Hop til indhold

Aalborg


Recommended Posts

Gæst freya3010
Ja, det var helt vildt :shock:

 

-men mindes det egentlig som værre for 3 år siden.

 

Der var jeg så ikke trådt ind i udstillingsverdenen endnu... men hvis det var værre dengang.. så tror jeg på at det var vamt...hihi:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Efter et kig på vejrudsigten er jeg ikke længre ked af at vi skal være indendørs i Ålborg, det er da et værre skidt-vejr de lover

 

noooooooooooo, bliver der regn???... det er altså vildt irriterende at have brugt 4 timer på soignering og så skal man udstille i regnvejr...:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du skal være udendørs fatter jeg intet - min søsters er en ridgeback og den ser altså lige godt ud i al slags vejr, og jeg var vildt knotten over at de er sat indendørs, hvordan vælger de mon racer til inde / ude? Troede i min naivitet at det var fordi ude-pladsen allerede var optaget af udehunde :?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du skal være udendørs fatter jeg intet - min søsters er en ridgeback og den ser altså lige godt ud i al slags vejr, og jeg var vildt knotten over at de er sat indendørs, hvordan vælger de mon racer til inde / ude? Troede i min naivitet at det var fordi ude-pladsen allerede var optaget af udehunde :?:

 

Nu er en samojed godt nok også en udehund i mine øjne ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du skal være udendørs fatter jeg intet - min søsters er en ridgeback og den ser altså lige godt ud i al slags vejr, og jeg var vildt knotten over at de er sat indendørs, hvordan vælger de mon racer til inde / ude? Troede i min naivitet at det var fordi ude-pladsen allerede var optaget af udehunde :?:
Jeg tror de kigger på racerne og dem de kender som kan være ude (labrador osv) sætter de på udenfor.. Dem de ikke kender skriver de på små sedler og kaster op i luften. Alle dem der vender med skriften opad bliver sat på udenfor også.. Eller det tror jeg nogen gange hvertfald. Løverne er engang sat på udenfor i april. Da jeg så ringede og spurgte den arrangerende kreds hvorfor, var svaret: det er jo en pænt stor hund uden lang pels, så... Nå ok.. Jeg ved da godt at havaneserne har mere pels fordi de ikke bliver klippet på røven, men derfra og så til at sige "uden lang pels" :shock: og rimelig stor?
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Nok mere en udehund end ridgebacken hvis man tænker kulde, men pelsen bliver da lidt kikset hvis den får regn? -nå, jeg er bare grundlæggende fornærmet over at være sendt indendørs, regn eller sol :-D

 

Jeps pelsen klasker sammen...:shock:... og så efter at have brugt 4 timer for at få pelsen fluffy...øøøøøøøv....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps pelsen klasker sammen...:shock:... og så efter at have brugt 4 timer for at få pelsen fluffy...øøøøøøøv....

 

 

Men det er jo ens vilkår for alle. Det er jo i virkeligheden kun korthårshunde der ikke står og bruger timer på at få blowet pelsen op.

 

Nu skal jeg ikke til Aalborg, så jeg kan jo være ligeglad :mrgreen:, men fra nu af og til september står den på udendørs udstillinger (i DK) for min races vedkommende og jeg hilser det kun velkomment at vi ikke skal sidde i en hal. Til trods for vi også bruger en del tid på klargøring af hunde.

 

Majoriteten af udstillere har jo telte og des lige med, og de 6 minutter der er berammet til hver hund klarer de nok at komme ud i regnen. Jeg kan selvfølgelig være mere i tvivl om deres ejere ;-):mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal ikke tage stilling til alle racer, men sådan en stor hvid pels-ting skal være ude, mens en stor korthåret skal være inde, det virker lidt kikset, en löwchen i øsende regn tror jeg ikke er særligt nem at bedømme pels på ;-). Vi har så hverken telt eller noget med, kun en stol og et tæppe, så regn betyder sjask-våd (hund og ejer) og så tager det godt nok længre end 6 minutter, som regel 10-15 minutter for klassen :-D men jeg må nok bare gå udendørs og kigge på de andre så.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal ikke tage stilling til alle racer, men sådan en stor hvid pels-ting skal være ude, mens en stor korthåret skal være inde, det virker lidt kikset, en löwchen i øsende regn tror jeg ikke er særligt nem at bedømme pels på ;-). Vi har så hverken telt eller noget med, kun en stol og et tæppe, så regn betyder sjask-våd (hund og ejer) og så tager det godt nok længre end 6 minutter, som regel 10-15 minutter for klassen :-D men jeg må nok bare gå udendørs og kigge på de andre så.

 

 

Så må der være forskel i udstillermentaliteten, for jeg er ret sikker på at newfoundlandsudstillere hellere end gerne vil være uden for, og deres pelsarbejde er i samme omfang som en samojede.

 

6 minutter er den effektive tid en hund er i ringen og som dommeren har at bedømme den, både som kvalitet og som konkurrence. -Det er den tid DKK sætter deres tidsplaner efter ;-)

 

Jeg tror nu bare vi er for forvente. Om sommeren udstilles alle hunde i sverige udenfor, mens tager man sydpå til Belgien/Frankrig, så er alle hunde indendørs uanset årstid.

Link til indlæg
Del på andre sites

6 minutter pr hund? Jeg troede faktisk at det var 20 hunde i timen :shock: men hvis der er 10 hunde i klassen og dommeren ikke sender de andre ud af ringen (hvor vi ikke har noget telt at gå ind i) så er det stadig lang tid. Men jo er forvent, vil have høj sol og være udendørs, det er så suverænt lækkert, så vil ha, vil ha, vil ha :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

6 minutter pr hund? Jeg troede faktisk at det var 20 hunde i timen :shock: men hvis der er 10 hunde i klassen og dommeren ikke sender de andre ud af ringen (hvor vi ikke har noget telt at gå ind i) så er det stadig lang tid. Men jo er forvent, vil have høj sol og være udendørs, det er så suverænt lækkert, så vil ha, vil ha, vil ha :oops:

¨

 

:lol::lol::lol: Må jeg anbefale flytning af domicil til Caribien?

 

Nogle af de 6 minutter deler du jo med andre ;-) men det er beregnet som den effektive tid du er "på"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
¨

 

:lol::lol::lol: Må jeg anbefale flytning af domicil til Caribien?

 

Nogle af de 6 minutter deler du jo med andre ;-) men det er beregnet som den effektive tid du er "på"

 

På 6 min. kan en samojedpels godt komme til at se rigtig træls ud.. især tævernes da den er mindre grov end hannernes og derfor klasker hurtigere sammen... normalt er jeg ikke misundelige på dem der har samoer som er Hvid/Bisquet, men når det regner så er jeg. samojeder med lidt mere bisquet gør pelsen af en lidt mere grov struktur. Så ja, de kan stå lidt længere ude i regnen end os med samoer der har hvid fluffy tæve pels..:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

jeg kiggede liiiige mit PM igennem her til aften og fandt ud af at det nok var en RIGTIG god idé for mit vedkomne at komme lørdag... det er DER samojederne skal på... GODT at jeg så ikke stolede på min hukommelse og valgte at komme søndag...:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...