Gæst Mille hunden Skrevet Juni 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 Hejsa Vi skal på ferie i det nordlige Italien (Toscana) om 2 uger. Nu har jeg nogle gange hørt rygter om, at man skal passe på med at tage hunde med til Italien, fordi de ikke er velkomne, og man der nede slipper sin hund løs på en rasteplads når man skal på ferie fordi det er for dyrt og for besværligt med en hundepension. Hvilket resulterer i mange herrerløse hunde, som man lægger gift ud til. Er der nogen der har haft hund med til toscana eller ved noget om hvor slemme italienerne egentlig er? Hilsen Anja Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juni 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2009 Du kan jo holde din hund i snor, så kan alle jo se at den ikke er herrel¢s. S¢rg for at læse op på hvad der kræves af vacciantioner osv, du kan finde det på f¢devarstyrelsens hjemmeside. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Juni 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2009 Vi har haft hunde med til Italien og de blev godt behandlet. De måtte komme ind på restauranterne og tjenerne kom med vand (kildevand selvfølgelig:mrgreen:) af sig selv.. Hotellerne var også venlige mod hunde og campingpladserne også.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2009 Mine forældrer er hele vinteren i Italien (eller Spanien) og hunden er velkommen mange steder, men IKKE i bussen. Der er en sandflue-overført sygdom (men vist ikke så langt nordpå - tjek helre med dyrlægen), den er ret frygtelig og kan slå hunden ihjel. Og jo, der bliver lagt gift ud og der er nogle virkeligt rabiate mennesker der virkeligt afskyr hunde, så jeg vil meget anbefale at holde hunde i snor eller i umiddelbar nærhed af dig, og ikke efterlade den bundet et sted hvor andre kan komme til. De herreløse hunde er frygtelige, mine forældre fodrede dem, men de er syge og sølle at se på, de oplevede ikke at de var aggresive (holdt sig fra dem, og hunden holdt sig også på afstand af dem) Rigtigt god tur - og pas godt på varmen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mille hunden Besvaret Juni 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2009 Tusind tak for jeres svar. Vi vil selvfølgelig holde hundene i snor og ikke efterlade dem nogen steder hvor andre kan komme til dem. Men det er dejligt at høre, at de mange steder er venlige mod dem. Tror også vi tager dem med, for det er en meget lille by vi skal bo i (der er vidst 10 huse eller sådan noget) så der burde ikke være nogen problemer. Men at nogle har den mentalitet at de bare sætter deres trofaste kæledyr på gaden fordi de skal på ferie det kan jeg slet ikke sætte mig ind i. Men vi vil have en god tur med hundene til Italien. Så skal jeg nok berette hvordan det har været når vi kommer hjem. Hilsen Anja Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Juni 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2009 De mennesker jeg kender i Italien er nu flinke nok og har også selv haft hund. Husk også at tjekke om der er påbud om mundkurv og om det evt. kun gælder enkelte racer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Juni 4, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2009 Vi havde Pero med til Toscana i 14 dage sidste sommer og det var en stor succes. Du kan læse om vores tur her: http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/2670-pero-i-italien.html Jeg fik indtrykket af, at italienerne havde små hunde som selskabs/kælehunde og store hunde som vagthunde. Og ALLE husstande havde vagthunde. Hvis det er små hunde i skal have med derned, så tror jeg italienerne er positive... Det er mere de store hunde de ser som en sikkerhedsfunktion (og intet andet - ingen gåture eller noget som helst). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Juni 4, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2009 Vær forresten opmærksom på, at hunde er forbudt at have med på strandene! :neutral:I de fleste byer er strandende privatiseret så man skal betale for at få adgang og leje af solsenge/parasol osv. Og hundene må ikke medtages... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2009 Vær forresten opmærksom på, at hunde er forbudt at have med på strandene! :neutral:I de fleste byer er strandende privatiseret så man skal betale for at få adgang og leje af solsenge/parasol osv. Og hundene må ikke medtages... Ikke de steder mine forældre var, der måtte hunden godt komme med (eller ... de fik ihvertfald ikke skæld ud eller blev smidt væk, kan jo sagtens være at det var forbudt alligevel, men de var det samme sted i et halvt år uden problemer) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Juni 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2009 Ikke de steder mine forældre var, der måtte hunden godt komme med (eller ... de fik ihvertfald ikke skæld ud eller blev smidt væk, kan jo sagtens være at det var forbudt alligevel, men de var det samme sted i et halvt år uden problemer) Hvor var det henne? Jeg fik nemlig indtrykket af, at det var sådan i langt de fleste "turistbyer" (Marina di Massa, hvor vi var, er et populært feriested blandt italienerne). Vi var også på nogle offentlige strande, men der blev vi også sendt væk (af livreddere, tror jeg det var). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2009 De boede i en mindre by helt ude ved kysten, ganske tæt på Napoli (men de ER gamle og autonome, så det kan sagtens have været forbudt, men ville de så ikke i løbet af et halvt år have fået besked fra en eller anden om at de skulle smutte?) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Juni 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2009 De boede i en mindre by helt ude ved kysten, ganske tæt på Napoli (men de ER gamle og autonome, så det kan sagtens have været forbudt, men ville de så ikke i løbet af et halvt år have fået besked fra en eller anden om at de skulle smutte?) Vi havde også hundene med på stranden ved Napoli. Så det tror jeg godt man må Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Juni 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2009 De boede i en mindre by helt ude ved kysten, ganske tæt på Napoli (men de ER gamle og autonome, så det kan sagtens have været forbudt, men ville de så ikke i løbet af et halvt år have fået besked fra en eller anden om at de skulle smutte?) Jeg udtaler mig også kun om Toscana :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mille hunden Besvaret Juni 10, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2009 Vi har anskaffet os mundkurve til dem så vi har dem med hvis det bliver nødvendigt (Det gælder vist alle hunde racer.) Det med stranden vil vi hvert fald lige være opmærksomme på. Så mange tak for "advarslen" Vi tager afsted i næste uge, så jeg vil da lige berette når vi kommer hjem hvordan det er gået. Vi skal med biltog derned, så det bliver spændende at se hvordan hundene klarer det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 10, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2009 Vi har anskaffet os mundkurve til dem så vi har dem med hvis det bliver nødvendigt (Det gælder vist alle hunde racer.) Hvor tjekker man sådan noget henne? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mille hunden Besvaret Juni 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2009 Hvor tjekker man sådan noget henne? Aner det faktisk ikke. Vi hørte det ved dyrlægen og i dyrehandleren. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts