene ben "hænger" lidt når han løber?? ja det højre bagben... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ragdoll Besvaret Februar 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2009 Ja, det var også det jeg bemærkede. Hvis han ikke altid har gjort det, skulle du måske lige få ham tjekket. Men han "klager" ikke? Eller slikker/bider? Han har ikke skåret poten? Det har Bonnie nemlig gjort, al den is, sne og salt:evil: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Februar 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2009 det er lunderordnet om hvilket tempo det er kan også bare være mig der er overpylret youtube er sku ikek glad for mp4 filer og sidder ik ved min egen pc som er til rep [media]http://www.youtube.com/watch?v=8KAwaD3S8UE[/media] FROLIC De er åbenbart IKKE de bedste Umiddelbart synes jeg der ser ok ud, på grund af at han har så lidt plads at cirkle på kan han have behov for at bruge begge bagben til at holde balancen. Men hvis han ALTID løber sådan og aldrig sådan som Pelle på disse fotos, alså en tretaktet galop ville jeg få ham tjekket af kiropraktoren. Der er en i Rødby Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Februar 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2009 Jeg har lige set klippet igen og Cujo HAR en tretakter ind imellem. Når hunde skal vurderes skal de ses i løb lige ud, frem og tilbage samt på begge volter - som med heste Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Februar 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2009 jeg mener hunden har en firtaktet galop, dvs. mangler det klassiske svævemoment som ses hos heste Jeg red engang en hest som gik firtaktet galop, den var vildt underlig at side på fordi der lige kom "et ben" der var man forventede svævemoment. Heste som går firtaktet galop kaldes at de går "hundegalop". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Februar 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2009 jeg mener hunden har en firtaktet galop, dvs. mangler det klassiske svævemoment som ses hos heste Jeg red engang en hest som gik firtaktet galop, den var vildt underlig at side på fordi der lige kom "et ben" der var man forventede svævemoment. Heste som går firtaktet galop kaldes at de går "hundegalop". Det kan være svært at have svævemomentet når tempoet ikke er oppe og pladsen trang for så kan hunden ikke strække sig. Og på grund af den snævre cirkel kan han have behov for et ben "inde" i cirklen for at holde balancen Sjovt, jeg har altid hørt det som "grisegalop" Guanamo kan du så se at komme ud at løve med Cujo - lige ud og sår'n så vi kan se Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Februar 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2009 Guanamo, svævemomentet har du her: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Februar 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2009 Det kan være svært at have svævemomentet når tempoet ikke er oppe og pladsen trang for så kan hunden ikke strække sig.Og på grund af den snævre cirkel kan han have behov for et ben "inde" i cirklen for at holde balancen Det var nu også mere generelt set: at heste gik tretaktet galop og hunde firetaktet. - men ja da tempo har en indflydelse på længen af svævemomentet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Februar 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2009 FROLIC De er åbenbart IKKE de bedste Umiddelbart synes jeg der ser ok ud, på grund af at han har så lidt plads at cirkle på kan han have behov for at bruge begge bagben til at holde balancen. Men hvis han ALTID løber sådan og aldrig sådan som Pelle på disse fotos, alså en tretaktet galop ville jeg få ham tjekket af kiropraktoren. Der er en i Rødby nej frolic what ever i haven altså der sker noget mystisk med ham hvergang jeg har det kamera fremme... ellers er det min stemmeføring men tak for svaret, lyder til alt er fint med ham :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Februar 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2009 Ninjamor: Kunne se ud som om du har ret - at der ikke er forskel på hunde og heste's galop. Billeder er hentet fra denne artikel - som jeg dog ikke har læst endnu; http://jeb.biologists.org/cgi/content/full/210/2/208 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts