Hop til indhold

ang. forsikring


Gæst mille07
 Share

Recommended Posts

Hvor har I jeres hunde forsikret og hvad indeholder jeres forsikringer?

 

Jeg har siddet og kigget lidt rundt, men kan ikke rigtigt beslutte mig. Men jeg ved bare, at jeg ikke skal have en hundeforsikring samme sted som mine hesteforsikringer, da det slet ikke kan svare sig økonomisk i forhold til hvad man får ud af det.

Ikke til sammenligning med, hvad jeg får ud af mine hesteforsikringer til prisen ihvertfald.

 

Og kræves der en speciel forsikring for at gå til hvalpetræning?

 

Hvad skal jeg iøvrigt være opmærksom på?

 

Hvornår kan en selvrisiko på dyrlægeregning betale sig?

 

Jeg har til eks. en forsikring på hestene der bl.a. betaler 60% af dyrlægeregnnger og det er så uden selvrisiko, så det er uanset regningens størrelse. Og det kan sagtens svare sig på hestedyrlægeregninger. :? De kan altså være dyre.

 

Men kan man ikke få noget lignende på hunde? Jeg synes da man skal rimelig meget til dyrlæge med sin hund, hvis det skal kunne betale sig med selvrisiko?

 

Mht. vaccination osv. så når det jo slet ikke op på selvrisikobeløbet, og så skal man jo regne med, at ens hund bliver en hel del syg i løbet af et år for, at det kan svare sig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har valgt at prioriterer at alt over selvrisikoen bliver betalt. Dvs jeg har en selvrisiko på 550 kr og alt derover bliver betalt af forsikringen. Der er også andre forsikringer hvor selvrisikoen kun er på f.eks 300 kr og så betaler forsikringen 60-80 % derover. Da min hund er uden tavle og jeg intet aner om hendes gener så var det vigtigt for mig at have en sygeforsikring hvor hele beløbt over selvrisikoen bliver betalt. Går hun f.eks hen og får patella på begge ben vil det koste mig nær 10.000 kr. Derudover har jeg valgt en forsikring der dækker op til 16.000kr om året og for 2000 kr laboritorie prøver. Jeg har også prioriteret at et forløb hos mit forsikringsselskab kan vare op til 1 år. De fleste steder må det vare 2-3 måneder.

 

Jeg har så også udvidet ansvarsforsikring da det er påkråvet for at gå til træning.

 

Jeg betaler 1295 kr om året for udvidet ansvar og sygeforsikring. Og det er hos topdanmark. Men du kan dog ikke regne med prisen og selvrisikoen. Min mor betaler f.eks kun 900 kr og hendes selvrisiko er kun på 400 kr. Og det er samme selskab. Det er fordi du får en hvis % rabat osv hvis du har mange forsikringer i deres selskab. Tror hvis ikke du har andre forsikringer der, koster den 1399 kr og selvrisiko på 700 kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund er forsikret hos Dyrekassen Danmark. Der er en selvrisiko på 530 kr. og så får jeg 80% af regningen dækket.

Jeg har ikke et udvidet forsikring, da den almindelig ansvarsforsikring dækker ved træning, konkurrencer og udstillinger.

Min forsikring er livsvarig, så når han bliver gammel dækker den stadig.

Den gamle hund jeg har var forsikret hos topdanmark, men røg ud som 10 årig, den dækkede ikke længere.

Så jeg vil hellere have en livsvarig forsikring, med lidt mindre udbetalt. Til gengæld dækker den for 22000 pr år :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund er forsikret hos Dyrekassen Danmark. Der er en selvrisiko på 530 kr. og så får jeg 80% af regningen dækket.

Jeg har ikke et udvidet forsikring, da den almindelig ansvarsforsikring dækker ved træning, konkurrencer og udstillinger.

Min forsikring er livsvarig, så når han bliver gammel dækker den stadig.

Den gamle hund jeg har var forsikret hos topdanmark, men røg ud som 10 årig, den dækkede ikke længere.

Så jeg vil hellere have en livsvarig forsikring, med lidt mindre udbetalt. Til gengæld dækker den for 22000 pr år :D

 

Bondo er også sygesikret i Dyrekassen under de samme betingelser :) Jeg har så bare den udvidet ansvarsforsikring, da det et påkrævet i den klub jeg træner.

 

Der var på et tidspunkt én inde på jubii debatten, der hvade lavet en sammenligning af Dyrekassen og Alm. brand - de er rimelig ens, men med små differencer blandt andet med hensyn til udbetalt erstatning

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også Dyrekassen.

 

Om det kan betale sig at have sin hund sygeforsikret er ikke til at sige.

 

Mine to sidste hunde ville det have været spildt på.

Hunden før de to havde det været fedt at have haft sygeforsikret!

 

Pelle er så blevet forsikret, og jeg har allerede fået udbetalt mere end årspræmien over et par måneder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har udvidet ansvar hos Tryg, men ingen sygesikring :)

 

Jeg kan kun anbefale dig, at du læser ALT med småt, inden du vælger en forsikring. Der er så mange som bliver sure/skuffet, når de opdager hvor meget forsikringen ikke dækker :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min tidligere hund var forsikret i Provinzial. En drøm af en forsikring, der havde alt det, jeg havde brug for:

Livsvarig dækning. 100% dækning på beløb ud over selvrisikoen på 600 kr. Og en lav årlig præmie på 898 kr for ansvar og sygeforsikring. (2002)

Og rigtig smart: JEG skulle bare betale selvrisikoen til dyrlægen, og så fik HUN resten fra forsikringsselskabet.

--Ramses var allergiker og blev desensibiliseret med indsprøjtninger hver/hver anden uge igennem det meste af et år... Og jeg skulle bare betale 600 kr. hver anden måned til dyrlægen... Han fik også svamp i snuden, og til sidst dødelig anæmi, -så jeg må sige, at jeg havde ovenud gavn af forsikringen...

Så blev Provincial overtaget af Alm. Brand...

 

Dækningen blev sat ned til 80% og selvrisikoen blev indexreguleret.

 

Og præmien blev mere end fordoblet til 1768 kr...

 

Jeg begyndte at undersøge, om der var andre og bedre forsikringer. Men så blev min mor syg og efter en hektisk tid døde hun, med alt hvad det fører med sig...

Så vi forblev i Alm. Brand. --Da Silke havde en voldsom og langvarig øreinfektion her i sommer sendte jeg regningerne ind og fik en erstatning.. Samtidig fik jeg så tilbudt en anden forsikring, --som skulle dække det samme, men som kun kostede ca. 1300 kr.. Det sagde jeg ok til.. :?

 

Men jeg er utryg ved det og kan ikke finde ud af alle de policeregler og forskellene på der forskellige betingelser..

 

På den anden side kan jeg SLET ikke finde ud af at begynde forfra et nyt sted nu. Også fordi Silke fylder 6 år om få måneder. Og så er der ikke mere nogen forsikringsselskaber, der vil tage hende..

 

Så vi er nok strandet hos Alm. Brand. Og det vigtigste for mig er da også, at dækningen er livsvarig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...