Hop til indhold

Spørgsmål om Metacam

Umulia
 Share

Recommended Posts

Jeg har aldrig før fået Metacam til en hund, men det har jeg nu til Vinnie. Det er den flydende slags.

I indlægssedlen står at hunden skal have dobbeslt dosis den første dag. Det sagde dyrlægen ikke noget om, men bør jeg gøre det?

Der står også at det kan blandes i mad - det sagde han heller ikke noget om. Nogen der har erfaring med at give det på den måde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt flydende Metacam til både Mollie og Rosie.

Begge har fået dobbeltdosis den første dag og begge har fået det blandet i mad, da jeg ellers ikke lige kunne gennemskue hvordan jeg skulle få det stoppet i dyrene.

Det har virket efter al forventning med begge tøser og vi har ikke oplevet bivirkninger.

Jeg fik ad vide af dyrlægerne, at jeg skulle følge anvisningerne.

Om man behøver at give dobbeltdosis ved jeg faktisk ikke - det svarer jo til, at man selv tager dobbeltdosis af antibiotika første dag for at booste virkningen igang.

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig før fået Metacam til en hund, men det har jeg nu til Vinnie. Det er den flydende slags.

I indlægssedlen står at hunden skal have dobbeslt dosis den første dag. Det sagde dyrlægen ikke noget om, men bør jeg gøre det?

Der står også at det kan blandes i mad - det sagde han heller ikke noget om. Nogen der har erfaring med at give det på den måde?

Kan du ikke ringe til jeres dr. dyr? (eller er han en af de der travle nogen man aldrig kan komme i kontakt med???)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Da min den gamle fik det var det også med dobbelt dosis første gang og derefter i foderet :-)

Jeg havde dog så en hund der ikke kunne tåle det så godt i maven - men langt de fleste oplever ingen bivirkninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, her var det også dobbelt dosis første gang.

Dog fik Bonnie det efterfølgende ikke i maden, men direkte i gabet for det tsamger åbenbart deeeeejligt:mums:

Det er sikkert bedre for maven at give det sammen med foderet, men Bonnie havde ingen problemer med maven på Metacam trods en generelt sart mave.

Rigtig god bedring til den "lille" pige :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Vinnie har heller ikke fået bivirkninger, og hun har det tilsyneladende herligt. Jeg var nødt til at give efter i dag, og lade hende løbe en tur, for hun var ved at vælte hele huset af bare indestængt energi :lol:

Alto har fået det et par gange - men aldrig dobbelt dosis første gang. Kan være fordi han har fået et skud af dyrlægen til at starte på - ved det ikke.

Forøvrigt lyder det da herligt, at Vinnie har det så godt, at hun vil løbe :5up::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Metaxa

Min tidligere hund fik også Metacam for HD min dyrlæge oplyste om dobbelt dosis den første dag og derefter enkelt dosis hun havde heller ingen bivirkninger af Metacam men desværre blev hun relativ hurtigt resistent overfor det og måtte begynde på Previcox.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Min tidligere hund fik også Metacam for HD min dyrlæge oplyste om dobbelt dosis den første dag og derefter enkelt dosis hun havde heller ingen bivirkninger af Metacam men desværre blev hun relativ hurtigt resistent overfor det og måtte begynde på Previcox.

Metacam har heller ingen virkning på Fie, men det har previcox derimod..

Hun fik også dobbeltdosis første gang på metacam

Link til indlæg
Del på andre sites