Hop til indhold

Slikkeri


Gæst baileysmor
 Share

Recommended Posts

Gæst baileysmor

Hjælp i kære kloge hundeejere

 

Min hund Vailey på lidt over et år slikker konstant synes jeg, når man klapper hende eller hvis hun bare ligger og slapper af så bliver mine hænder eller fødder slikket, synes det er ret træls....

 

Hun gør det også når hun møder nye mennesker og kan godt forstå folk ikke altid synes det er lige charmerende

 

Synes jeg har prøvet alt for at få hende til at holde op, har skældt hende ud og har prøvet at aflede hendes opmærksomhed men hun bliver ved hjææællppp

 

og lige et tillægsspørgsmål

 

hvordan får man en hund til at holde op med at stikke af? hun har aldrig gjort det før før hun mødte min kammerats hund der er ekspert i at stikke af gode råd søges smiler

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hjælp i kære kloge hundeejere

 

Min hund Vailey på lidt over et år slikker konstant synes jeg, når man klapper hende eller hvis hun bare ligger og slapper af så bliver mine hænder eller fødder slikket, synes det er ret træls....

 

Hun gør det også når hun møder nye mennesker og kan godt forstå folk ikke altid synes det er lige charmerende

 

Synes jeg har prøvet alt for at få hende til at holde op, har skældt hende ud og har prøvet at aflede hendes opmærksomhed men hun bliver ved hjææællppp

 

og lige et tillægsspørgsmål

 

hvordan får man en hund til at holde op med at stikke af? hun har aldrig gjort det før før hun mødte min kammerats hund der er ekspert i at stikke af gode råd søges smiler

 

 

Jeg synes personligt ikke at det er træls når Freya slikker mine hænder, men hun gør det heller ikke så ofte igen... hmm... umiddelbart vil jeg forslå dig at trække dine hænder til dig når hun slikker på dem, og ignorer hende... ros hende bagefter... når hun sidder uden at slikke dine hænder skal du sørge for at rose meget...

 

Jeg har ikke et umidelbart andet råd...

 

Mht. til at stikke af.. er det hjemmefra??? i så fald vil jeg råde dig til at hegne haven ind... vores have linger fort knox... men Freya stikker ikke hjemmefra mere...

 

Hvis det er ude på marked eller lign. så køb en lang flexi (min.8 m) eller en anden laaaaang line og øv indkald med den på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Udskæld virker ikke, en hund kan ikke forbinde det med hinanden, og hvis din hund slikker dig fordi du skælder ud, er det kun for at vise h*n kan lide dig og prøver at få dig til at slappe af.

 

Aflede/ignorer når nok er nok, ros når h*n opfører sig som du vil have det.

Men husk at en hund slikker en, viser tegn på hengivenhed og "underkastelse". Så vidt jeg ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine er også en slikker, og udskæld virker, jeg orker ikke at blive slikket konstant og skælder ud, det respekterer hun, mens alle andre får den helt store omgang (indtil de skælder ud) - jeg er ikke overbevist om at det skyldes andet end smagen, hun HADER nye mennesker, men vi fik besøg af en med 'alternativ hygiejne' han smagte som konfekt og blev slikket fra start til slut, selvom hun var lige så vred / skrækslagen overfor ham som overfor alle fremmede så endte hun med at ligge på hans hovedpude :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Nogle hunde kan lide smagen af lotions, cremer og andre kropsplejemidler, til dem bør et simpel "stop" være nok, når dette vel at mærke er indlært. Derefter hjertelig ros for at hunden stoppede og evt. afledning så hunden kommer på andre tanker, selvom det kan være svært at aflede fra dufte, som i hundens næse må være meget stærk og dermed fristende.

 

Nogle hunde slikker som en del af den plejeadfærd man kan observere hos individer der kender hinanden godt. Vi stryger hunden nedad pelsen (om den kan lide det eller ej!) hunden har kun sin tunge at vise samme hengivenhed med.

Det er ikke god skik at skælde ud for udvist hengivenhed, så dette bør undgås.

 

Hvis en hund slikker længe, bør den kunne standses. Indlær et stopord og ros/beløn for stop.

 

Hvis det virker manisk, at hunden lukker sig inde imens, bør slikkeriet afbrydes og hunden afledes/distraheres før slikkeriet påbegyndes. Det sker som regel i bestemte situationer som man bør kunne forudse sig ud af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Petrine er også en slikker, og udskæld virker, jeg orker ikke at blive slikket konstant og skælder ud, det respekterer hun, mens alle andre får den helt store omgang (indtil de skælder ud) - jeg er ikke overbevist om at det skyldes andet end smagen, hun HADER nye mennesker, men vi fik besøg af en med 'alternativ hygiejne' han smagte som konfekt og blev slikket fra start til slut, selvom hun var lige så vred / skrækslagen overfor ham som overfor alle fremmede så endte hun med at ligge på hans hovedpude :mums:

 

Du kan indlære et stopord i stedet for at skælde ud på hende

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Udskæld virker ikke, en hund kan ikke forbinde det med hinanden, og hvis din hund slikker dig fordi du skælder ud, er det kun for at vise h*n kan lide dig og prøver at få dig til at slappe af.

 

Aflede/ignorer når nok er nok, ros når h*n opfører sig som du vil have det.

Men husk at en hund slikker en, viser tegn på hengivenhed og "underkastelse". Så vidt jeg ved.

 

Jeg mener også at det viser tegn på hengivenhed...

 

Jeg har ofte sidet og kløet Freya på maven, når jeg så stopper, ja så går hun igang med at slikke mine hænder... nærmest for at sige tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...