Hop til indhold

Levetid for "løver"


Gæst Frigg120209
 Share

Recommended Posts

Til det markerede:

 

Det burde stå i racebeskrivelsen for løverne :mrgreen:

 

Nåja - og min løve bliver i øvrigt 50 år ... det gør begge mine hunde - og de er friske til det sidste ... alt andet er ikke til at bære :cool:

Mine løver er da ikke nysgerrige og de tror aaaaaaaaallllllddddrrrriiiiiiggggg de går glip af noget:engel::engel:.. Hvor har du købt den elendige løve? Den er jo også både aggresiv og på stoffer :mrgreen: og opildner mine løver (læs uskyldsrene englebarn Molly) til slåskamp.. Føj siger jeg bare :evil:Ironi forekommer efter stor sandsynlighed i dette indlæg.. :blink:
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg tror det var i den blå avis de så hende og så kontaktede hende. Ejeren havde allergi for hunde, men da den jo er allergi venlig troede hun, at hun kunne tåle den, men nej det gik ikke, og kennelen ville ikke tage hende tilbage eller hjælpe så vidt jeg forstod. Mine forældre gav dog ikke 3.000, men 5.000 for hende eller 5.500?

Hun har også beholdt hendes navn Sif - mor og far overvejede at ændre det, da det ligger rimelig tæt op af Sniffer. Men hun er en Sif - nogle gange bliver det dog til Snif eller Siffer - og i sidste ende er det ret lige meget hvis de kalder på den ene så kommer den anden også, man skulle jo nødig gå klip af noget:mrgreen:

Men hun har det i hvert fald godt - og er en rigtig glad og dejlig hund. Og Sniffer er rigtig glad for hende (I mere end en forstand) Da hun først fik hvalpene vidste han ikke helt, hvad der foregik. Så han lå udenfor døren, hvor hun lå med dem og hylede helt vildt for han havde mistet sin lege kammerat. Da hvalpene så blev store nok til at blive introduceret til ham - jagede hun så også ham væk fra hvalpene. Da hun så endelig var ok med han var sammen med dem - var han stadig lidt nervøs for det. For godt nok var de spændende, men de andre gange han ville snuse til dem, havde det jo betydet en hak i snuden - så de var jo lidt farlige også:mrgreen:

jamen jeg forstår slet ikke at hvis folk har allergi: 1. hvorfor laver de ikke en aftale om at være hos opdrætter en hel dag? 2. laver en aftale om at hvis de ikke kan tåle hunden alligevel så kan den leveres tilbage.. evt med en reducering i prisen pr måned. 3. Får en pose løvepels tilsendt?

Du bliver nødt til at skaffe de stamtavler så jeg kan lægge dem ind i mit pedigree-program.. Jeg kan ikke bære at vide at du har kendskab til 2 som ikke ligger i mit program. Jeg har ellers stamtavler på 6000 løver, mindst :mrgreen:

Jagede hun ham væk? :shock: Stakkels hund... Mine tæver passer på hvalpene til de får øjne..Indtil da er det kun mig, Isabella og Natascha der må nærme os dem. Når de har fået øjne må gæster komme hen til dem og udvalgte hunde.. Aldrig store hvalpe. De får et knur og skynder sig væk.. Omkring når de er 18-21 dage kravler hvalpene selv ud. Når de gør det går Mor med og passer på, men de går jo hver sin vej de små banditter. Så hun udnævner nogle andre tæver som børnepassere. De første par timer bliver der snakket med store bogstaver til især vilde hvalpe og unghunde. Så har de lært at se sig for og ikke løbe babyer ned. Derefter er babyerne en del af flokken og alle må komme tæt på dem. Selvom der bliver holdt skarpt øje med de unge som godt kan blive lidt vilde hvis babyerne vil lege. Og hvis en hvalp hyler så kan jeg love dig for der bliver uddelt et par hurtige klaps til dem der står tættest på. Også selvom det ikke var deres skyld :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209
jamen jeg forstår slet ikke at hvis folk har allergi: 1. hvorfor laver de ikke en aftale om at være hos opdrætter en hel dag? 2. laver en aftale om at hvis de ikke kan tåle hunden alligevel så kan den leveres tilbage.. evt med en reducering i prisen pr måned. 3. Får en pose løvepels tilsendt?

Du bliver nødt til at skaffe de stamtavler så jeg kan lægge dem ind i mit pedigree-program.. Jeg kan ikke bære at vide at du har kendskab til 2 som ikke ligger i mit program. Jeg har ellers stamtavler på 6000 løver, mindst :mrgreen:

Jagede hun ham væk? :shock: Stakkels hund... Mine tæver passer på hvalpene til de får øjne..Indtil da er det kun mig, Isabella og Natascha der må nærme os dem. Når de har fået øjne må gæster komme hen til dem og udvalgte hunde.. Aldrig store hvalpe. De får et knur og skynder sig væk.. Omkring når de er 18-21 dage kravler hvalpene selv ud. Når de gør det går Mor med og passer på, men de går jo hver sin vej de små banditter. Så hun udnævner nogle andre tæver som børnepassere. De første par timer bliver der snakket med store bogstaver til især vilde hvalpe og unghunde. Så har de lært at se sig for og ikke løbe babyer ned. Derefter er babyerne en del af flokken og alle må komme tæt på dem. Selvom der bliver holdt skarpt øje med de unge som godt kan blive lidt vilde hvis babyerne vil lege. Og hvis en hvalp hyler så kan jeg love dig for der bliver uddelt et par hurtige klaps til dem der står tættest på. Også selvom det ikke var deres skyld :roll:

 

Det forstår jeg så heller ikke. Også hvis opdrætteren ved at den kommende ejer har allergi, så ville jeg nok også teste det inden, men ville nok også have spurgt om det, som kommende ejer. Mor sagde (at den tidligere ejer sagde:mrgreen:) at opdrætter havde været nærmest ubehøvlet, da vedkommende havde kontaktet dem pga. allergi- ikke for at hænge dem ud eller noget - for Sif var der absolut ingen ting i vejen med.

 

Jeg skal finde deres stamtavler, når jeg kommer hjem og skanne dem ind eller taste dem ind, mener de har en skanner derhjemme. Så kan jeg sende dem. Dur jo ikke du ikke har check på dem:mrgreen:.

 

Jep han måtte ikke komme for tæt på, så kom der klaps! Det var lidt skægt, da de begyndte at gå/"trille" rundt alle steder, og Sif ikke længere havde noget imod Sniffer så til dem - specielt Frigg synes jo han var vældig spændende. Og han sådan prøvede at nærmere sig hende, men trak sig hurtigt tilbage, hvis hun kom for tæt på og så skulle man lige kigge efter hvor Sif var henne.

Sif havde også kun nogle få der måtte se dem. Mine forældre og jeg måtte (jeg var meget stolt - jeg bestak hende også med godbider:mrgreen: men hun knurrede ikke), men min søster var hun også utilfreds med til at begynde med. Men specielt en af mine fætre, han var forbi engang efter de havde fået øjne, og tidligere har de været fine venner, men nej han måtte bare ikke komme i nærheden af dem overhovedet! Skægt at se denne lille hund jage den store knægt på 15 år om bag sofaen:shock: Han har ikke været hernede siden (måske derfor), men mon ikke det har ændret sig nu:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det forstår jeg så heller ikke. Også hvis opdrætteren ved at den kommende ejer har allergi, så ville jeg nok også teste det inden, men ville nok også have spurgt om det, som kommende ejer. Mor sagde (at den tidligere ejer sagde:mrgreen:) at opdrætter havde været nærmest ubehøvlet, da vedkommende havde kontaktet dem pga. allergi- ikke for at hænge dem ud eller noget - for Sif var der absolut ingen ting i vejen med.

Jeg skal finde deres stamtavler, når jeg kommer hjem og skanne dem ind eller taste dem ind, mener de har en skanner derhjemme. Så kan jeg sende dem. Dur jo ikke du ikke har check på dem:mrgreen:.

 

Jep han måtte ikke komme for tæt på, så kom der klaps! Det var lidt skægt, da de begyndte at gå/"trille" rundt alle steder, og Sif ikke længere havde noget imod Sniffer så til dem - specielt Frigg synes jo han var vældig spændende. Og han sådan prøvede at nærmere sig hende, men trak sig hurtigt tilbage, hvis hun kom for tæt på og så skulle man lige kigge efter hvor Sif var henne.

Sif havde også kun nogle få der måtte se dem. Mine forældre og jeg måtte (jeg var meget stolt - jeg bestak hende også med godbider:mrgreen: men hun knurrede ikke), men min søster var hun også utilfreds med til at begynde med. Men specielt en af mine fætre, han var forbi engang efter de havde fået øjne, og tidligere har de været fine venner, men nej han måtte bare ikke komme i nærheden af dem overhovedet! Skægt at se denne lille hund jage den store knægt på 15 år om bag sofaen:shock: Han har ikke været hernede siden (måske derfor), men mon ikke det har ændret sig nu:-D

Det markerede: Det tror jeg så er rigtigt.. Det er ikke mere end ganske få måneder siden at en fra Sjælland skulle købe en hund fra dem. En ældre hund. Da de så kom for at hente den var opdrætter ubehøvlet og fræk, og ville ikke udlevere hunden. Der er flere med løver herinde som først har stiftet bekendtskab med den opdrætter og siden er "havnet" hos mig og har købt hvalp her. Sørgeligt at behandle "kunder" på den måde.

Jeg vil glæde mig til at lægge de stamtavler ind.. :mrgreen:

Hvis du vil have oplysninger på en eller anden hund engang eller have regnet indavlsprocenten ud, så sig endelig til. Det program har kun godt af at blive brugt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209
:mrgreen::mrgreen: Hold da op.. Så kan jeg sq endnu bestemme kennelen ud fra typen *Host host* :mrgreen::mrgreen:

Når den ene stamtavle er fra DHL og den anden fra DDKC, kan man så godt få hvalpene stambogsført?

Jeg glæder mig til at se billeder.. Forresten har jeg lagt nye billeder ind på hjemmesiden af mine hvalpe.. Og der kommer flere senere når jeg har beskåret dem og gjort dem mindre. De var på stranden igår. Se det var en succes og selvfølgelig var der lige et par stykker der sprang i bølgen den blå :engel:

 

Jeg opdagede de andre kommentarer også, havde ikke lige set dem i første omgang:mrgreen:

Jeg er ikke sikker på man kan - vi ville egentlig gerne, men mener også de kræver forældrene udstillet - hvilket de jo ikke er. Men er hun uden stambog er det også ok, men så vil vi heller ikke have hvalpe. Der ville jeg nok også vælge en DKK hvalp - der lyder som den bedste klub - kan være med nr. 2:blink:

Og ja jeg synes det er meget imponerende (:shock:) at du se, hvor de kommer fra bare på udseendet! Du er løve ekspert!:klap:

 

Jeg kender faktisk en hund mere fra løvehjerte også, ikke fra samme kuld som Sniffer, men en lidt ældre. Kunne jo være du manglede ham også. Skal se om jeg render ind i ham en dag.

 

Ja jeg så godt en tråd om det, blev lidt deprimeret for havde fornemmelsen af det var et godt sted. Men som sagt er Sif rar, det kan man jo sige er det vigtigste. Men det var da lidt øv for de andre!

Og så er det jo godt man har seriøse opdrættere, som dig, når man ser og hører om alle kommentarerne herinde. ("ros, ros, ros:-D)

 

Det lyder da rigtigt godt tak for tilbudet:-D Kunne jo være man gjorde, eller mine forældre eller en fra kuldet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209

Og så forresten lige billederne du havde lagt ind på din hjemmeside og vil bare lige sige: "Naaaaaaiiiiiiijjjjjj, hvor søde:hjerte: "

Glæder mig godt nok til at komme hjem og se kuldet i dag:ivrig:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...