Hop til indhold

Hvalpefoder til voksen hund


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg har lidt problemer med at forhindre Baldur i at spise Luna's mad. Desværre er begge hunde indrettet således, at hvad den anden spiser er meget mere spændende end deres egen mad :rolleyes:

 

Jeg forsøger så vidt muligt at sørge for at de begge kun spiser deres egen mad, men jeg ville gerne lave noget fodersøg til dem om morgenen, og her havde jeg så tænkt mig at bruge Luna's hvalpefoder. Men kan Baldur tåle at spise hendes hvalpefoder?

Link til indlæg
Del på andre sites

kunne du ikke give den ene fodersøgning i haven imens den anden får lidt foder i en halv liters flaske? så bruges der også energi og hjerne på at få det ud, så kunne du evt. skifte, hver anden morgen får den ene fodersøgning i haven og omvendt?

 

Problemet med tørfoder er, at det altså ikke er så interessant, medmindre man skal kæmpe lidt om det :blink:

 

Og samtidig er Luna altså stadig ikke helt tryg ved at være alene ude i haven, enten jeg eller Baldur skal også være der. Og hvis det er mig, så skal jeg vist til at stå en halv time tidligere op :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Jeg har lidt problemer med at forhindre Baldur i at spise Luna's mad. Desværre er begge hunde indrettet således, at hvad den anden spiser er meget mere spændende end deres egen mad :rolleyes:

 

Jeg forsøger så vidt muligt at sørge for at de begge kun spiser deres egen mad, men jeg ville gerne lave noget fodersøg til dem om morgenen, og her havde jeg så tænkt mig at bruge Luna's hvalpefoder. Men kan Baldur tåle at spise hendes hvalpefoder?

 

Jeg ville ikke have betænkeligheder ved at bruge Luna´s hvalpefoder til begges fodersøg om morgenen, hvalpefoder indeholder lidt flere vitaminer og kalk, men for direkte at skade Baldur, skal der voldsomme mængder til, så jeg ville roligt gøre det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke have betænkeligheder ved at bruge Luna´s hvalpefoder til begges fodersøg om morgenen, hvalpefoder indeholder lidt flere vitaminer og kalk, men for direkte at skade Baldur, skal der voldsomme mængder til, så jeg ville roligt gøre det :5up:

 

Så vil jeg da gøre det, da det altså er lidt billigere end at bruge hakket kød, hvilket jeg har måtte bruge indtil nu :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tessa&Molly

Vi har samme problem her.. Tessa vil have Mollys hvalpefoder og Molly vil have Tessas voksenfoder..

 

Men nu spørgsmålet, om voksenhunde der spiser hvalpefoder og om det har nogen betydning, er besvaret, så vil jeg da gerne spørge om der sker noget ved at Molly spiser voksenfoder ind imellem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har samme problem her.. Tessa vil have Mollys hvalpefoder og Molly vil have Tessas voksenfoder..

 

Men nu spørgsmålet, om voksenhunde der spiser hvalpefoder og om det har nogen betydning, er besvaret, så vil jeg da gerne spørge om der sker noget ved at Molly spiser voksenfoder ind imellem?

nej ikke ind mellem, kun hvis hun levede af det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tessa&Molly

Okay, tak.. Blev helt bekymret..

 

Vi siger selvfølgelig nej og henviser dem til deres egen skål, når vi ser at de lige så fint bytter.. Men der har jo været tidspunkter hvor vi ikke har set det..

 

Er det pga de manglende ekstra vitaminer og kalk at hvalpe ikke må spise voksenfoder eller er der andre årsager til det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det pga de manglende ekstra vitaminer og kalk at hvalpe ikke må spise voksenfoder eller er der andre årsager til det?

 

Det er noget med, at energi og calcium indholdet i voksenfoder er for højt til små u-udviklet knogler, og de kan vokse for stærkt og få skøre knogler. Især de lidt større racer..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...