Hop til indhold

Hvor langt må Luna gå


Lonny
 Share

Recommended Posts

Gæst Noanoa

Det vil jeg mene er alt for meget i starten..Det er jo ikke rigtig motion som sådan de har behov for..

 

Men små ture, uden de bliver alt for lange er vel okay i starten, og så stille og rolig gøre dem længere..

 

Tillykke med hvalpen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Noanoa
Jeg plejer at følge den gamle tommelfingerregel der hedder; hver gå tur må ikke vare længere i minutter end hvalpen er gammel i uger, ind til hvalpen fylder 1 år :-D

Det har jeg aldrig hørt om før...men meget smart huske regel...:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie
Jeg plejer at følge den gamle tommelfingerregel der hedder; hver gå tur må ikke vare længere i minutter end hvalpen er gammel i uger, ind til hvalpen fylder 1 år :-D

 

God regel........:5up: den vil jeg huske. Men altså, tæller det hvis man sidder på fortorvet det halve af tiden.......:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Er Luna for tung til at bære ind i mellem, måske en hundetaske?

 

Da min var lille så skiftevis gik vi, og jeg bar hende - eller vi stoppede op og bruget tid på at lege, fodersøg, snusning osv. efter en passende pause kunne vi så gå lidt igen - på den måde kunne vi være uden for 1 times tid af gangen (ikke mere for de skal selvfølgelig også have deres middagslur :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt huske det dilemma og du vil stå i mange flere i årenes løb. :ae: :blink:

 

Jeg bar Thailo adskillige gange i løbet af turene men det kunne kun lade sig gøre fordi han gerne ville op på armen fordi han hele tiden frøs (er vinterhvalp). En urolig hvalp er en pest at bære rundt på men ellers er det mit bedste bud.

 

Ellers kan du jo udnytte tiden i alene hjemme træning til at gå tur med Baldur. Det var hvad jeg havde regnet med jeg kunne gøre. Det kunne jeg så ikke. :oops::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt huske det dilemma og du vil stå i mange flere i årenes løb. :ae: :blink:

 

Jeg bar Thailo adskillige gange i løbet af turene men det kunne kun lade sig gøre fordi han gerne ville op på armen fordi han hele tiden frøs (er vinterhvalp). En urolig hvalp er en pest at bære rundt på men ellers er det mit bedste bud.

 

Ellers kan du jo udnytte tiden i alene hjemme træning til at gå tur med Baldur. Det var hvad jeg havde regnet med jeg kunne gøre. Det kunne jeg så ikke. :oops::lol:

 

Luna syntes at det er langt under hendes værdighed at blive båret, så hun er ret besvælig at bære :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender flere med mere end 1 hund der har investeret i en cykeltrailer.:-D (de er billige hvis man køber en brugt)

 

Altså sådan en man også kan skubbe, som en slags klapvogn, ik? Så sidder den hund/ de hunde der ikke må eller har behov for at gå længere der og hygger sig, imens man færdiggør turen for de andre.

 

Det eneste man vist lige skal vænne sig til er de halvsmarte kommentarer fra dem man møder på sin vej :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Må Luna gå 1 km 2 gange dagligt, turen vil tage ca. 20-30 minutter.

 

Luna er kun 12 uger gammel.

 

Vi fik at vide at 5min pr måned hunden er

 

dvs da vi fik ham (2 mdr) måtte han gå 10 min.

og så over 3 gange på en dag.

Dette måtte så heller ikke være monotomt.

 

Luna bevæger sig jo også derhjemme skal du huske, og hun leger også med Baldur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, og så må din herre jo træde til sådan at når du går med baldur, øver han alene hjemme med luna og omvendt.

 

Min herre går på arbejde 20 (næsten) timer i døgnet, så jeg har råd til at købe alle de hundeting jeg gerne vil have, så det er ikke altid at jeg nænner at presse ham mere :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min herre går på arbejde 20 (næsten) timer i døgnet, så jeg har råd til at købe alle de hundeting jeg gerne vil have, så det er ikke altid at jeg nænner at presse ham mere :blink:

 

 

Så har han lige fået 5 nye ugers ferie :blink::blink::blink::blink:

 

 

Hvor der er vilje er der vej, selv om den er træls

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er selvstændig, så ferie er ikke sådan noget han lige får :blink:

 

 

Jamen så må han sælge sin virksomhed, som selvfølgelig kører så godt (med alt det han arbejder) at han har tjent vildt meget på den, og i kan gå på pension allerede nu,

 

Lad nu være med at gører det mere besværligt end det er :mrgreen:

 

Eller nowet :rolleyes::engel:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så må han sælge sin virksomhed, som selvfølgelig kører så godt (med alt det han arbejder) at han har tjent vildt meget på den, og i kan gå på pension allerede nu,

 

Lad nu være med at gører det mere besværligt end det er :mrgreen:

 

Eller nowet :rolleyes::engel:

 

altså bortset fra at jeg plejer at sige "jeg" og ikke "vi", så er ovenstående næsten det samme som jeg dagligt siger til ham :blink: :pift:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Jeg ved jo godt at det nok er lidt for langt, men hun bryder sig jo heller ikke om at blive ladt alene imens Baldur er ude og gå...

 

Så jeg prøvede at finde et kompromis, kortere tur til Baldur og så kunne Luna måske komme med :blink:

 

... eller finde en brugt klapvogn til tøsepigen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg plejer at følge den gamle tommelfingerregel der hedder; hver gå tur må ikke vare længere i minutter end hvalpen er gammel i uger, ind til hvalpen fylder 1 år :-D

 

Super regel...Den skal udbredes

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...