Hop til indhold

Sammenføring af hvalp og voksen hund


Gæst Krusty
 Share

Recommended Posts

Gæst Krusty

Så er det i morgen at den store dag oprender hvor jeg skal hente min lille Allister på 8 uger hjem. Derfor har jeg lige et par timer der skal brændes af med en masse gode og lærerige råd fra alle jer:

 

Hvilke gode råd har I til sammenføringen af den voksne hund og den nye hvalp?

Frem med alle jeres erfaringer, gode som dårlige -

Dette er jo et projekt der bare skal gå godt.

 

Jeg er mest bekymret for at voksne Elliott føler sig tilsidesat og jaloux, gode råd til at undgå dette?

 

Mange Hilsener

 

En spændt Krusty

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Jeg har jo lige (igen) ført en hvalp ind i flokken.

Min voksne hund er snart 5 år.

 

Jeg plejer bare at lade hundene selv om det meste, så længe de kan styre det, og det kan de stort set altid.

Så finder de hurtigt ud af hvor de har hinanden.

 

Så længe du husker at give den gamle hund gåture uden den nye, og husker at nusse og lege som du plejer, så skal det nok gå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit bedste råd er at du selv tager det roligt og ikke gør et stort nummer ud af det. Persobligt har jeg det sådan at sådan noget skal bare fungere uden så meget vrøvl og så kan man mene om det hvad man vil, men jeg har aldrig haft problemer med at føre en ny hvalp sammen med de voksne eller andre voksne for den sags skyld, jeg forventer at det fungere og det har det indtil videre også gjort :-D

 

Jeg plejer så vidt det er muligt at have de voksne hunde med når jeg henter hvalpen og så hilser de lige inde vi køre hjem ad og bliver luftet sammen hvis turen hjem er så lang at der er behov for lufte ture. Når vi så kommer hjem tager jeg begge/alle med ind samtidig og lukker så den/de voksne ud i haven mens hvalpen lige får 5 minutter til at snuse rundt inde for og så går hvalpen og jeg sammen ud og henter de voksne så vi alle sammen følges ind igen, og så er det sådan set det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...