Hop til indhold

Muligvis drægtig


Gæst fairlady
 Share

Recommended Posts

Gæst fairlady

Jeg har i starten af denne uge haft oprettet en tråd omkring min mors tæve, som mistænktes at kunne være drægtig..

Jeg vil gerne spørge nu, hvis en tæve der lige er fyldt 7 år er blevet drægtig og det er hendes første kuld hvalpe, ville det være farligt??

Hun er ikke overvægtig men tilpas og er i god form...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det risikerer i hvert fald ikke at blive helt let, eftersom kroppen nu har sat sig, og ikke længere er så blød i knoglestrukturen. Det sker typisk omkring de 4 år, hvorfor man også anbefaler, at første parring senest sker i den alder.

 

Hvilken race det er vil også være af betydning for, hvor stort et problem det kan risikere at være. Hvis der er nogen med store hoveder, der i forvejen er lidt for store til fødselskanalen, venter der sikkert en tur til dyrlægen for at få foretaget et kejsersnit.

 

En abortsprøjte ville i mine øjne og i dette tilfælde absolut være en løsning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst fairlady
Det risikerer i hvert fald ikke at blive helt let, eftersom kroppen nu har sat sig, og ikke længere er så blød i knoglestrukturen. Det sker typisk omkring de 4 år, hvorfor man også anbefaler, at første parring senest sker i den alder.

 

Hvilken race det er vil også være af betydning for, hvor stort et problem det kan risikere at være. Hvis der er nogen med store hoveder, der i forvejen er lidt for store til fødselskanalen, venter der sikkert en tur til dyrlægen for at få foretaget et kejsersnit.

 

En abortsprøjte ville i mine øjne og i dette tilfælde absolut være en løsning.

 

Hun er en stor yorkshire tæve...

Link til indlæg
Del på andre sites

Rollos mor var 6 år og førstegangs fødene og det gik super og uden problemer.

Men tror også det er vigtigt at man tænker over størelse og så er der jo nogle racer der har sværre end andre ved at føde naturligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...