Hop til indhold

Kløende øre, nu kørt over på BARF. Nogen erfaringer?


Gæst Linne&Garm
 Share

Recommended Posts

Gæst Linne&Garm

Forhistorie:

Overtog en stor hvalp, 9 mdr, Dogo Canario, fra en bekendt. En måned efter havde han en byld på størrelse med en tennisbold mellem øre og øje:shock:

En tur til dyrlæge, bylden blev drænet, fik konstateret "røde øre", nok pga. allergi. Han har så kløet sig og derved fået bylden. Han kom så på Royal Canine Hypoallergelic og efter en måned synes jeg dog ikke at det har hjulpet det store. Min dyrlæge er så smuttet på ferie i 3 uger så har fået lidt mere kløestilende så jeg kan holde den kørende indtil.

 

Tror jeg vil få en allergi test udført når hun kommer hjem så jeg kan udelukke støv, pollen e.l. allergi.

 

Mit spørgsmål:

Jeg har så selv besluttet at sætte ham på BARF, også fordi jeg har hørt at det skulle være godt for hunde som ham med lidt for meget hud;-). Ville bare høre om der var nogle der havde nogle erfaringer med hunde som kløer sig og BARF.

 

...håber bare sådan på det bedste, for er bare blevet så glad for ham!

Link til indlæg
Del på andre sites

Oplevede det samme med min hanhund, vi rendte til dyrlægen i tide og utide, han var virkelig forpint pga sine ører, dyrlægen kunne ikke, finde andre tegn på allergi. Jeg prøvede så det foder, der hedder Eagle Pack, i løbet af en uge, var ørerne babylyserøde igen, så da posen var væk, kom han på det foder, jeg brugte, til én af mine andre hunde, da det er lidt besværligt, at skulle have flere forskellige, det skulle jeg aldrig have gjort, 2 dage efter, var de så irriterede og hævede nede i, så jeg røg tilbage på Eagle Pack, og det får han resten af sin tid,jeg tør simpelt hen ikke andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tanita

Jeg følger lige med her for Danny klør sine ører meget, men kan ikke se noget der skulle være grunden til det... Hvis barf kan have en positiv virkning så må det jo på overvejelse igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst carina

Jeg har en amstaff som har allergi (Ved ikke overfor hvad endnu)

Jeg overvejede også Barf, men ville lige prøve noget tørfoder først, som skulle være godt til hunde med allergi.. Prøvede så Arion Lam & Ris og det er SÅ godt..

 

Før kløede hun sig rigtig meget, hun kunne godt ligge og klø sig i en halv time hvis det var og så slikkede hun også sine poter, så noget af pelsen på poterene faldt af, nu kløer hun sig ikke mere end normalt og slikker overhovedet ikke poter mere.. Så jeg skifter ikke foder igen, for er så tilfreds.. Hun har også en dejlig pels, laver ikke mere end ca. 2-3 gange dagligt og har et fint energiniveau..:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Linne&Garm

Ok, så er der da lidt at gå i gang med hvis ikke barf lykkedes. ...men giver lige det en chance, synes man høre så meget godt om det.

 

....men ingen med erfaringer med barf?

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk at få podet langtidskløende ører.

 

Min allergihund klør også ører og det er altid forårsaget af enten gærsvampeinfektioner eller stafylokokinfektioner og det forsvinder ikke af at flytte hunden på barf eller andet allergikost. Dertil kræves antibiotika.

 

Når infektionerne er klaret, så kan Barf (eller allergitørfoder) have en effekt, medmindre hunden er allergisk overfor proteinkilderne.

 

Og husk podning af ørene - jeg kan ikke sige det nok. Min ældste tæve (ikke allergihunden) var indlagt på grund af et maveonde i 36 timer, hvor jeg bad dyrlægerne om at tjekke hendes ører - de konstaterede en øreinfektion og gav mig nogle øredråber.... En uge senere var hun stadig ørefølsom (hun klør dem ikke) og en anden dyrlæge konstaterede, at de ikke havde podet hende, da det var den forkerte form for antibiotika de gav hende :evil:

 

Det der gør, at Barf kan hjælpe er, at man fjerner det hunden er allergisk overfor fra kosten og så nedsætter det kroppens reaktioner herunder øreproblemer.

 

MVH

Wivian

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...