Hop til indhold

teenager igen


Gæst Any
 Share

Recommended Posts

Hej med jer

 

Vil lige høre fra jer andre med teenagehunde.

 

Jodie er begyndt at blive utryg og jeg tænker påom det har noget med teenageperioden at gøre.

 

Hun gør af flere ting, der foregår udenfor (f.eks. hvis nogen går lidt larmende forbi ude på fortovet) Det gjorde hun aldrig tidligere.

Hun bliver lettere forskrækket når vi er ude at gå.

Hun tåler ikke at jeg er småirriteret (man kan jo have en dårlig dag :oops:)

Hun er sværere at have med på besøg fordi hun nemmere bliver stresset.

Hun bekymrer sig i alt for høj grad om hvor børnene er (var lige ved at hoppe på toget da min ældste kørte af sted og vi stod på perronen og vinkede - Jodie hylede i vilden sky)

 

Samtidig er Jodie blevet langt mere selvsikker på nogle andre områder. Hun er ikke længere så afhængig af mig og kan løbe længere væk og sove nede i gangen i stedet for ved siden af min seng.

I går løb hun selv ned ad gaden for at besøge sin hundeven, der bor der. Hun var helt ligeglad med at jeg kaldte på hende. (jeg gik videre og så kom hun selvfølgelig med alligevel - heldigvis :shock:)

I går stod jeg også og talte med en dame. Pludselig kedede både barn og hund sig og stak i hver sin retning. Hunden løb laaangt væk og kunne ses på den anden side af søen (kom så tilbage igen) og barnet kunne da heldigvis kaldes tilbage, men var ellers på vej i skoven. (Det var SÅ pinligt - Jeg følte mig virkelig dum og besluttede at Jodie skulle have snor på resten af den dag:oops::oops::oops:)

 

Tror I det er teenageperioden der gør det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan har også haft disse "symptomer" ( :mrgreen: )

 

Hvor gammel er det lige hun er?

 

 

Aslan har lidt af "sygdommen" som jeg kalder utidig/ teenager :evil:

Jeg syntes han har lidt af den i lang tid, og det først er for nylig at han har kunnet gå uden snor igen (dog med forbehold for at der ikke er harre, mennesker og hunde i nærheden).

 

Han har været TILBAGE i stadiet hvor han var bange for en plastikpose, en duft, et mennesker, en cykel osv. Han har udviklet sig stille og rolig til at blive bølle dernæst politi betjent, og tror det eneste der skræmmer ham nu er dyrelægerne og dyre sygeplejeskerne (heldigvis ikke VORES dr dyr :lun: )

 

 

Lige med hensyn til at stresse over hvor børnene er, så kan jeg genkende meget. Så med mindre der har været nogle ubehagelige episoder, som hun kan reagere på, så tror jeg det er teenager perioden :ae:

 

 

Men det skader vel aldrig at have et ekstra øje på hunden (når du ikke jagter børn altså) og så se hvordan det går.

 

 

(ps: selvsikkerhed/ selvstændighed er en god ting :blink: , den kan bare godt være frustrerende på nogle hunde-ejere :rolleyes::engel: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...