Hop til indhold

Hjælp søges ... Er min hund bange eller ???


Gæst kronvald
 Share

Recommended Posts

Gæst kronvald

Vores cotonhvalp er næsten 4 måneder gammel. Og vi regnede med at han var blevet renlig, det er nemlig lang tid han sidst har tisset og lavet indenfor. Og han var begyndt at sætte sig foran døren når han skulle ud ....

Han er en meget livlig hund, han er ikke bange for ret meget. Og han er meget fræk.

 

..... Men igår hentede vi mine forældres coton, som er 13 år. Ham skal vi passe de næste 14 dage. Og nu er vores lille Felix begyndt at tisse indenfor igen. Og ikke bare tisse, men TISSE. Vi finder hele tiden kæmpe pøler med tis, Vi var her i aften væk i ca 4 timer og da vi kom hjem sov begge hunde. Men hele stuegulvet sejlede i tis. Vores hvalp (også en han) vil ikke rigtig tisse og lave når den "gamle" hund er der ...

 

Hvad kan der være galt ?? Hvad skal vi gøre ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Vores cotonhvalp er næsten 4 måneder gammel. Og vi regnede med at han var blevet renlig, det er nemlig lang tid han sidst har tisset og lavet indenfor. Og han var begyndt at sætte sig foran døren når han skulle ud ....

Han er en meget livlig hund, han er ikke bange for ret meget. Og han er meget fræk.

 

..... Men igår hentede vi mine forældres coton, som er 13 år. Ham skal vi passe de næste 14 dage. Og nu er vores lille Felix begyndt at tisse indenfor igen. Og ikke bare tisse, men TISSE. Vi finder hele tiden kæmpe pøler med tis, Vi var her i aften væk i ca 4 timer og da vi kom hjem sov begge hunde. Men hele stuegulvet sejlede i tis. Vores hvalp (også en han) vil ikke rigtig tisse og lave når den "gamle" hund er der ...

 

Hvad kan der være galt ?? Hvad skal vi gøre ??

Er du sikker på at det er din lille hvalp på 4 mdr. som tisser inde, jeg er ikke sikker på du har helt ret,

jeg har oplevet at hvis der kommer en ældre hund ind hvor der har været tisset af en hvalp,

vil den gamle hund markere sig hvor der er dufte af din hvalps urindufte,

så på dette pungt kan det sagtens lade sig gører at hele gulvet svømmer i tis

for efter det du skriver vil jeg våge at påstå den lille hvalp absolut har fået en tissekamerat til huse

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Det troede vi oz først, for det er jo en naturlig reaktion. Men ja vi er sikre på at det er den lille der tisser ... Vi har fanget ham i det flere gange ...

Øv så må i bare til at starte forfra med at få den lille vippet udenfor og vise at den adfærd ikke er tolerant inde

og i kan også bruge den gamle hund til at lærer jeres at det med at lave og tisse indendøre er forbudt

for sjovt nok vil en hvalp mange gange gerne gøre lige sådant som de store vovser gør

så når du tager den gamle ud tag så også den lille med ud og ros og beløn den for at have besørget ude

så held og lykke med gentræningen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...