Hop til indhold

Hjælp til groomin mv. nær grænsen


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever

Nogle som bor i nærheden af den dansk-tyske grænse som kan være behjælpelig med grooming af hyrdehund, gode råd til fremvisning mv. til en helt ny udstiller:?:

 

Eller måske kan henvise til nogle som kan være behjælpelig på disse kanter:?:

 

Det er ikke mig det drejer sig om, men en hvalpekøber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Jeg kan henvise til en hjemmeside hvor en meget dygtig groomer og handler har skrevet hvordan man groomer en Aussie.

 

http://www.leading-angels.dk/

Jeg kender til Bitta og har ikke noget ønske om at bruge hende.

 

Desuden ligger hun vist temmelig langt fra den dansk-tyske grænse ikke :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Ha ha... :blink:

 

Kan Michelle ikke hjælpe? Eller det er måske hende der skal til at udstille?

Det er ikke Michelle som skal udstille, men en anden hvalpekøbere. Jeg tror også Michelle vil være indisponibel på dette tidspunkt pga. lykkelige omstændigheder :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets

Nu mente jeg ikke at du skulle bruge Bitta.. Din holdning til Bitta vedkommer ikke mig.. Jeg kender bare mange der er rigtig glade for Bitta når de skal ha' ordnet hunde. Så måske kunne hendes beskrivelse og billeder hjælpe. Det jeg henviste til var en beskrivelse af hvordan man kan groome en Aussie..

 

Jeg ordner selv mine hunde så det var ikke en salgstale for Bitta.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Nu spurgte jeg til en som var i nærheden af den dansk/tyskegrænse. Det kan godt være nogle synes at det nordlige sjælland er det, meeeen jeg personligt finder det rimelig langt væk :blink:

 

Mht. nævnte hundefrisør så synes jeg der bliver over-groomet derfor min kommentar.

 

En Aussie er for mig en brugshund, ikke en hund som skal klippes i facon som en anden show-puddel.

Jeg synes det går for vidt når underlinjen klippen i facon, overlinjen trimmes/tyndes så den fremstår helt lodret, kraven trimmes og tyndes fordi pelsen er for lang/tyk, varbørster klippes af så hunden har et mere rent udtryk osv.

... også bag efter fylde pelsen med showshine, voks og hårlak så man er sikker på at krøllerne sidder helt perfekt selv efter at hunden har løbet en omgang i ringen.

Var lige opmærksom på at ovenstående er generelt ment, ikke møntet på nogen bestemt person.

 

En bekendt udstille fornyligt sin hund og fik fra dommeren følgende kommentar "et øjeblik jeg skal lige have tørret noget af al den hårlag af hænderne" ... og fik så den kommentar at det var dejligt at se en hund med en naturlig pels :shock:

 

Efter min mening byrde det være nok at møde op med en nyvasket og gennembørstet hund og evt. trimme poter, lidt på benene, halen (hvis den er stumphalet) og evt. det værste på ørene.

 

Det er for pokker da hunden som skal bedømmes ikke en hundefrisørs arbejde med saksen :shock:

 

Jeg synes der er blevet sat en standard, som ikke hører hjemme hos en brugshund :(

 

Forøvrigt synes jeg nedenstående giver en god gennemgang af grooming af en Aussie:

http://www.sealevelaussies.com/groom/grooming.htm

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det bare er det mest basale grooming der behøves hjælp til, kan jeg godt hvis der ikke er andre der melder sig, der er ikke så frygtelig langt til gænsen her fra :-)

 

Gode råd med hensyn til fremvisning er tilgengæld ikke lige mig, jeg er en kegle til den slags og er lykkelig for at mine hvalpekøbere har gået til ringtræning :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Hvis det bare er det mest basale grooming der behøves hjælp til, kan jeg godt hvis der ikke er andre der melder sig, der er ikke så frygtelig langt til gænsen her fra :-)

 

Gode råd med hensyn til fremvisning er tilgengæld ikke lige mig, jeg er en kegle til den slags og er lykkelig for at mine hvalpekøbere har gået til ringtræning :mrgreen:

Jeg skal give det videre. Tak :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets

Jeg kender ikke nok til jeres race til at ha' en holdning til pelspleje eller andet konkret om hvad der forgår inden for racen.

 

Desuden er jeg udemærket godt klar over at Bittta ikke bor nær grænsen. Derfor skrev jeg også at jeg ikke henviste til hende men til en kort beskrivelse at grooming som hun har skrevet..! Hvis det ikke har interesse, så er det udemærket men der er vel ingen grund til at tage sådan på vej over at man henviser til et sted hvor man kan se billeder og læse om hvordan det kan gøres..?

 

Det var jo ikke til at vide at Bitta og hendes måde at ha' hund på var at FY-ord..? Det må du virklig undskylde.. Det var nu ikke for at gøre dig dårlig stemt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...