Hop til indhold

Hjælp til unormalt tandtab?


Gæst Guldlok
 Share

Recommended Posts

Gæst Guldlok

Min kæreste og jeg har en hønsehund/labrador på omkring 3 år, som vi tidligere i dag gik tur med, sammen med en fremmed hund, som vores hund ikke havde mødt før. De var nervøse omkring hinanden i starten, og sloges når de så chancen for det. Vi havde svært ved at se, om det var i alvor eller for sjov, så vi prøvede at holde dem på sikker afstand af hinanden.

 

Men nu gik det hverken værre eller bedre, end at da vi kom hjem så vi, at vores hund manglede tre af de små fortænder i undermunden, og det småblødte derfra. Men hun lader ikke til at lægge mærke til det, og hun hverken piver eller opfører sig anderledes end normalt.

 

Vi har sørget for at hendes tænder blev holdt rene og giver hende jævnligt en dentastix. Hun har ikke tidligere haft nogen problemer med tænderne, så vores spørgsmål er:

 

Hvor alvorligt er det, og hvad skal/kan vi gøre ved det? :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Min kæreste og jeg har en hønsehund/labrador på omkring 3 år, som vi tidligere i dag gik tur med, sammen med en fremmed hund, som vores hund ikke havde mødt før. De var nervøse omkring hinanden i starten, og sloges når de så chancen for det. Vi havde svært ved at se, om det var i alvor eller for sjov, så vi prøvede at holde dem på sikker afstand af hinanden.

 

Men nu gik det hverken værre eller bedre, end at da vi kom hjem så vi, at vores hund manglede tre af de små fortænder i undermunden, og det småblødte derfra. Men hun lader ikke til at lægge mærke til det, og hun hverken piver eller opfører sig anderledes end normalt.

 

Vi har sørget for at hendes tænder blev holdt rene og giver hende jævnligt en dentastix. Hun har ikke tidligere haft nogen problemer med tænderne, så vores spørgsmål er:

 

Hvor alvorligt er det, og hvad skal/kan vi gøre ved det? :(

I kan ikke gøere noget.. mistet er mistet!

Lugter hun ud af munden? Er hun rød i tandkødet? Så ville jeg søge dyrlæge med hende og få tjekket hende for tandkødsbetændelse..

Ellers har hun mistet dem fordi hun sloges.. Men så forstår jeg bare ikke hvordan I ikke kunne se at det var alvor eller sjov

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Guldlok

Hendes tandkød ser ud som normalt og hendes ånde lugter normalt, så det var nok slagsmålet.

 

Det var svært at tolke det, fordi de begge logrede på livet løs, imens de gik efter hinanden, og de hverken knurrede eller gøede på samme måde, som når de er vrede. Men det første gang hun har været sammen med en hund på hendes egen størrelse, så vi var ikke sikker på hvad det ville betyde og hvad hun ville sige til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...