Hop til indhold

Klo klipning!


Gæst Sine
 Share

Recommended Posts

Det er sådan set ikke en sygdom, men vidste ikke lige hvor jeg skulle placere dette indlæg.

 

Jeg har i dag anskaffet mig en klo klipper, men jeg er så nervøs for at tage for meget af!

 

Hvor meget skal man klippe af, er der nogen der ved om man kan se hvormeget man kan nuppe eller om der er nogen regler inden for klipningen.

 

På nuværende tidspunkt tror jeg jeg har nuppet 2 mm, men jeg kan vel godt tage lidt mere?

 

På forhånd tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Det er altid svært at vide præcist, hvor meget man må tage af, specielt hvis hunden har sorte negle, og man derfor ikke kan se nerven.

 

Jeg tror det bedste råd er, at tage et lille stykke ad gangen, og så henad vejen lære man, hvor meget man kan tage.

 

Det kan godt være, at der er en smartere måde, at gøre det på, men jeg kender bare ikke til den. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline

Der er et lille fif til de sorte negle:-D

 

Når man har klippet et lille stykke negl af, kan man se at klippefladen er grå, den bliver mere og mere lysegrå jo tættere på nerven/blodkaret man kommer og det grå vil se mere porøst ud, det er så her man ikke klipper mere:-D

 

Er neglen meget lang, kan man lige give den et par dage, og så kan man klippe yderligere negl af, men nerven/blodkaret skal lige have et par dage til at trække sig tilbage på, inden man klipper igen:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Det er sådan set ikke en sygdom, men vidste ikke lige hvor jeg skulle placere dette indlæg.

 

Jeg har i dag anskaffet mig en klo klipper, men jeg er så nervøs for at tage for meget af!

 

Hvor meget skal man klippe af, er der nogen der ved om man kan se hvormeget man kan nuppe eller om der er nogen regler inden for klipningen.

 

På nuværende tidspunkt tror jeg jeg har nuppet 2 mm, men jeg kan vel godt tage lidt mere?

 

På forhånd tak.

Der er regel for at klippe hundens negle, hvis du ser på undersiden af neglen vil du kunne se en kløft op

du må max. gå 3 mm ind til denne kløft ellers rammer du nerverne

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Det er sådan set ikke en sygdom, men vidste ikke lige hvor jeg skulle placere dette indlæg.

 

Jeg har i dag anskaffet mig en klo klipper, men jeg er så nervøs for at tage for meget af!

 

Hvor meget skal man klippe af, er der nogen der ved om man kan se hvormeget man kan nuppe eller om der er nogen regler inden for klipningen.

 

På nuværende tidspunkt tror jeg jeg har nuppet 2 mm, men jeg kan vel godt tage lidt mere?

 

På forhånd tak.

 

hvis du kommer for langt ind, vil du høre det lige med det samme. så kommer der et ordenligt piv... :) men jeg ville bare tage spidserne engang imellem.. syns umiddelbart ikke der er nogen grund til, at klippe lige til nerven..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...