Hop til indhold

Alene hjemme råd...


Gæst SloBo
 Share

Recommended Posts

Hej Alle..

 

Jeg skal i denne uge begynde at lære hunden at være alene hjemme.. Arh, det bliver hårdt for hun piver bare vi går på toilettet.. Først og fremmest, har det noget at sige at hunden sover oppe i vores seng, når hun skal lære at være Alene? Altså er det så sværre for hunden at væne sig til det ?

 

2. Er der nogle der har gode råd/tips til Alene træning? Har læst meget på nettet, men kunne være dejligt at høre nogle af jeres også :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hej Alle..

 

Jeg skal i denne uge begynde at lære hunden at være alene hjemme.. Arh, det bliver hårdt for hun piver bare vi går på toilettet.. Først og fremmest, har det noget at sige at hunden sover oppe i vores seng, når hun skal lære at være Alene? Altså er det så sværre for hunden at væne sig til det ?

 

2. Er der nogle der har gode råd/tips til Alene træning? Har læst meget på nettet, men kunne være dejligt at høre nogle af jeres også :)

 

Jeg synes det er godt hun sover i sengen :)

 

Men i skal lade hende sove alene om dagen, dvs hun skal ikke altid ligge på jer :)

 

 

Her skildres nogle problemer http://www.hunde-forum.dk/nu-er-vi-net-bunden-alene-hjemme-trningen--vp7564.html?highlight=#7564

 

http://www.hunde-forum.dk/1-vt734.html?postdays=0&postorder=asc&start=0

 

Her er en løsning som virker rigtigt godt på nogle hunde, det er vigtigt at læse hele tråden og det er vigtigt at hunden er over hele huset :)

http://debat.jubii.dk/dyr/hunde/alene+hjemme-problematikken_374458.html?&highlight=alene-hjemme

 

Læs også artiklerne om alene hjemme her og om hvalpen http://www.hundeliv.dk

 

Har i læst de bøger jeg har anbefalet jer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har dårlige erfaringer med at hunden også sover i sengen, specielt i indlæringsperioden. Roger Abrantes har lavet en undersøgelse, som viser en sammenhæng imellem afhængighedsproblemer (alene hjemme probs) og at hunden får lov at sove i sengen......bare et tip fra mig :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg har dårlige erfaringer med at hunden også sover i sengen, specielt i indlæringsperioden. Roger Abrantes har lavet en undersøgelse, som viser en sammenhæng imellem afhængighedsproblemer (alene hjemme probs) og at hunden får lov at sove i sengen......bare et tip fra mig :wink:

 

Jeg kan ikke huske artiklen, men jeg har været ude til flere hunde med separationsproblemer som på opfordring af adfærdsbehandler blev "smidt" ud af sengen, ned af møblerne og ikke måtte få noget ud af uopfordret kontakt.

 

Det lyder jo rigtigt nok set i selvstændighedens tegn, men disse hunde jeg har kendskab til gavnede det ikke. Deres utryghed blev bare endnu større og destruktiviteten endnu værre, når de var alene hjemme.

Selvstændighed skal bygges op og kommer ikke bare fordi hunden pludselig nægtes nærhed.

 

Hundene fik atter tilladelse til seng, sofa og kontakt Og lærte at være alene uden problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sengen har altid været hundeområde hos mig og i den familie jeg er opvokset i. Og vi har aldrig haft aleneproblemer.

 

Jeg tror der skal tryghed til, før hunden tør vise selvstændighed.

 

Roger Abrantes var rigtig god og tiltrængt da han kom frem for mange (20-25?) år siden. Jeg var selv stor fan af ham.

Meeen der er jo sket meget i f.eks. ulvestudier siden da, så nu hælder jeg mest til Anders Hallgren, som jeg oplever som den største på sit felt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har dårlige erfaringer med at hunden også sover i sengen, specielt i indlæringsperioden. Roger Abrantes har lavet en undersøgelse, som viser en sammenhæng imellem afhængighedsproblemer (alene hjemme probs) og at hunden får lov at sove i sengen......bare et tip fra mig :wink:

 

Jeg kan ikke huske artiklen, men jeg har været ude til flere hunde med separationsproblemer som på opfordring af adfærdsbehandler blev "smidt" ud af sengen, ned af møblerne og ikke måtte få noget ud af uopfordret kontakt.

 

Det lyder jo rigtigt nok set i selvstændighedens tegn, men disse hunde jeg har kendskab til gavnede det ikke. Deres utryghed blev bare endnu større og destruktiviteten endnu værre, når de var alene hjemme.

Selvstændighed skal bygges op og kommer ikke bare fordi hunden pludselig nægtes nærhed.

 

Hundene fik atter tilladelse til seng, sofa og kontakt Og lærte at være alene uden problemer.

Nu har du så også lige udvidet konceptet, og det er ikke det jeg mente...

Link til indlæg
Del på andre sites

Sengen har altid været hundeområde hos mig og i den familie jeg er opvokset i. Og vi har aldrig haft aleneproblemer.

 

Jeg tror der skal tryghed til, før hunden tør vise selvstændighed.

 

Roger Abrantes var rigtig god og tiltrængt da han kom frem for mange (20-25?) år siden. Jeg var selv stor fan af ham.

Meeen der er jo sket meget i f.eks. ulvestudier siden da, så nu hælder jeg mest til Anders Hallgren, som jeg oplever som den største på sit felt.

Derfor kan en undersøgelse vel stadig være relevant. Hallgrens undersøgelser omkring halsbånd vs. nakke/rygskader har dælme også nogle år på bagen :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg har dårlige erfaringer med at hunden også sover i sengen, specielt i indlæringsperioden. Roger Abrantes har lavet en undersøgelse, som viser en sammenhæng imellem afhængighedsproblemer (alene hjemme probs) og at hunden får lov at sove i sengen......bare et tip fra mig :wink:

 

Jeg kan ikke huske artiklen, men jeg har været ude til flere hunde med separationsproblemer som på opfordring af adfærdsbehandler blev "smidt" ud af sengen, ned af møblerne og ikke måtte få noget ud af uopfordret kontakt.

 

Det lyder jo rigtigt nok set i selvstændighedens tegn, men disse hunde jeg har kendskab til gavnede det ikke. Deres utryghed blev bare endnu større og destruktiviteten endnu værre, når de var alene hjemme.

Selvstændighed skal bygges op og kommer ikke bare fordi hunden pludselig nægtes nærhed.

 

Hundene fik atter tilladelse til seng, sofa og kontakt Og lærte at være alene uden problemer.

Nu har du så også lige udvidet konceptet, og det er ikke det jeg mente...

 

Jeg synes det er meget relevant at en adfærdsrådgiver fortæller om de ting hun har måttet rette op på efter DÅRLIGE råd :)

 

For netop trygheden er jo grundlæggende hos en lille hvalp, Roger Abrandes giver jeg ikke voldsomt meget for, ikke for det meste i hvert fald :)

 

Derimod har Anders Hallgrens undersøgelser omkring nakkeskader vidst rigelit bevist sin rigtighed :wink:

 

Grundlæggende tryghed, ros ved kontakt, forsigtig at gå frem uden overskridelser, det tror jeg på :)

Link til indlæg
Del på andre sites

VIl i syne at selvom hun piver lige når vi går ud, og vi så går ind igen, skal vi så rose hende? Lærer hun så ikke at hvis hun piver kommer vi tilbage eller? Skal vi vente til hun stopper med at pive?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har dårlige erfaringer med at hunden også sover i sengen, specielt i indlæringsperioden. Roger Abrantes har lavet en undersøgelse, som viser en sammenhæng imellem afhængighedsproblemer (alene hjemme probs) og at hunden får lov at sove i sengen......bare et tip fra mig :wink:

 

Jeg kan ikke huske artiklen, men jeg har været ude til flere hunde med separationsproblemer som på opfordring af adfærdsbehandler blev "smidt" ud af sengen, ned af møblerne og ikke måtte få noget ud af uopfordret kontakt.

 

Det lyder jo rigtigt nok set i selvstændighedens tegn, men disse hunde jeg har kendskab til gavnede det ikke. Deres utryghed blev bare endnu større og destruktiviteten endnu værre, når de var alene hjemme.

Selvstændighed skal bygges op og kommer ikke bare fordi hunden pludselig nægtes nærhed.

 

Hundene fik atter tilladelse til seng, sofa og kontakt Og lærte at være alene uden problemer.

Nu har du så også lige udvidet konceptet, og det er ikke det jeg mente...

 

Jeg synes det er meget relevant at en adfærdsrådgiver fortæller om de ting hun har måttet rette op på efter DÅRLIGE råd :)

 

For netop trygheden er jo grundlæggende hos en lille hvalp, Roger Abrandes giver jeg ikke voldsomt meget for, ikke for det meste i hvert fald :)

 

Derimod har Anders Hallgrens undersøgelser omkring nakkeskader vidst rigelit bevist sin rigtighed :wink:

 

Grundlæggende tryghed, ros ved kontakt, forsigtig at gå frem uden overskridelser, det tror jeg på :)

Det ændrer så ikke på at mine ord bliver fordrejet.....jeg har ikke snakket om nogle af RA andre principper. Men fortæller at min erfaring, og åbenbart også andres, er at hunden nemt får problemer med at være alene. Hvis den altid er helt tæt på sin ejer. Jeg har intet sagt om at kontakt fra hundens side osv. er forbudt. Det er en god idé at lære hvalpen selvstændighed, ved langsomt at lære den at sove alene.....Men jah, kender rutinen b020.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Alle...

 

SÅ har Coco været alene hjemme i dag i 15-20 min... JEg gav hende en dentastix da jeg gik, og da jeg kom hjem Pev hun overhoved ikke, men havde lavet en smule ballade :) Så det er fremskridt. Skal jeg prøve at være væk 30 min næste gang ? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...