Hop til indhold

Søger han-hund (små racer)


Gæst Bimse
 Share

Recommended Posts

Bimse søger en han-hund der vil være far til hendes baby-vovser.

 

 

Vi har en papillontæve fra 2001 og søger derfor en han-hund til hende - helst tæt ved os selv (tæt ved grindsted/billund) men det er ikke et krav.

Vi har lige opdaget at Bimse er startet med at dryppe =hun har det røde. Så det skal helst snart være.

Vi vil meget gerne have hvlape i hende inden hun bliver alt for gammel, plus at vi har lovet vores store pige en hundehvalp og vi har et vennepar der også godt kunne tænke sig en hundehvalp fra bimse.

 

Vi søger helst en han-papillon, men andre hunde kan også bruges, så længe de er af den lille race.

Vi har ikke stamtavle på vores, så det er heller ikke et krav.

 

Vores bimse er en rolig hund (hun gør dog meget når der kommer nogen) og hun god overfor børn, derfor sætter vi pris på at han-hunden også er god til børn og ikke er vild og har tildenser til at blive arrig.

 

Vi bor som sagt tæt ved Grindsted/billund i en lille by der hedder vesterhede, men vi køre da gerne lidt længere hvis der findes en han-hund der.

 

Håber i kan hjælpe.

 

Mvh Laila

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Jeg tror lige du skal tænke dig om endnu en gang!

Hvis din tæve er fra 2001 så er hun alt for gammel til at det er forsvarligt at få hvalpe på hende første gang.

 

Hejsa.

 

Hvem påstår det??

 

Det er ikke mere end et år siden hvor jeg spurgte vores dyrlæge om hun var for gammel til at få hvalpe og dertil fik vi at vide, ork nej, hun er da i hendes bedste alder, også selvom det ikke blev lige nu.

Papillon hunde har trods alt en leve tid på gennesnit 18 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når en hund når en alder er fire år, sætter skelettet sig for alvor, og der er ikke den bevægelse i bækkenet, der skal til for at få en god fødsel. Derfor siger man typisk, at hunde ikke skal være ældre end fire, når de får deres første kuld hvalpe.

 

Undrer mig vitterligt over, hvor tit jeg oplever at dyrlæger udtaler sig stik mod al sund fornuft og forskning...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må holde med de andre, din hund er for gammel til at få hvalpe for første gang, sidste udkald for første kuld er ca. 4 år og for sidste kuld (når hunden har haft hvalpe før) er sidste udkald 8 år...

Ved at parre en hund i denne alder forøge du drastisk risikoen for en vanskelig fødsel der meget nemt kan ende i kejsersnit, simpelthen fordi hendes bækken ikke er felxibelt nok -og jeg kan hilse og sige at et kejsersnit bestemt ikke er en sjov ting at skulle igennem hverken for hund eller ejer, det kan være meget, meget hårdt -foruden at det bestemt ikke er nogen billig fornøjelse! :(

I det hele taget er det både dyrt og hårdt at have hvalpe, det er ikke noget man bare gør fordi man lige syntes at det kunne være sååå hyggeligt, det kræver tid, penge og grundig omtanke inden man begynder at tænke på at sætte et kuld hvalpe i verden og derudover så kræver det altså en tæve der dels ikke er for gammel og som er gennemtjekket for racerelaterede sygdomme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar.

 

Jeg gik ellers i den tror at det var helt iorden at få hvalpe i vores hund efter at dyrlægen havde sagt sådan til os, :roll: godt nok var det sidste år, men han sagde jo "også selvom det ikke blliver lige nu" .

 

Jeg har nu også erfaret (fra anden site) at det er ikke velset/iorden hvis jeg vælger en anden hund end papillon, så vi må droppe det.

 

 

Men tak for jeres svar :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar.

 

Jeg gik ellers i den tror at det var helt iorden at få hvalpe i vores hund efter at dyrlægen havde sagt sådan til os, :roll: godt nok var det sidste år, men han sagde jo "også selvom det ikke blliver lige nu" .

 

Jeg har nu også erfaret (fra anden site) at det er ikke velset/iorden hvis jeg vælger en anden hund end papillon, så vi må droppe det.

 

 

Men tak for jeres svar :vinken:

 

Det syntes jeg lyder meget fornuftigt :5up:

 

Nyd jeres hund og når I engang får en ny hund (evt. tæve) kan I i god tid (måneder/år før) begynde at planlægge et evt. kuld hvalpe med alt hvad det indebærer: Sundhed, aner, gener, tiden, afsætning osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
mangler du satdig en hanhund?

 

Hejsa.

 

For det første så er bimse over hendes "periode", og for det andet så har jeg droppet det.

Så må vi nyde hende uden hvalpe ;-)

 

Men ellers mange tak for tilbudet.

 

Knuzz

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...