Hop til indhold

Søvnbehov?


Gæst NinaLab
 Share

Recommended Posts

Gæst NinaLab

Nogen der ved hvor mange timer en hvalp har brug for at sove (i døgnet seff)?

 

Jeg læser og læser men jeg kan ikke finde noget om det nogen steder.. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst thorsager

Ved ikke hvor stor en hjælp dette svar er.

 

En tommelfingerregel er at hvalpen nok selv skal sørge for det, men jeg kan fornemme at der stikker noget under i dit spørgsmål. Det er for mig svært at vurdere i timer og minutter, men "læs" hellere hvalpens signaler til om den gerne vil sove/være alene osv., så finder du forhåbentlig ud af det.

 

Jeg har fundet en side der skriver lidt om det, men da jeg endnu ikke kan sende links på dette forum, vil bare anbefale at søge på Google på "hvalp søvn grosserguiden" og klikke på det første link.

 

Håber at det hjalp lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst thorsager

Ok. Har aldrig selv oplevet at nogle af min mors hunde havde besvær med at falde i søvn i den forstand, men de har/får også god motion. Med hendes nuværende træner/leger hun og jeg (når jeg er hjemme hos hende) nok i gennemsnit en time om dagen ud over gåturene med ham, og det lader til at være fint. Det er selvfølgelig også meget, men det er jo mere af lyst end af nød:-)

 

Egentlig sørger hvalpe og unghunde selv for at få motion nok. Det er blandt andet derfor man af og til ser dem fræse rundt. Det gør min mors hund, og det gjorde den gamle også. Hvis hvalpen stadig har besvær med at falde til ro, kan det måske være en fordel at få den undersøgt hos en dyrlæge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for svar.

 

Jeg ville gerne vide det da jeg har læst at nogle hvalpe kan have svært ved at falde til ro af sig selv (det var det der "stak under"). ;-)

 

Det kan være, at hvalpen har svært ved at falde til ro de første par dage.

 

Det var i hvert fald tilfældet med Liva. De første par dage sad jeg med hende, når hun skulle sove.

 

Tror, at det har noget med tryghed at gøre, så når hvalpen er faldet til og føler sig helt tryg, er der ingen problemer med at sove.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var i hvert fald tilfældet med Liva. De første par dage sad jeg med hende, når hun skulle sove.

 

Mio, der ellers er fuld af krudt, faldt selv om når han havde brug for det. Om det så var 20cm fra kurven, han skulle bare sove nu! :lol:

 

Om aftenen lå jeg med ham og nussede, så han kunne falde trygt i søvn. :lun:

 

Det var super hyggeligt, men hvis man ikke vil have hunden i sengen, kan man placere dens kurv, så man kan have en arm nede og nusse.

 

Så man kan godt forberede sig på nogle akavet stillinger de første par uger (og for mit vedkommende selv nu efter 11mdr :blink:).

 

God fornøjelse! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...