Hop til indhold

Køresyge og Ingefær

Gæst Tanten
 Share

Recommended Posts

Gæst Tanten

I går i radioen hørte jeg en eller anden mand der havde forstand (åbenbart) på en helt masse vedr. sundhed, vitaminer, mineraler osv.

Han nævnte, at hvis man led af køresyge kunne man med fordel tage noget ingefær inden man skulle ud at køre - det har åbenbart en yderst gavnlig effekt :-)

Så kom jeg til at tænke på om det mon også kunne hjælpe hunde der led af køresyge??

Og selvfølgelig tænkte jeg også om hunde kan tåle ingefær - kan de det kunne dette jo hjælpe mange hunde og mennesker?

Er der nogle kloge her der ved noget eller har nogle erfaringer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Nå - Så tog jeg mig sammen og googlede ;-)

Der er åbenbart en del der bruger ingefærtabletter/kapsler med stor succes til deres køresyge hunde - så jeg er åbenbart bare bagud :oops:

Har heldigvis ikke selv køresyge hunde, så jeg har ikke været opmærkom på det fandtes :mrgreen:

Nå er der andre der ligeså bagud som jeg, så er der da evt. en oplysning her, eller noget at vidregive til andre man kender der måske har problemet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209

Havde faktisk hørt at ingefær kunne hjælpe mod kvalme, dog kun om dets effekt på mennesker, ikke hunde - men det er da god info:mrgreen:

Derudover er det jo rigtigt sundt - hørte fornyeligt at det var et af de bedste krydderier (?) sundhedsmæssig set. Det er læge anbefalet!!!:5up:

Mht. dets effekt på mennesker, ved jeg min søster brugte det under hendes graviditet og slap for morgenkvalmen:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites