Hop til indhold

Et spørgsmål til opdrættere :)

Gæst Reaper
 Share

Recommended Posts

Gæst Reaper

Hej alle.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan I bruger de 2 års "garanti" man har på sin hund.

Da jeg købte Donna, fik jeg at vide at der var 2 års garanti på hende, altså hvis hun skulle fejle en sygdom, så kunne jeg få en ny hvalp.

Jeg spurgte så forsigtigt hvordan det så var hvis hun fx. fik problemer med knæ eller andet, hvor hun faktisk godt kunne få et godt liv - men selvfølgelig ikke viderfører nogen gener.

Her gjaldt garantien som følgene, at vi afleverede hende tilbage, og fik en ny hvalp.

Men helt ærligt, hvem kan aflevere deres bedste ven tilbage til opdrætter, når hun godt kan have et godt liv alligevel? - Jeg tænker på, hvorfor SKAL hunden afleveres tilbage igen?

Nu er Donna købt som familiehund, ikke avlshund - men hvis hun nu havde været købt som avlshund, og fik en sygdom som gjorde hun ikke skulle avles på, men sagtens kunne leve 10 år som familiehund - er jeres krav så også at sådan en hund afleveres tilbage og herefter får køber en ny hvalp - eller hvordan er jeres holdninger omkring dette? :)

Jeg spørger af ren nysgerrighed ;) .

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver ikke garanti, på sygdomme der opstår, men er der tale om noget arveligt, så skal vi selvfølgelig snakke om det. Jeg ville aldrig, selv forlange en hund tilbage, hvis den havde det godt, hvor den var, det ville da være fjollet, men alligevel en ret jeg har, da det er en "bytter", hvis det er det der er aftalt, andre giver penge tilbage, da de måske ikke, lige kan levere "varen" inden for en rimelig tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver garanti som fx dækker hvis hvalpen får konstateret HD C eller dårligere, garantien giver ret til den halve købssum retur, køber beholder hvalpen!

Må hunden aflives pga. en arvelig lidelse gives en ny hvalp eller den fulde købssum retur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Reaper

Tak for jeres svar :)

Jeg har selv en cavalier King charles - de har haft tendens til hjertsygdom, og da jeg købte hende, fik jeg garantien at hvis hun havde en hjertesygdom, ville jeg få en ny hvalp, og de tog min hund tilbage igen og sørgede for aflivling.

Jeg spurgte herefter hvordan en hund lever med sådan noget - og svaret var at de sagtens kunne blive 10 år gamle, med denne "sygdom" - og jeg ved nemlig med mig selv, at jeg da aldrig kunne give hende tilbage igen, hvis hun sagtens kunne leve et godt liv alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites