Hop til indhold

klipning :(


Gæst skovtrold
 Share

Recommended Posts

Gæst skovtrold

opsøgte en proff hundeklipper.

 

ville have råd og vejledning om klipning af poter og top/øre. Det ville hun gerne give.

 

Men hun endte med at klippe han dejlige hale alt for kort. helt uden at spørge. kunne godt lige hans pjuskede glade hale, men den skulle åbenbart være super puddel kort. alt for kort. "han er jo hvid og kan ikke bare for lang pels, det dur hvid pels ikke til. det må helle ikke blive for kort, for det er hvis pels heller ikke til"

 

er fucking lige glad:evil:

 

og toppen er skæv over det ene øre og der er helt hul ind over det ene øje (altså ikke i huden, og pelsen)

 

selv kroppen klippede hun vupti med maskine over det hele. hun havde fået lov til at vise længde af et 4-skær et ligge sted der ikke var synligt. men det gjorde hun midt på ryggen og "så er jeg jo nød til at fortsætte"

 

han skulle være ikke så kort. kunne godt lide hans længde. dejlig blød og krøllet.

 

ja ja vokser vel ud igen:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
opsøgte en proff hundeklipper.

 

ville have råd og vejledning om klipning af poter og top/øre. Det ville hun gerne give.

 

Men hun endte med at klippe han dejlige hale alt for kort. helt uden at spørge. kunne godt lige hans pjuskede glade hale, men den skulle åbenbart være super puddel kort. alt for kort. "han er jo hvid og kan ikke bare for lang pels, det dur hvid pels ikke til. det må helle ikke blive for kort, for det er hvis pels heller ikke til"

 

er fucking lige glad:evil:

 

og toppen er skæv over det ene øre og der er helt hul ind over det ene øje (altså ikke i huden, og pelsen)

 

selv kroppen klippede hun vupti med maskine over det hele. hun havde fået lov til at vise længde af et 4-skær et ligge sted der ikke var synligt. men det gjorde hun midt på ryggen og "så er jeg jo nød til at fortsætte"

 

han skulle være ikke så kort. kunne godt lide hans længde. dejlig blød og krøllet.

 

ja ja vokser vel ud igen:megaked:

 

bare rolig det kommer frem igen :blink: Jason er skæv og styg at se på lige nu fordi jeg gik amok med klipningen en dag og nu kan jeg ikke få det rettet op igen :roll: Jason har dog så meget pels at jeg er sikker på det kommer til at gå i orden igen

 

 

Ellers kan du komme forbi mig en dag. Jeg skal klippe en af mine forældres venners pudelhvalp (der ER altså noget fantastisk over en singlefyr der vælger at eje en toypudel :cool:) under supervision af min mormor der har 16 års erfaring med hverdagsklip og hundene er altid blevet superflotte når hun har klippet og de har også altid elsket hende. Han har lige fået den, men havde før en anden pudel (døde som 9 mdrs pludselig af genetisk fejl) og hun blev klippet med samme resultat som du beskriver. At man kommer med en pudel der skal klippes i hverdagsklip betyder IKKE at hundetrimmeren bare kan være ligeglad med hvordan hunden kommer til at se ud!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst skovtrold

:lol: næ dog... en singel fyr med toy pudel... må absolut komme forbi

 

 

ej, den ene træner asprirant idag, var også proff hundeklipper, så der fik jeg lige et par råd mere. hun synes også det var frygteligt kort. især fordi det er vinter.

 

Så venter på det vokser ud. så må jeg se om jeg selv får det pænt, ellers siger jeg til;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
:lol: næ dog... en singel fyr med toy pudel... må absolut komme forbi

 

 

ej, den ene træner asprirant idag, var også proff hundeklipper, så der fik jeg lige et par råd mere. hun synes også det var frygteligt kort. især fordi det er vinter.

 

Så venter på det vokser ud. så må jeg se om jeg selv får det pænt, ellers siger jeg til;-)

 

ja det må IKKE være for kort! Jason skal have 1½ cm på maven og så mærker han INTET selvom han skal ligge afdækket i nogle minutter ad flere omgange på en dag som i dag, men klipper jge af så han har 1 cm, ja så kan jeg ikke gå ud af en dør uden hans dækken - jeg klippede for meget af i november og det var et helvede for den stakkels krølltop - han kunne ikke stå stille uden at skælve af kulde

 

Når pelsen er 1½ cm på maven så har han ikke dækken på jo mindre det blæser rigtig meget. Han har stået afbundet ½ time efter træning i regnvejr og da jeg kom ud var han selvf. våd (men ikke gennemblødt - der skal noget mere til at gennemvæde 15 cm pels på en race der oprindeligt er lavet til at apportere i vand :blink:) men overhvoedet ikke kold:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
:lol: næ dog... en singel fyr med toy pudel... må absolut komme forbi

 

 

ej, den ene træner asprirant idag, var også proff hundeklipper, så der fik jeg lige et par råd mere. hun synes også det var frygteligt kort. især fordi det er vinter.

 

Så venter på det vokser ud. så må jeg se om jeg selv får det pænt, ellers siger jeg til;-)

 

hehe ja det er sjovt - han eeeelsker den hund og har aldrig været i tvivl om om det skulle være en pudel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...