Umulia Skrevet Juni 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2009 Jeg har aldrig før fået Metacam til en hund, men det har jeg nu til Vinnie. Det er den flydende slags. I indlægssedlen står at hunden skal have dobbeslt dosis den første dag. Det sagde dyrlægen ikke noget om, men bør jeg gøre det? Der står også at det kan blandes i mad - det sagde han heller ikke noget om. Nogen der har erfaring med at give det på den måde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst wsg Besvaret Juni 24, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2009 Jeg har brugt flydende Metacam til både Mollie og Rosie. Begge har fået dobbeltdosis den første dag og begge har fået det blandet i mad, da jeg ellers ikke lige kunne gennemskue hvordan jeg skulle få det stoppet i dyrene. Det har virket efter al forventning med begge tøser og vi har ikke oplevet bivirkninger. Jeg fik ad vide af dyrlægerne, at jeg skulle følge anvisningerne. Om man behøver at give dobbeltdosis ved jeg faktisk ikke - det svarer jo til, at man selv tager dobbeltdosis af antibiotika første dag for at booste virkningen igang. MVH Wivian. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juni 24, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2009 Jeg har aldrig før fået Metacam til en hund, men det har jeg nu til Vinnie. Det er den flydende slags. I indlægssedlen står at hunden skal have dobbeslt dosis den første dag. Det sagde dyrlægen ikke noget om, men bør jeg gøre det? Der står også at det kan blandes i mad - det sagde han heller ikke noget om. Nogen der har erfaring med at give det på den måde? Kan du ikke ringe til jeres dr. dyr? (eller er han en af de der travle nogen man aldrig kan komme i kontakt med???) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2009 Jeg tror bare jeg gør som der står på sedlen. Tak for svarene :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Juni 24, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2009 Da min den gamle fik det var det også med dobbelt dosis første gang og derefter i foderet Jeg havde dog så en hund der ikke kunne tåle det så godt i maven - men langt de fleste oplever ingen bivirkninger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ragdoll Besvaret Juni 24, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2009 Jep, her var det også dobbelt dosis første gang. Dog fik Bonnie det efterfølgende ikke i maden, men direkte i gabet for det tsamger åbenbart deeeeejligt:mums: Det er sikkert bedre for maven at give det sammen med foderet, men Bonnie havde ingen problemer med maven på Metacam trods en generelt sart mave. Rigtig god bedring til den "lille" pige Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 29, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2009 Petrine fik rigeligt hele tiden og trappede langsomt ned, fordi hun er en meget følsom lille sag (og det er jeg også) - hun fik det bart, dryppede det bare langt inde på bagtungen, havde ingen bivirkninger af det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2009 Vinnie har heller ikke fået bivirkninger, og hun har det tilsyneladende herligt. Jeg var nødt til at give efter i dag, og lade hende løbe en tur, for hun var ved at vælte hele huset af bare indestængt energi Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret Juni 29, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2009 Vinnie har heller ikke fået bivirkninger, og hun har det tilsyneladende herligt. Jeg var nødt til at give efter i dag, og lade hende løbe en tur, for hun var ved at vælte hele huset af bare indestængt energi Alto har fået det et par gange - men aldrig dobbelt dosis første gang. Kan være fordi han har fået et skud af dyrlægen til at starte på - ved det ikke. Forøvrigt lyder det da herligt, at Vinnie har det så godt, at hun vil løbe :5up::5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Metaxa Besvaret Juni 29, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2009 Min tidligere hund fik også Metacam for HD min dyrlæge oplyste om dobbelt dosis den første dag og derefter enkelt dosis hun havde heller ingen bivirkninger af Metacam men desværre blev hun relativ hurtigt resistent overfor det og måtte begynde på Previcox. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Juni 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2009 Min tidligere hund fik også Metacam for HD min dyrlæge oplyste om dobbelt dosis den første dag og derefter enkelt dosis hun havde heller ingen bivirkninger af Metacam men desværre blev hun relativ hurtigt resistent overfor det og måtte begynde på Previcox. Metacam har heller ingen virkning på Fie, men det har previcox derimod.. Hun fik også dobbeltdosis første gang på metacam Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts