Hop til indhold

Udstillingsforberedelser... (flyttet fra forrige forum..)


Gæst freya3010
 Share

Recommended Posts

Gæst freya3010

Jeg var lige inde i dag og se at min race skal være udenfor på udstillingen i Hedensted... jeg har nu altid ment at udstillingsåret først rigtigt begynder når ringene rykker udenfor...:ivrig:

 

Men når der hele rykker udenfor er der også flere ting at tage højde for.. Bla. teltet...:roll:

 

Nu har jeg så kun et udstillingstelt fra Olivers, og jeg har LÆNGE sagt at jeg må til at markere stængerne noget bedre, for at undgå den sædvanlige halve time.... der plejer at gå med at finde stænger, som passer sammen.:stupid:

 

Så jeg har i dag været ude i haven og sætte telt op... med 4 forskellige farver neglelak i hånden...:lol:

 

Nu er alle stængerne markeret med farve, så nu kan de udendørs udstillinger bare komme an... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Ingen i min familie kan sætte telt op, det må være noget genetisk - mine camping-forældre har intet fortelt. Bliver hysterisk bare ved tanken, så vi satser på sol og godt vejr (DMI er indtil nu enig med mig)

 

 

Hihi.. ej jeg plejer også at være en dør til at sætte telt op.. Plejer at stå og vende og dreje teltdugen og sætte stængerne forkert sammen... så jeg er glad for at jeg fik taget mig sammen til at sætte noget kulør på teltet..hihi:blink:.. jeg tror faktisk en af stængerne fik noget glimmerneglelak på...:bigsmile:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har siden sidste års udendørs udstillinger snakket om at få købt et telt, men vi er ikke kommet så langt endnu :oops: tiden er bare fløjet( upsss er det nu øeee) siger vi men mon ikke det bliver i nær fremtid. indtil da satser vi også på godt vejr, regnvejr klæder altså ikke en lapphund :lol:. Vi er heller ikke gode til det med stængerne. Så her er til dig for du har fået mærket stængerne.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal ud for første gang i år d. 16. maj...og der skal bare smugtrænes ude i haven med det !!! :mrgreen:

 

Vi har et DKK-telt og selvom jeg ikke har en disse med opstillingen af det at gøre, så synes jeg altså nogle gange det er en anelse anstrengende :mrgreen:

 

Skulle DKK-teltet ikke være nemt at stille op, :confused: det har vi hørt, det er sådan et vi tænker på at købe netop fordi det skulle være så nemt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Vi har siden sidste års udendørs udstillinger snakket om at få købt et telt, men vi er ikke kommet så langt endnu :oops:tiden er bare fløjet( upsss er det nu øeee) siger vi men mon ikke det bliver i nær fremtid. indtil da satser vi også på godt vejr, regnvejr klæder altså ikke en lapphund :lol:. Vi er heller ikke gode til det med stængerne. Så her er til dig for du har fået mærket stængerne.:5up:

 

Kender det udemærket godt... ej men jeg tog beslutningen om at købe telt da DMI sagde regn... selvom der altid er en plads at finde i en af de andre telte i raceringen, så synes jeg nu alligevel at det er rart at have sit eget.. og nu med neglelak...hihi:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Skulle DKK-teltet ikke være nemt at stille op, :confused: det har vi hørt, det er sådan et vi tænker på at købe netop fordi det skulle være så nemt.

 

Jeg DKK-teltene er nemmere end telte med metalstænger.. men synes bare at det er lidt uhandigt stort... og lidt for dyrt til min pengepung..:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie

Telte???????

 

Undskyld men jeg er helt ny i hundeverdenen :blink: og sidder lige og tænker hvad man dog bruger et telt til på en udstilling??

Kommer dommeren så hen til teltet og bedømmer hunden i stedet for i ringen, eller er teltet til at være i i ventetiden?? :confused::confused:

 

He he, om et par måneder syntes jeg garanteret oså selv det var et meget dumt spørgsmål......:stupid::stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Vi synes også at DKK teltene er dyre, har gået og holdt øje med om der skulle være nogle der havde et de ville sælge, men det ser ud til at alle der køber et beholder det, så vi må jo nok ud og købe et nyt, men pebret det er det

 

Jeg ved at man nogle gange kan få fat på de grønne telte der ligner dem fra DKK... men hvor man liiiige gør det henne ved jeg selvfølgelig ikke:shock:... Måske i tyskerland...:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Telte???????

 

Undskyld men jeg er helt ny i hundeverdenen :blink: og sidder lige og tænker hvad man dog bruger et telt til på en udstilling??

Kommer dommeren så hen til teltet og bedømmer hunden i stedet for i ringen, eller er teltet til at være i i ventetiden?? :confused::confused:

 

He he, om et par måneder syntes jeg garanteret oså selv det var et meget dumt spørgsmål......:stupid::stupid:

 

Det var da ikke et dumt spørgesmål. Undre mig også selv..:blink:. Men jeg tror måske de overnatter der?:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Telte???????

 

Undskyld men jeg er helt ny i hundeverdenen :blink: og sidder lige og tænker hvad man dog bruger et telt til på en udstilling??

Kommer dommeren så hen til teltet og bedømmer hunden i stedet for i ringen, eller er teltet til at være i i ventetiden?? :confused::confused:

 

He he, om et par måneder syntes jeg garanteret oså selv det var et meget dumt spørgsmål......:stupid::stupid:

 

Et telt bruger man kun på de udendørs udstillinger for at side i læ for vind, regn og evt. alt for meget sol... så stiller man sine bure og trimmebord, et par stole og hvad man ellers har derinde... bedømmelserne af hundene foregår stadig i ringen..:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Vi skal ud for første gang i år d. 16. maj...og der skal bare smugtrænes ude i haven med det !!! :mrgreen:

 

Vi har et DKK-telt og selvom jeg ikke har en disse med opstillingen af det at gøre, så synes jeg altså nogle gange det er en anelse anstrengende :mrgreen:

 

Jeg synes også godt at det med at sætte telt op kan være noget anstrengene.. derfor smugler jeg mig næsten altid ind i en af de andres telte..hihi... men tænkte at det ikke kunne blive ved sådan.. så måtte erhverve et... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

:blink: Jep man kan da lige tage en lille time på øjet mens man venter på at man skal i stor ring, :mrgreen: nej spøg til side, det er for at være i læ for vind og regn. Tit er de udendørs udstillinger på store græs marker/ fodboldsbaner og da man tit er der fra tidlig morgen til hen på eftermiddagen kan det blive en kold og våd fornøjelse så man kan sidde i læ i sin stol og hygge med kaffe mens man kigger på alle de andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Tak for den opklarende forklaring......:5up::5up:

 

Lyder rigtig hyggeligt, sådan lidt camping agtigt......:blink:

Går man så lidt på besøg hos hinanden??

 

Det er rigtig hyggeligt..:5up:.. og ja, man går faktisk lidt rundt til de andre telte og ser om de nu har taget kage, kaffe eller slik med som man liiiiiige kan nasse lidt....:bigsmile:...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
:blink: Jep man kan da lige tage en lille time på øjet mens man venter på at man skal i stor ring, :mrgreen: nej spøg til side, det er for at være i læ for vind og regn. Tit er de udendørs udstillinger på store græs marker/ fodboldsbaner og da man tit er der fra tidlig morgen til hen på eftermiddagen kan det blive en kold og våd fornøjelse så man kan sidde i læ i sin stol og hygge med kaffe mens man kigger på alle de andre hunde.[/quote]

 

 

Ja uhhhhhhhh.. Ballerup sidste år..... gisp der var vådt til at starte med..:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtig hyggeligt..:5up:.. og ja, man går faktisk lidt rundt til de andre telte og ser om de nu har taget kage, kaffe eller slik med som man liiiiiige kan nasse lidt....:bigsmile:...

 

Er det forskelligt hvor man holder sådan noget, jeg ved ikke om man lige kan klappe sådan en ring sammen? Men altså, holder de/er der en ring tæt på viborg. eller i viborg? Det kunne være skønt!:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for den opklarende forklaring......:5up::5up:

 

Lyder rigtig hyggeligt, sådan lidt camping agtigt......:blink:

Går man så lidt på besøg hos hinanden??

 

 

Ja det er rigtig hyggeligt, og ja man går rundt og besøger hinanden, og snakker om hunde og kigger på hinandens hunde sommetider nusser og kæler man de andre hunde der er der og nogle hunde hilser på hinanden.

det er dejligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det forskelligt hvor man holder sådan noget, jeg ved ikke om man lige kan klappe sådan en ring sammen? Men altså, holder de/er der en ring tæt på viborg. eller i viborg? Det kunne være skønt!:lol:

 

Du kan se inde på Dkk hvor der er udstilling, og hvornår.

Ringene er bare sådan nogle bånd de ligger ud så ja meget flybart. her er et billedet fra siste sommer så kan i se ring og telte

Link til indlæg
Del på andre sites

Skulle DKK-teltet ikke være nemt at stille op, :confused: det har vi hørt, det er sådan et vi tænker på at købe netop fordi det skulle være så nemt.

 

Joeeee, men man skal bare ikke komme for godt i gang med at rive og flå i de stænger. De skal samles, men de sidder fast i teltdugen, så lidt fingerspitzgefüll hjælper unægtelig på sagen :mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie
Det er lige før du kunne melde dig. Og din hund er da helt klart en vinder!:5up:

 

Ihhhh tak for de søde ord.....:blink: Håber bestemt at jeg kommer på et par udstillinger med Charlie når vi får ham. Så skal jeg være der med både telt, campingbord, grønne udfoldsliggestole med plads til kaffen OG slik til jer alle. Så må I komme på besøg i mit telt alt det I orker......:blink::blink:

 

Det er rigtig hyggeligt..:5up:.. og ja, man går faktisk lidt rundt til de andre telte og ser om de nu har taget kage, kaffe eller slik med som man liiiiiige kan nasse lidt....:bigsmile:...

 

Laver en slikskål ekstra til dig Freya......:blink::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie
Du kan se inde på Dkk hvor der er udstilling, og hvornår.

Ringene er bare sådan nogle bånd de ligger ud så ja meget flybart. her er et billedet fra siste sommer så kan i se ring og telte

 

 

Ihhhh hvor ser det bare hyggeligt ud med telte, hunde og det hele :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...