Gæst Snp1981 Skrevet Maj 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Maj 3, 2009 Nogen opdrætter vælger at man i fællesskab vælger den rette hvalp, når den er 6/7 uger gammel...Har i prøvet ikke at få den hvalp i forelskede jer i. Det skulle da være underligt at hvis der er 6 hvalpe og 6 potientielle ejere, at man så kunne nå det perfekte match med alle. Hvordan administreres dette i praksis. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Maj 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 3, 2009 Jeg har selv ventet med at vælge hvalp til de er så gamle, og har ikke haft nogle problemer med det. Men jeg har også vist fra starten, at det var vilkårene. Nu er det sådan, at jeg de sidste gange har haft førstevalg i kuldet, og derfor har strukket den ekstra længe, for at få den bedste idé om hvordan de formede sig eksteriørmæssigt, med hensyn til samarbejde og sind generelt. 6 hvalpe vil ikke nødvendigvis være 6 helt forskellige temperamenter, og mange af dem vil ligge tæt på hinanden. Det samme gør sig gældende for hvalpekøbere. Så i praksis er der ikke de store problemer med det. Og hvis man sidder tilbage med 1 hvalp, som den sidste hvalpekøber ikke passer sammen med, så lader man være med at sælge hvalpen, og beder hvalpekøberen om at komme tilbage næste gang. De fleste opdrættere tror jeg kører med ventelister, sådan at der er delt numre ud til hvalpekøen. Derfor kan man som nummer 6 i rækken risikere at blive skuffet, fordi der ikke er hvalp til en. Enten fordi der ikke kom så mange i kuldet, eller fordi der ikke er en der temperamentsmæssigt passer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts