Hop til indhold

Lagotto Romagnolo


Gæst mjen
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

 

Min familie og jeg overvejer at skaffe hund og overvejer kraftigt en Lagotto Romagnolo. Hvilket indtryk har i af racen? Så vidt jeg kan forstå er dens udbredelse ret begrænset i DK - mens svenskerne har taget den til sig.

 

Mvh Michael

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Kender ikke så fantastisk meget til den, men finder den vældig interessant. Hører til i gruppe 8 som dækker over stødende og apporterende jagthunde. Alle hunde der er avlet til samarbejde med fører. Derudover skulle de være "allergivenlige", da de ikke fælder voldsomt - hvis overhovedet.

 

I Italien benyttes de jo ofte som trøffelhunde, så det er en hund med en fantastisk næse. Derfor bør man også unde den, at den får gode, lange snuseture, hvor den får lov at bruge snuden fuldt ud. Har opfattelsen af, at det er en intelligent hund, der har behov for at blive stimuleret og løse forskellige opgaver.

 

Tror ikke det er et dårlig valg, til trods for, at jeg intet kender til jeres familie og jeres hverdag... For mig er det en god størrelse hund, og jeg må indrømme, at jeg har overvejet den som mulighed, skulle jeg se på noget andet end spaniels.

 

Eftersom den ikke er så udbredt i Danmark, ville jeg måske lede i Sverige efter opdrætter. Selvom jeg også mener en gang at være faldet over en dansk opdrætters hjemmeside, som så meget lovende ud. Men der er nok længere mellem kuldene herhjemme, hvor der ikke er så mange af slagsen, end jeg tænker det er tilfældet i Sverige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...