Hop til indhold

Klikker


Gæst Any
 Share

Recommended Posts

Til træning har træner anbefalet klikker til Jodie og jeg, fordi Jodie har så hamrende travlt at det kan være svært med ord at nå at rose på rette tidspunkt. Jeg havde egentlig slet ikke tænkt mig at bruge klikker og kan godt være bange for at det bare bliver endnu en ny ting Jodie skal lære (hun har jo allerede lært meget og jeg ville gerne sætte det hele lidt i bero en tid med nye ting).

 

Tror I at klikker er særlig effektiv til 'travle' hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tanita

Det jeg måske kan se noget positivt ved er, at hun får kun ros, når hun gør lige det du vil, altså hendes travlhed kan måske blive til tænke og så kontrolerede forsøg fra hendes side. og derved måske give hende mere ro.

 

Det eneste nye hun skal lærer er jo betingelsen af klikkeren; altså 3X15 klik efterfyldt af godbid uden nogle forventninger :-) med lidt tid imellem de 3 omgange...(gylden regel jeg har lært. Nogle lærer det måske over flere eller færre gange 15 klik) Derefter bruger (jeg) det til indlæring af en ny øvelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst zandra c

Jeg er helt sikker på at klikker metoden vil virke på din travle hund.Har selv brugt det gennem flere år på både hunde og heste, og det er effektivt, men for både hundens og din egen skyld , så læs evt lidt om det først, så i kommer rigtigt i gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste nye hun skal lærer er jo betingelsen af klikkeren; altså 3X15 klik efterfyldt af godbid uden nogle forventninger :-) med lidt tid imellem de 3 omgange...(gylden regel jeg har lært. Nogle lærer det måske over flere eller færre gange 15 klik) Derefter bruger (jeg) det til indlæring af en ny øvelse.

 

Hvordan kan man se om hun er klar til at rykke videre til indlæring af en ny øvelse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...