Hop til indhold

Stadig angst ved dyrelægen.


Aslan
 Share

Recommended Posts

Da Aslan var 3 måneder mente vores daværende dyrelæge at han skulle tumles, for han var igang med at overtage hiakiet i hjemmet. Autoritetstro som jeg var/er, så accpeterede jeg den situation ved dyrelægen (som egentlig var ret voldsom) samt prøvede dette hjemme.

 

Det resulterede i at Aslan var bange for mig, og det to mig 3 dage at komme til ham og meget lang tid at vinde hans tillid igen.

 

Dette resulterede jo i at vi skiftede dr dyr (og fik den bedste i hele verden som bare forstår aslan og lader ham undersøge ALT inden hund bruger det). Vi har fået rettet op på alle disse problemer........sådan da, han er stadig skeptis, men hun får lov at gøre alt ved ham.

 

 

Så igår da vi var nede og veje ham, kommer der en ny sygeplejeske hen til ham, for de fåe ALTID godbidder af dem. Og Aslan klare det fint. Jeg nævner de sår han har, og hun kigger på ham. Han bliver skeptisk, men igen, acceptere dette. Da hun er færdig med at kigge, rejser hun sig op (muligvis hurtigt) og Aslan panikker og løber om bag ved mig, der er ved at blive fanget i snoren og tæt på at vælte ind i en reol (så nok morsomt ud :mrgreen: ). Hun kender ikke til historien om Aslan og bliver helt "nei undskyld blah blah" og hun får efterfølgende lov til at give ham en godbid imens han ryster.

Igen, han acceptere omstændighederne, fpr sin godbid og så skrider han.....Med martin bag ved ham (lidt morsomt igen faktisk).

 

 

Så kan vi jo konkludere at hans skeptis hælder mere til angst end bare skeptis.

 

Jeg tror ikke at Aslan er bange for dr dyr, han logre når han ser hende og vil gerne snakke og få godbider, også under undersøgelser og efter. Efter er stadig med logrende hale.

 

Denne angst ved denne sygeplejeske, er også i barf butikken hvor de har uniformer på, om to med ens tøj også er slemt, eller om det er atituden ved sygeplejeske og barf mennesker, skal jeg ikke helt kunne sige.

 

 

Men nu til spørgsmålet.

Jeg syntes vi har gjort alt for at få Aslan i orden der nede, vi har krævet en dyrelæge der vil udnersøge ham på gulvet (ja ja hvis vi ender ved vagtdyrelægen så har vi et problem).

Vi har besøgt dem tit, og fået en god oplevelse (vi vejer bare).

Prøvet i samarbejde med de gode sygeplejesker at oparbejde en tillid.

 

Og så aligevel går det galt............er det monstro bare fordi hun er ny, eller er det stadig helt slemt med hans angst?

Denne nye har han hilst på en gang før, men igår kiggede hun jo på de små sår...........:hmm:

 

 

Hvis vulapykken giver mening, så be om råd og formodningenr :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...