Hop til indhold

Unghund - hvornår går det over


Lonny
 Share

Recommended Posts

Baldur er 2 år og 4 måneder, og han er virkelig glad for damer :slem:

 

I går var han med inde på københavns dyrehospital og det eneste han bestilte imens vi var der var, at ligge på maven og forsøge at småmøve sig hen over gulvet til alle de lækre damer, alt imens han småpeb hele tiden.... :oops:

 

Det var ikke fordi at han var overslem, men lidt pineligt var det da :oops:

 

Men folk tog det nu pænt, smilede til os og småsludrede lidt, og en enkelt lod sågar sin hunhund få lov at hilse, hvilket så bare gjorde at Baldur nu var helt væk (hun var nemlig i løbetid)....

 

Går denne opførsel over når han bliver ældre, eller må jeg bare affinde mig med at jeg har en dameglad hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men sådan helt seriøst, er det noget der går over når han bliver 3-5 år, lidt lige som at mænd i 20'erne også er helt ustyrlige, men ligesom mister pusten når de når op i 30'erne, eller vil han være lige dameglad resten af sit liv?

 

Jeg har ikke før haft en hund der var så dameglad, så jeg ved ikke om det bare er hormoner pga. af han alder, eller om det bare betyder at sådan er han og sådan vil han vedblive at være :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men sådan helt seriøst, er det noget der går over når han bliver 3-5 år, lidt lige som at mænd i 20'erne også er helt ustyrlige, men ligesom mister pusten når de når op i 30'erne, eller vil han være lige dameglad resten af sit liv?

 

Jeg har ikke før haft en hund der var så dameglad, så jeg ved ikke om det bare er hormoner pga. af han alder, eller om det bare betyder at sådan er han og sådan vil han vedblive at være :-)

er over 30 og er da glad for damerne :mrgreen: dog nøjes jeg med en og er min kæreste :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

er over 30 og er da glad for damerne :mrgreen: dog nøjes jeg med en og er min kæreste :blink:

 

Ja men jeg syntes at det plejer at virke lidt mindre hovedløst når de kommer op i 30'erne. De er ikke længere så villige til at gøre hvad som helst for at få sex, og man kan ikke længere lokke dem væk fra en god fodboldkamp med løfter om lidt sex :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja men jeg syntes at det plejer at virke lidt mindre hovedløst når de kommer op i 30'erne. De er ikke længere så villige til at gøre hvad som helst for at få sex, og man kan ikke længere lokke dem væk fra en god fodboldkamp med løfter om lidt sex :blink:

:hmm: det er da kvinder der er svære at lokke til lidt gymnastik :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
:hmm: det er da kvinder der er svære at lokke til lidt gymnastik :hmm:

nej snare sex over pc'en, et lille eksempel her og mænd er jo mænd, så fodboldt jeps så må hun lige vente,

Link til indlæg
Del på andre sites

nej snare sex over pc'en, et lille eksempel her og mænd er jo mænd, så fodboldt jeps så må hun lige vente,

 

:lol: :lol: :lol:

 

Men nu må I ikke glemme at mit spørgsmål rent faktisk var seriøst ment, jeg har ikke noget imod at I går OT, men I må altså så også lige svare på det oprindelige spørgsmål :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror desværre ikke du kan være sikker på det går over - kender til adskillige, også kastrerede, der i en høj alder var helt balderstyriske :-D Petrine fik fordrejet hovedet så meget på en kastreret 12 år gammel gravhund at vi frygtede han ville dø af hjerteslag (hele 'dimsen' var ude og gravhunden kunne slet ikke gå).

 

Men jeg håber da at han køler lidt ned efterhånden ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Oscar har også altid været meget dameglad. Men her efter han er blevet 3 er der altså sket et eller andet i hovedet på ham. Jeg er på nippet til at tro at han er blevet voksen og fornuftig - i hvert 80% af tiden. Der kan bestemt stadig gå unghund i den... Men han kan få fri til træning eks, rende og tisse alle steder, lege med tøserne osv i 5-10 min. hvorefter jeg kan kalde ham plads igen og han kommer og koncentrerer sig. For bare 4mdr siden var det en no go... Han kom i hvert fald ikke igen. Og koncentrationsevnen var lig 0...

Link til indlæg
Del på andre sites

Oscar har også altid været meget dameglad. Men her efter han er blevet 3 er der altså sket et eller andet i hovedet på ham. Jeg er på nippet til at tro at han er blevet voksen og fornuftig - i hvert 80% af tiden. Der kan bestemt stadig gå unghund i den... Men han kan få fri til træning eks, rende og tisse alle steder, lege med tøserne osv i 5-10 min. hvorefter jeg kan kalde ham plads igen og han kommer og koncentrerer sig. For bare 4mdr siden var det en no go... Han kom i hvert fald ikke igen. Og koncentrationsevnen var lig 0...

 

Så håber jeg at Baldur er ligeom Oscar :-D

 

Men hvis han nu ikke er, kan man så træne ham til at bevare fatningen lidt bedre når der er damer i nærheden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
:lol: :lol: :lol:

 

Men nu må I ikke glemme at mit spørgsmål rent faktisk var seriøst ment, jeg har ikke noget imod at I går OT, men I må altså så også lige svare på det oprindelige spørgsmål :blink:

Undskyld men kunne ikke lige dy mig, blev lidt ansporet af de andres indlæg,

Helt seriøst så kan du være uheldig at det aldrig går over,

min første Hund Kazan blev 9 år og han kom aldrig over det selvom han mistede kronjuvelerne

så kan kun håbe at Leroy vil komme over det for der er ret ubehageligt for både ham og dig

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld men kunne ikke lige dy mig, blev lidt ansporet af de andres indlæg,

Helt seriøst så kan du være uheldig at det aldrig går over,

min første Hund Kazan blev 9 år og han kom aldrig over det selvom han mistede kronjuvelerne

så kan kun håbe at Leroy vil komme over det for der er ret ubehageligt for både ham og dig

 

Leroy er Umulias hund, min hedder Baldur :blink: Og du skal skam ikke undskylde, det er helt ok at gå OT i mine tråde, jeg var bare bange for at emnet blev glemt, så jeg mindede bare lige om det :blink:

 

Jeg talte med vores hvalpetræner, og hun fortalte at det rent faktisk godt kunne skyldes stress at han gjorde det.

 

Når Baldur stresser normalt, altså overfor mennekser, så begynder han også at humpe dem. Så hun mente at det måske var det samme der skete med tæverne, at han simpelthen blev så stresset over at se damer, og ikke vide hvad han skulle gøre.

Så hun mente, at de selvtillidsøvelser jeg allerede laver med ham, måske kunne afhjælpe det. Simpelthen fordi at når han fik mere selvtillid, så ville han ikke længere være så stresset i nærheden af det modsatte køn.

 

Så jeg håber, at hun har ret :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Det er ikke min erfaring fra mange, mange kursisters og venners hunde at "damegladhed" bare sådan går over. Hvorfor skulle det?

 

For en hanhund med udstyret intakt er det helt naturligt at være meget obs på og glad for det andet køn i reproduceringsalderen. Artens beståen og alt det der...

 

Hanhundens opførsel derimod kan, som så meget andet, ændres gennem ihærdig "irrelevans" træning.

 

Når nu Luna har været i løbetid nogle gange, lærer Baldur muligvis at dejligt duftende tæver kun er rigtigt interessante få dage.

Det er i allefald det mine hanhunde har lært når jeg samtidig har haft tæver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke min erfaring fra mange, mange kursisters og venners hunde at "damegladhed" bare sådan går over. Hvorfor skulle det?

 

For en hanhund med udstyret intakt er det helt naturligt at være meget obs på og glad for det andet køn i reproduceringsalderen. Artens beståen og alt det der...

 

Hanhundens opførsel derimod kan, som så meget andet, ændres gennem ihærdig "irrelevans" træning.

 

Når nu Luna har været i løbetid nogle gange, lærer Baldur muligvis at dejligt duftende tæver kun er rigtigt interessante få dage.

Det er i allefald det mine hanhunde har lært når jeg samtidig har haft tæver.

 

Hvis det andet så ikke virker, så kan jeg jo altid håbe på at ovenstående virker :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...