Hop til indhold

Hund med grim hoste.

Gæst PiaM
 Share

Recommended Posts

Min dejlige hunhund, der også er i løbetid, har siden i mandags hostet "som en søløve". Det lyder som om, hun har noget galt i halsen, som hun prøver at hoste/brække op. Var til dyrlægen i tirsdags og her gættede man sig til (synes jeg tit dyrlæger gør) at det kan være kennelhoste - ved jeg ikke lige, hvor hun skulle ha fået fra - og hun er sat på antibiotika. Det blev så bedre i går, men i dag synes jeg det er slemt igen. Frygter jo, at det kan være hjerteorm, eller noget andet alvorligt... :(

Er der nogen, der har erfaringer med den slags hoste, og hvad det i så fald var... gik det "bare" over igen, eller.....?

Link til indlæg
Del på andre sites

En dyrlæge kan jo i grove træk også "kun" gætte - det er jo ganske umuligt at drive et svar ud af hunden (med mindre man kan trykke den nogle steder og den reagere med knurren/bid) :-D

Men det diagnostiseres jo ud fra erfaringer på symptomerne. Desuden er det ikke et problem for en hund at opfange kennelhosten - det suser jo rundt i luften lige som så mange andre sygdomme.

God bedring til vovsen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, du har da ret mht. dyrlæger... men nogle gange føler jeg bare, at man betaler en stor regning for ingenting...

Håber også, at det er kennelhoste... og ikke noget alvorligt. Synes bare ikke rigtigt, at det er tid for kennehoste p.t. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ellers en anden tråd herinde omkring kennelhoste, hvor det virker til, at det er noget der florerer voldssomt for tiden. Skal ikke kunne sige det, har indtil nu i de ni år jeg har haft hund, været heldig at undgå det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den tråd har jeg ikke set. Vil være glad for, hvis det "bare" er kennelhoste og ikke noget alvorligt! Ind i mellem får hun nogle ordentlige anfald... det gør helt ondt i hjertet at se på, og at man ikke kan gøre noget :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Pia,

Jeg er ingen dyrlæge, men jeg TROR at hvis det var hjerteorm så ville hun have hostet i længere tid hvis det er "alvorligt". Hjerteorm kan mig bekendt behandles uden alt for meget drama hvis hunden ikke er gået rundt med det for længe. :confused:

Hektor fik kennelhoste for et halvt år siden og der gik han også rundt og hostede som en søløve og kastede også noget grøntligt skum op fra tid til anden. Han var blevet smittet af nabohunden, så jeg vidste med det samme hvad der var galt.

Efter han fik antibiotika, så gik der altså et godt par dage før der skete en bedring - så hold ud!

Jeg ved at det er umuligt at være tålmodig når ens "barn" er syg og der ikke er noget man kan gøre, men se tiden lidt an. Jeg er sikker på at det så småt begynder at gå bedre om et par dage.

Husk på, det kan også tage en evighed for os mennesker at komme af med en grim hoste.

:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, undskyld - jeg var lidt doven og linkede ikke. Men så du selv fandt tråden, så der er flere gode råd at hente. Og også lidt trøst. For det er bare ikke rart, når ens hund er syg!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså et rigtig godt sted det her... Synes jeg får mere info. her end ved et besøg hos dyrlægen... og så er det gratis :lol:

Tak Nanett og ja, det er ret svært at koncentrere sig om andet, når ens "barn" er syg. Har kun haft hende i 1½ måned, har hende fra Dyreværnet. Min gamle hund døde i julen sidste år, så jeg er nok lidt tyndhudet...

Link til indlæg
Del på andre sites