Hop til indhold

min hund skal kasteres.


Gæst Kawida
 Share

Recommended Posts

Gæst Kawida

ved ikke om dette er det rigtige sted at poste dette indlæg?

 

Nårh men på tirsdag skal min lille ballou kasteres:neutral: og jeg er sååå nervøs...

for det første hvordan han vil klare det hele...og hvordan han vil tackle det efterfølgende, han er en rigtig glad hund og enormt dejlig :-).

 

er der grund til at være nervøs ?

andre der også har været nervøs med deres hund som skal kasteres ?

 

har valgt det af flere grunde.

 

han skal ikke i avl ;)

han kan slet ikke styre sig hvis der er hun hunde i løbetid :roll:

han stikker af hvis der er andre hunde.

oooog han humper ALLE mine gæster (hvilket er liiidt pinligt)

 

så føler det er det rigtige jeg gør, men er alligevel sådan lidt....ja :???:

 

ved ikke hvad jeg ville med dette indlæg, bare ud med mine følelser :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
ved ikke om dette er det rigtige sted at poste dette indlæg?

 

Nårh men på tirsdag skal min lille ballou kasteres:neutral: og jeg er sååå nervøs...

for det første hvordan han vil klare det hele...og hvordan han vil tackle det efterfølgende, han er en rigtig glad hund og enormt dejlig :-).

 

er der grund til at være nervøs ?

andre der også har været nervøs med deres hund som skal kasteres ?

 

har valgt det af flere grunde.

 

han skal ikke i avl ;)

han kan slet ikke styre sig hvis der er hun hunde i løbetid :roll:

han stikker af hvis der er andre hunde.

oooog han humper ALLE mine gæster (hvilket er liiidt pinligt)

 

så føler det er det rigtige jeg gør, men er alligevel sådan lidt....ja :???:

 

ved ikke hvad jeg ville med dette indlæg, bare ud med mine følelser :-)

 

Hej

 

Naturligvis er du nervøs, men det er der som regel ingen grund til at være. Det er et rutineindgreb som langt flertallet af hunde klarer superfint. :-D

 

Mht årsagerne så skal du ikke regne med at det hele kan ordnes som med et trylleslag, humperi og at stikke af er typisk forårsaget af andet end lige hormoner...

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Tyson blev kastreret, lavede jeg en aftale med dyrlægen om, at jeg måtte blive der, efter at han havde fået sin "sovesprøjte", så han faldt i søvn i mine arme. Og så fik jeg dem til at love at ringe til mig, så snart han gjorde tegn til at være ved at vågne op. Det gjorde det lettere for mig, da jeg så vidste, at han ikke skulle ligge der alene og være bange, fordi han ikke vidste, hvor han var, eller hvad der skete.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

han skal ikke i avl ;)

DEt bestemmer man også selv selvom du ikke kasterer ham :-)

 

han kan slet ikke styre sig hvis der er hun hunde i løbetid :roll:

Findes der ikke mange hanhunde der kan og det bliver nok ikke bedre.

 

han stikker af hvis der er andre hunde.

Det er adfærd og det bliver nok ikke bedre, han er jo stadigvæk hanhund og grunden til han stikker af er nok noget andet end lige hans testeron.

oooog han humper ALLE mine gæster (hvilket er liiidt pinligt)

Det hjælper hellere ikke meget på det.

 

så føler det er det rigtige jeg gør, men er alligevel sådan lidt....ja :???:

 

ved ikke hvad jeg ville med dette indlæg, bare ud med mine følelser :-)

Men bare insistere på at være hos ham så længe i selv ønsker det, imens han falder i søvn osv. Enten vent i dyrlæge huset så han ser jer når han vågner, eller bede dem om at ringe lige straks han viser tegn på at vågne. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kawida

1000 tak for jeres svar - vil helt sikkert snakke med min dyrelæge om jeg kan være der mens han får sin "sove sprøjte" og være der når han vågner :5up: tak..det tror jeg heller ikke bliver noget problem da min dyrelæge er super sød :-)

 

ved godt at det ikke løser alt at kasterere ham, der skal selvfølgelig også trænes osv. :-) specielt indkald :roll:

 

tak for jeres svar :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du selv stresser helt op og bliver nervøs er det muligvis en god ide at gå FØR han skal bedøves, det gjorde jeg selv med Petrine, afleverede hende så kort tid før som muligt, så hende gå med dyrlægen (da jeg var ude af syne var dyrlægen helt ok og dejlig). Jeg ved bare nu at det var HELT forkert at jeg gik med da hun skulle chippes og vaccineres, min nåle- og lægeskræk er dybt implanteret i Petrine nu.

 

Når hun skal vaccineres går jeg uden for døren og der kommer ikke en lyd - er jeg med er der hyl og skrig i flere minutter efter. Men det kræver så at man stoler 110% på sin dyrlæge, men det gør jeg :-D

 

Held og lykke med kastreringen, det er hæsligt både at vente på / under og efter operationen, vær forberedt på at han har det dårligt et stykke tid efter, men bagefter, så er man bare glad og lykkelig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

En ting du skal være op mærksom på er, at selvom han er blevet kastereret, så er han ikke steril liiiiiige med det samme... ofte kan der gå op til et par måneder inden at alle "svømmerne" er væk...

 

Så selvom han er kastereret så hold ham væk fra leg med løbske tæver de første par måneder...:blink::blink::blink:

 

Held og lykke...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kawida

Freya3010 - tark det skal jeg huske, fik det også afvide af min dyrelæge :-D

 

Han klarede det hele super godt, da jeg hentede ham var han lidt "fuld" men glad - havde lidt problemer med hans skærm igår :roll: han kunne ikke rigtig finde ud af den, har jeg skrevet om i en anden tråd :oops:

men nu er det overstået og han har det godt min lille trold :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Freya3010 - tark det skal jeg huske, fik det også afvide af min dyrelæge :-D

 

Han klarede det hele super godt, da jeg hentede ham var han lidt "fuld" men glad - havde lidt problemer med hans skærm igår :roll: han kunne ikke rigtig finde ud af den, har jeg skrevet om i en anden tråd :oops:

men nu er det overstået og han har det godt min lille trold :mrgreen:

 

Super godt at høre at det gik fint...:blink:..

 

Mht. til skærmen så læste jeg det godt, men var for træt til at svare:oops:.. Jeg har set et sted hvor man kan købe sådan en dims, der ligner lidt en badering... den skulle vidst være god...:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...