Hop til indhold

Fokus/opmærksomhed - hvad jeg ikke vidste


Lonny
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor
Når man benytter operant indlæring kan det nogen gange være en fordel at belønne "strategisk" - f.eks. hvis man træner adfærden "læg dig ned", så vil det være en fordel at kaste godbidden lidt væk, så hunden ikke bare bliver liggende.... så kan den jo ikke tilbyde en ny dæk ;o) I dit tilfælde handler det om, at hunden igen aktivt skal søge kontakten for at blive belønnet igen - i modsætning til at den holder kontakten efter at være blevet belønnet.

 

Og her vil jeg gerne have et "fri" signal ind, så hunden lærer at dette ord løser den af øvelsen, så det ikke kun er kliksignalet der betyder "fri" :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Og her vil jeg gerne have et "fri" signal ind, så hunden lærer at dette ord løser den af øvelsen, så det ikke kun er kliksignalet der betyder "fri" :-D

 

Enig enig enig! Gælder i øvrigt også, hvis man ikke klikkertræner - det er vigtigt, at hunden lærer at arbejde videre i f.eks. lineføring selvom den har fået en godbid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...