Hop til indhold

Blandet udstillings-snak


Gæst Mihelu
 Share

Recommended Posts

Gæst Mihelu

Her er tråden hvor vi kan skrive om alt muligt i forbindelse med udstillinger. Håber det falder i Admins intentioner med Hundeforum.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mihelu

Så har jeg indkøbt et par rosetter.... 40 kr stykket.. Det blev til en cacib og en res. cacib... selvom jeg egentlig ikke ville have res. cacib'en....men da jeg stod dér og kiggede på den fiiine orange roset...ja så kunne jeg ikke lade være.

Der stod en mand og en teenager ved siden af...og så siger manden "Ja hvis man ikke selv kan vinde dem, så kan man købe dem her åbenbart" Sønnen var lige så forarget. :evil: SÅ måtte jeg lige sige at jeg faktisk skulle købe to rosetter - og at jeg faktisk havde gjort mig fortjent til dem...og så hvordan det hænger sammen hos DKK...

Manden kiggede på mig og sagde "nå....det er da for dårligt" og gik. Følte mig alligevel lidt dum da jeg så købte dem...men samtidig var jeg også lidt stædig...og nu hænger de sååå fint på væggen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mihelu
skal man selv ud og købe de rosetter man vinder hos DKK?

 

nej. Sorry, det var nok lidt nørdet skrevet ;-) Det er sådan i DKK at man kun får rosetter for nogle bestemte "ting". For eksempel hvis man bliver Bedst i Racen (BIR) eller BIM (bedst i modsat køn).

 

Modsat eksempel: På internationale udstilliger også kan vinde et CACIB..men her får man et hvidt silkebånd i stedet og et lille kort (diplom-agtigt) hvor der står man har fået det tildelt. Her kan man så selv gå op og købe en roset, hvis man ønsker at have sådan en. Sådan er det for nogle af tingene..og man skal ikke bevise at man rent faktisk har vundet (utroligt nok).

 

Var det mindre nørdet? hi hi...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mihelu
okay så forstår jeg bedre :lol: så var det såden en sedde han fik sikkert ham der fik et certifikat i dag...:confused: det er alstå en svært verden at være ny i...

Ja det kunne det godt være. Der er både Cert'er og Cacib'er...og man får ikke rosetter til nogle af dem.

Men nej...det er lidt indviklet. Men synes faktisk at DKK har en rigtig god oversigt her : http://www.dansk-kennel-klub.dk/634 Vælg pdf-filen nede i bunden. Den har hjulpet mig meget (har printet den ud og taget den med på udstillinger):-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tanita

hihi det kan være det er man skal gøre...

 

Men tror at vi holder os til spiceal udd og så er opdrættenen der jeg kan spørge :lol: den første med hund bliver vist den 15/8 uhh jeg er allerede nervøs... kunne jo se idag hvad skulle træne i dag og der er en hel del :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...