Hop til indhold

spor


Gæst skovtrold
 Share

Recommended Posts

Gæst skovtrold

hvor er det bare godt:-D

 

mig og theodor har været prøve kaniner for nogle trænere på kursus for at lære folk at gå spor. vi har haft lidt intro til spor på hvalpe holdet, men det rendte han bare så stærkt. snuser godt nok, men for hurtigt.

 

idag gik han stille og roligt, super koncenteret. så dejligt.

 

Fik et godt råd. at få fat i et elektrikker rør. Så kanjeg bruge det til at lægge godbidderne med. for jeg kan ikke holde balancen og får ondt i ryggen af at bøje mig på den anden måde. Så det skal prøves.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

 

Fik et godt råd. at få fat i et elektrikker rør. Så kanjeg bruge det til at lægge godbidderne med. for jeg kan ikke holde balancen og får ondt i ryggen af at bøje mig på den anden måde. Så det skal prøves.

 

hvordan hvordan hvordan????? fortæl mere! Min ryg skriger og skaber sig når jeg lægger spor, så jeg kan ikke holde til at lægge mere end 6-7 m og det bliver jason jo aldrig god af :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst skovtrold

jamen det skal være så langt at det kan nå fra din liv højde og ned til jorden. Når du så løfter hælen, så sæter du den ene ende der. den anden ende har du i hånden. Så triller du en godbid ned gennem røret. Går et skridt frem og gentager under den anden hæl.

 

et elektrikker rør, er sådan et cremefarvet plastik rør

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Carina G

:blink:

hvordan hvordan hvordan????? fortæl mere! Min ryg skriger og skaber sig når jeg lægger spor, så jeg kan ikke holde til at lægge mere end 6-7 m og det bliver jason jo aldrig god af :neutral:

 

Hvis du er rigtig smart, sætter du det fast om anklen med en bred elastik ... med lidt teknik og træning, finder du så ud af at når du efter at have afsat hele fodsporet løfter foden så det kun er tåen der rører, kan du sænke røret og dumpe godbidden direkte ned i fodsporet :blink:

 

/Carina

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
:blink:

 

Hvis du er rigtig smart, sætter du det fast om anklen med en bred elastik ... med lidt teknik og træning, finder du så ud af at når du efter at have afsat hele fodsporet løfter foden så det kun er tåen der rører, kan du sænke røret og dumpe godbidden direkte ned i fodsporet :blink:

 

/Carina

 

det kunne i den grad redde min dag og i hvert fald jasons med - jason eeeelkser at gå spor, men da jeg hader at lægge det så får jeg kun lagt ´ca ét i ugen - og det ikke mere end max 10 m for så kan jeg knap nok humpe væk derfra :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

skovtrold: vi kan sagtens prøve at gå spor sammen en dag - jeg takker ja til alle der vil træne med mig bare pas på - det kan være jeg ikke vil slippe dig igen hvis du først kommer med ud og gå spor :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Carina G
det kunne i den grad redde min dag og i hvert fald jasons med - jason eeeelkser at gå spor, men da jeg hader at lægge det så får jeg kun lagt ´ca ét i ugen - og det ikke mere end max 10 m for så kan jeg knap nok humpe væk derfra :rolleyes:

 

10 m er jo ikke alverden ... så hvis det er et spørgsmål om spor eller ej, så kan du også træne på en kort græsplæne, smide godbidden ned først og så jokke i den bagefter - smide næste godbid der hvor du vil sætte næste fodspor og så efterfølgende træde på den - det er ikke optimalt at træne på denne måde, men jo bedre end ingenting :blink:

 

/Carina

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
10 m er jo ikke alverden ... så hvis det er et spørgsmål om spor eller ej, så kan du også træne på en kort græsplæne, smide godbidden ned først og så jokke i den bagefter - smide næste godbid der hvor du vil sætte næste fodspor og så efterfølgende træde på den - det er ikke optimalt at træne på denne måde, men jo bedre end ingenting :blink:

 

/Carina

 

10 m er ingenting - min hund er dybt frustreret når der ike er mere spor tilbage :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Carina G
10 m er ingenting - min hund er dybt frustreret når der ike er mere spor tilbage :neutral:

 

Hvad skal du bruge sporet til ???

 

- Med mindre du har planer om at blive verdensmester i sporhundeprøverne, kunne du jo overveje at træne det op via ren ID-fært eller byttedriften ... det er jo trods alt bedre end slet ingen spor, og mindst ligeså sjovt for hunden :-)

 

/Carina

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Hvad skal du bruge sporet til ???

 

- Med mindre du har planer om at blive verdensmester i sporhundeprøverne, kunne du jo overveje at træne det op via ren ID-fært eller byttedriften ... det er jo trods alt bedre end slet ingen spor, og mindst ligeså sjovt for hunden :-)

 

/Carina

 

nu er jeg på bar bund??? hvad mener du med id-fært?

 

det eneste træning jeg er superengageret i er redningshundene - dch-lydighed er bare for at få lidt mere med, men det er ikke pga. konkurrencer jeg er derinde (med en hund der mener apport eller at hente en genstand er absolut spild af tid jo mindre genstanden er så godt gemt at der skal snuses rundt i mindst 10 min for at finde genstanden, ja så kommer man ikke langt i lydighedskonkurrencer:blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...